لوئیز گلوک شاعر زن آمریکایی، جایزه نوبل ادبیات ۲۰۲۰ را دریافت کرد.

به گزارش خبرنگار حوزه ادبیات  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، لوئیز گلوک شاعر زن آمریکایی، طی مراسمی جایزه نوبل ادبیات ۲۰۲۰ را دریافت کرد.

او این جایزه را برای صدای شاعرانه غیر قابل تردید در اشعارش که به زیبایی ریاضت وجود فردی را جهانی می کند، دریافت کرد. او سابقه بردن جایزه ادبی معتبر پولیترز را نیز دارد.

جایزه نوبل ادبیات به عنوان یکی از جوایز مطرح ادبی در سطح جهان، سال ۲۰۱۸ به دلیل رسوایی اخلاقی و مالی در آکادمی سوئد، اهدا نشد.

به همین خاطر در سال ۲۰۱۹ این جایزه به دو نویسنده اعطا شد و به این ترتیب اولگا تورکاچوک نویسنده و شاعر لهستانی به عنوان برنده نوبل ادبیات سال ۲۰۱۸ و پیتر هاندکه شاعر اتریشی به عنوان برنده سال ۲۰۱۹ برگزیده شدند.

انتخاب «هاندکه» برای دریافت این جایزه مهم ادبی واکنش‌های منفی فراوانی را به سبب حمایت‌های پیشین او از «اسلوبودان میلوشویچ»، رئیس‌جمهور سابق صربستان و همچنین انکار نسل‌کشی سربرنیتسا (قتل بیش از هشت‌هزار نفر از ساکنان بوسنیایی شهر مسلمان‌نشین سربرنیتسا) به همراه داشت.

برنده جایزه نوبل ادبیات هر سال توسط کمیته نوبل انتخاب می‌شود. جایزه نوبل ادبیات از سال ۱۹۰۱ تا ۲۰۱۷ در مجموع به ۱۱۴ نفر اعطا شده است.

گفتنی است در سال‌هایی این جایزه به طور کلی به کسی اهدا نشده است و این آکادمی دلیل آن را شناخته نشدن اثری با مشخصات مدنظر مطرح کرده بود.

انتهای پیام/

 

برچسب ها: نوبل ، ادبیات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار