رئیس سابق دستگاه اطلاعاتی عربستان اعلام کرد سران فلسطین ایران و ترکیه را از کشور‌هایی نظیر عربستان و کویت مهمتر قلمداد می‌کنند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه سعودی العربیه، بندر بن سلطان، رئیس سابق دستگاه اطلاعاتی عربستان و دیپلمات کهنه کار این کشور در مصاحبه با شبکه العربیه اعلام کرد سران فلسطین ایران و ترکیه را مهمتر از ریاض، کویت، ابوظبی، قاهره، دبی و مسقط می‌بینند.

او در این مصاحبه گفت: ما در مرحله‌ای سخت به سر می‌بریم و جهان آشفته است. سران ما و امرای ما باید امنیت ملی ما را حفظ کرده و منافع ملی، اقتصادی و اجتماعی ملت ما را حفاظت کنند.

او در ادامه این مصاحبه گفت: مصر شبانه روز برای حل مسأله فلسطین و رفع محاصره غزه تلاش می‌کند؛ اما آنچه عاید غزه می‌شود، ترور و کشتار است.

بندر بن سلطان که مدتی نیز سفیر عربستان در واشنگتن بود، در بخش دیگری از مصاحبه خود به مسئله فلسطین پرداخت و گفت: موضوع فلسطین، محور اصلی گفتگو‌های سعودی-آمریکایی است.

بندر بن سلطان گفت: طرح ریگان (رئیس جمهور اسبق آمریکا) به دست ما رسید. به ابوعمار (یاسر عرفات) اطلاع داده شد. هواپیمای من را قرض کرد تا برود دیگر سران فلسطینی را مطلع کند. یک ماه ناپدید شد و طی این مدت به کُره رفت و وقتی برگشت، آمریکایی‌ها پیشنهادشان را پس گرفتند».

بندر بن سلطان توضیح داد که «فهد بن عبدالعزیز، شاه سعودی، پاسخ منفی یاسر عرفات را از جیمی کارتر رئیس جمهور آمریکا مخفی کرد تا موضوع فلسطین حفظ شود».

بندر بن سلطان در ادامه با عصبانیت از نفوذ منطقه‌ای ترکیه و ایران مدعی شد: ترکیه لیبی را اشغال کرده و می‌خواهد قدس را آزاد کند؛ آنهم از طریق خارج کردن سفیرش از ابوظبی. ایران می‌خواهد قدس را با حوثی‌ها در یمن و از طریق حزب‌الله در لبنان و سوریه آزاد کند».

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار