حجت الاسلام و المسلمین فردآقایی گفت: مراسمات دهه آخر ماه صفر و اربعین حسینی، پرشورتر از سال‌های گذشته با رعایت نکات بهداشتی در استان برگزار خواهد شد.

حجت الاسلام والمسلمین احسان فردآقایی سرپرست معاونت فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی خوزستان در گفت‌وگو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، گفت: با توجه به مصوبه شماره ۵  ابلاغی ستاد کرونای استان در روز شنبه مورخ  ۱۲ مهرماه ۹۹، تمام مراسمات  اربعین و دهه آخر ماه صفر در سراسر استان با رعایت نکات بهداشتی برگزار می‌شود.

او افزود: این قوانین جامع و کامل برای ۲ ماه محرم و صفر بود و از قبل هم پیش بینی می‌شد که برخی به دنبال تضعیف مراسمات و تعطیلی باشند.

حجت الاسلام و المسلمین فردآقایی تصریح کرد:  براساس  قوانین ابلاغی  ستاد کرونای استان در ابتدای محرم در  قالب مصوبه ۵، مقرر شد که مراسمات دهه آخر صفر با رعایت کلیه نکات بهداشتی، اصول فاصله گذاری اجتماعی و صرفآ در محل‌های غیر مسقف انجام گیرد و ضمنا دسته روی و برپایی مواکب نیز ممنوع اعلام شد.

سرپرست معاونت فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی خوزستان اظهار داشت: برای برگزاری اربعین با ۳ مشکل مواجه هستیم که یکی پیاده روی به سمت مرز‌ها و پایانه‌های مرزی جهت خروج از کشور است که ممنوع اعلام شده و در مناطق مرزی هیچگونه امکاناتی از حیث هیئات و مواکب وجود ندارد و هیچ خدمتی به زوار نمی‌شود.

این مقام مسئول  ممنوعیت  پیاده روی‌ها و دسته جات عزاداری در شهرستان‌ها را مشکل دیگر عنوان و بیان کرد: باتوجه به اینکه جابجایی و تحرک باعث انتقال ویروس کرونا از فردی به فرد دیگر می‌شود بنابراین امسال هیچگونه تحرک، جابجایی دسته جات عزاداری و برگزاری مراسماتی تحت عنوان " جاماندگان از اربعین" برگزار نمی‌شود.

حجت الاسلام و المسلمین فردآقایی ادامه داد:  برگزاری مراسمات در محل‌های غیر مسقف با رعایت تمام اصول بهداشتی مانند فاصله گذاری اجتماعی، زدن ماسک، ضدعفونی دست‌ها قبل از ورود به مراسم، تب سنجی و هر آنچه که در دهه اول محرم در سطح خوزستان انجام شد، در دهه آخر صفر هم حاکم است.

او در پایان گفت: امیدواریم خداوند متعال به برکت اهل بیت (ع) و اباعبدالله الحسین (ع) هر چه زودتر شر این بیماری را از سر جهان و مردم کشورمان دفع کند.

انتهای پیام/ق

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.