رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان کرمان گفت: در عزاداری ایام محرم باید به بعد فرهنگی عزاداری و فرهنگ‌سازی نهضت عاشورا در جامعه پرداخته شود.

بعد فرهنگی مهمترین شاخص اصلی در عزاداری محرم امسال در کرمانبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، حجت‌الاسلام سیدرضا فاطمی رئیس اداره اوقاف و امور خیریه ناحیه دو شهرستان کرمان با اشاره به سخن معمار کبیر انقلاب اسلامی با اشاره به اینکه رعایت تقوای الهی و شئونات اسلامی باید اصل اول مداحان و سخنران در محرم باشد گفت: امام ما فرمود محرم وصفر است که اسلام را زنده نگه داشته است.

اوبا بیان اینکه در آستانه ماه محرم، ماه عزای حضرت اباعبدالله (ع) قرار داریم افزود: رعایت تقوای الهی و رعایت شئونات اسلامی باید برای مداحان و سخنران در این ایام اصل نخست باشد.

او با اشاره به اینکه اگر همراه، ولی فقیه باشیم و به بیانات ایشان گوش فرا دهیم و عمل کنیم، موفق و پیروز هستیم بیان کرد: اگر امروز مشکلی در جامعه وجود دارد به عملکرد ما بر‌می‌گردد.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه ناحیه دو شهرستان کرمان با بیان اینکه انقلاب اسلامی ایران در اصل و مبنا هیچ‌گونه مشکلی ندارد چرا که بر مبنای اسلام و طراحی رسول اکرم (ص) استوار است تصریح کرد: مشکلاتی که در بعضی موارد مشاهده می‌شود به اصل انقلاب ربطی ندارد و قابل برطرف شدن است.

حجت‌الاسلام فاطمی با اشاره به اینکه گریه تنها و سینه‌زدن بسیار زیاد برای اهل‌بیت (ع) فایده ندارد تأکید کرد: در عزاداری این ایام باید به بعد فرهنگی عزاداری و فرهنگ‌سازی نهضت عاشورا در جامعه پرداخته شود.

او تصریح کرد: امسال برای اولین بار به جهت اثر بخشی بهتر، بخشی از نیات موقوفات منطبق با عزاداری حضرت سید الشهداء در کمک به هیأت‌های عزاداری استان کرمان مورد توجه قرار می‌گیرد.

انتهای پیام /ح

بعد فرهنگی شاخص اصلی عزاداری محرم کرمان

برچسب ها: عزاداری ، سیدالشهدا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار