فرماندار دشت آزادگان احتمال بازگشایی مرز چذابه را از سوی دولت عراق در ایام اربعین رد کرد و گفت: مرز‌های چهارگانه کشور به دلیل شیوع کرونا بسته هستند.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، حمید سیلاوی فرماندار دشت آزادگان گفت: طی ۲ روز اخیر شایعه‌هایی در رسانه‌های غیرمعتبر مجازی مبنی بر پذیرش محدود زائران اربعین حسینی از سوی دولت عراق منتشر شده که به هیچ وجه صحت ندارد.

او افزود: همانگونه که به دفعات از سوی مقام‌های مسئول در جمهوری اسلامی ایران و دولت عراق عنوان شده مرز‌های چهارگانه مسافری مهران، خسروی، چذابه و شلمچه در ایام اربعین و پس از آن به علت مخاطرات ناشی از شیوع ویروس مرگبار کرونا بسته هستند.

سیلاوی از هیات‌های عزاداری اربعین خواست به هیچ وجه به سمت مرز‌های چذابه و شلمچه حرکت نکنند، چرا که مسئولان مرزی جمهوری اسلامی ایران و کشور عراق بر سر ممنوعیت عزیمت زائران اربعین تاکید کرده و هیچ برنامه‌ای برای بازگشایی حتی محدود مرز‌های چذابه و شلمچه وجود ندارد.

۲ هفته پیش معدود افرادی در چندین مرحله با حرکت به سمت مرز‌های چذابه و شلمچه تلاش داشتند با پشت سر گذاشتن موانع، خود را به گذرگاه‌های مرزی برسانند، ولی مرزبانان و ماموران انتظامی اجازه چنین اقدام غیرقانونی و عبور از مرز‌ها را به آنان ندادند.

ولی الله حیاتی معاون امنیتی و انتظامی استانداری خوزستان نیز هرگونه موافقت دولت عراق برای ورود زائران اربعین حسینی را رد کرد و گفت: مرز‌های مسافری شلمچه و چذابه بسته است و امکان بازگشایی نیست، بنابراین دوباره تاکید می‌شود زائران و هیات‌های عزاداری به سمت مرز‌های شلمچه و چذابه حرکت نکنند.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار