مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی استان کرمان با بیان اینکه ما در ایام صفر دنبال تعدد مراسم‌ها هستیم، گفت: هر کس در وسع خودش در کوچه و محله مراسمی برگزار کند، ما استقبال می‌کنیم.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ، حجت الاسلام حقانی، مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی استان کرمان با قدردانی از مدافعان سلامت در استان، برنامه‌های امسال اربعین را متفاوت‌تر از پارسال برشمرد و گفت: ما به عنوان یک نهاد مردمی وظیفه مدیریت و تسهیلگری را برعهده داریم؛ بنابراین برنامه‌های ما با مساجد، تکیه‌ها و موکب‌ها است و خود را در این زمینه به عنوان یک خادم می‌دانیم.

او افزود: ستاد ملی کرونا قوانینی اعلام کرده اند و ما برای خودمان نکاتی را لازم الاجرا می‌دانیم؛ اما قبل از این موارد باید از مساجد و هیاتی‌ها در باب ایام محرم قدردانی کنیم.

حجت الاسلام حقانی با بیان اینکه هیات‌ها و مساجد، امسال محرمی را رقم زدند که هم شکوه محرم حفظ شد و هم شور حسینی و هم حفظ سلامت مردم در آن دیده شد و این نکته خیلی مهمی است که نشان می‌دهد دغدغه جامعه مذهبی ما حفظ سلامت مردم هم است، بیان کرد: بنابر نظر مسئولان دانشگاه علوم پزشکی استان، ۸۵ درصد هیات‌های مذهبی تمام دستورالعمل‌های بهداشتی را رعایت کرده اند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان کرمان بیان کرد: پارسال ۹۰ موکب بین جوپار وکرمان برپاشده بود؛ اما امسال خود موکب دار‌ها بیان کردند که هیچ موکبی نمی‌زنیم.

او در خصوص برگزاری برنامه‌ها در ایام پایانی ماه صفر تصریح کرد: همان طور که در محرم شیوه نامه ابلاغ شد، آن شیوه نامه‌ها در مراسم‌های پایان ماه صفر بر قوت خودش باقی است؛ بنابراین هرکس می‌خواهد برنامه‌ای برای اربعین برگزار کند، باید به سازمان تبلیغات اسلامی شهرستان مراجعه کند و یا خودش به سامانه بیرق مراجعه و تعهدات لازم را بدهد و طبق شیوه نامه برگزاری مراسم های خودش را انجام دهد.

حجت الاسلام حقانی با اشاره به اینکه ما برای اینکه شور حسینی در شهر حفظ شود، پیگیر موکب‌های صوتی در شهر هستیم، گفت: برای جلوگیری از شیوع کرونا ویروس همان گونه که مجموعه علوم پزشکی تاکید دارند، بنده هم تاکید می‌کنم به هیچ عنوان نباید توزیع نذورات صورت بگیرد.

او با بیان اینکه ما در این ایام دنبال تعدد مراسم ها هستیم؛ زیرا هر چه قدر مراسم بیشتر شود، تجمعات کمتر خواهد بود، افزود: هر کس در وسع خودش در کوچه و محله مراسمی برگزار کند، ما استقبال می‌کنیم.

مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی استان کرمان گفت: طبق نظر ستاد کرونا، متاسفانه امسال در این ایام، نمی‌توانیم میزبان کاروان‌ها برای زیارت مزار شهید سلیمانی باشیم.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار