خدادادی گفت:  کادر درمان، مدافعان سلامت و سیل بند‌های کنترل ویروس کرونا هستند تبعات شکسته شدن این سیل بند‌ها جبران ناپذیر است.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، علی خدادادی  مدیرعامل جمعیت هلال احمر خوزستان گفت: در پدافند غیر عامل باید پیوست‌هایی را در برنامه ریزی‌ها و اجرای طرح‌ها مد نظر داشته باشیم و مهمترین پیوستی که با آن روبه رو و آشنا هستیم کرونا ویروس است که از دیروز رشد فزاینده‌ای در استان خوزستان داشته و زنگ خطر وضعیت قرمز را به صدا در آورده است.

او افزود: کادر درمان مدافعان سلامت و سیل بند‌های کنترل این ویروس هستند و فشار کاری زیادی را متحمل شده اند و این روندی فرسایشی است، اگر این سیل بند‌ها شکسته شوند تبعاتش غیر قابل جبران است و در معرض قرار نگرفتن، استفاده صحیح از ماسک مناسب و رعایت فاصله فیزیکی به صورت توأمان می‌تواند راهکاری مناسب برای جلوگیری از روند فزاینده شیوع ویروس کرونا در روز‌های آتی باشد.

خدادادی بیان داشت: علاوه بر ویروس کرونا پیوست و ملاحظات دیگری نیز در استان خوزستان باید لحاظ شده و برایشان تدابیری اتخاذ شود خطرات بعدی پیش رو، آنفولانزای فصلی و پاندمی آنفولانزای H۱N۱ است که در استان خوزستان سالیانه وجود دارند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان خوزستان تصریح کرد: با توجه به همزمانی با شیوع کرونا احتمالأ مشکل ساز می‌شوند. به همین سبب واکسینه شدن افراد بالای ۶۵ سال، زنان باردار، افراد دارای بیماری‌های زمینه‌ای و سایر گروه‌های هدف اعلام شده از سوی وزارت بهداشت می‌تواند میزان مبتلایان را محدودتر و ضریب آسیب پذیری را کاهش دهد.

این مقام مسئول ادامه داد: در کنار این‌ها در استان خوزستان بحران تنفسی پس از اولین بارندگی‌های پاییزی وجود دارد که بین ۳۰ تا ۵۰ هزار نفر را روانه بیمارستان‌ها می‌کند و اولین اقدام اجرایی در این بخش در حوزه‌ی بهداشت و درمان خواهد بود که با توجه به پیش بینی‌های هواشناسی، قبل از اولین بارش‌ها وحسب اطلاعات ثبت شده در پرونده‌های سلامت، افراد در معرض را شناسایی و نسبت به استفاده ازدارو‌های تجویزی مختص این بیماران با توجه به نظر پزشکان متخصص، روش‌های پیش درمانی را بکار گیرند.

او با اشاره به ضرورت پیش بینی و آمادگی واکنش مطلوب و متناسب با شرایط کنونی جامعه درصورت بروز حوادث غیر مترقبه از قبیل سیلاب و یا زلزله ، گفت: برای افزایش تاب آوری درحوزه آسیب های طبیعی ضرورت دارد نسبت به کاهش ضریب خطر پذیری و کاهش آسیب پذیری به ویژه در مناطق پر خطر و کمتر برخوردار بیشتر تلاش کنیم.

 خدادادی با تشریح منظر دوم که تاب آوری در حوزه اجتماعی است اظهار داشت: جمعیت هلال احمر با توجه به رسالتش در حوزه آسیب های اجتماعی، با کمک خیرین ، گروه های مردم نهاد و سایر مجموعه ها تلاش می کند طرح های توانمند سازی را به ویژه در حوزه معیشتی و با رویکرد ورود به مناطق حاشیه ای ،کمتر برخوردار و صعب العبور فعال تر نماید و آموزش نقش مهمی در تاب آوری حوزه اجتماعی دارد و به همین جهت نباید دچار غفلت در امر آموزش شد، به خصوص آموزش دانش آموزان و اقشار مختلفی که احتمال آسیب پذیری بالایی دارند .از این رو آموزش همگانی به آحاد جامعه و در سطوح مختلف از مهمترین فعالیت ها خواهد بود.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.