رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان پاسارگاد، گفت: با دامداران بدون پروانه چَرا و غیر بومی از استان های مجاور در پاسارگاد برخورد قانونی می شود.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، حسن خسروانیان رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان پاسارگاد با اشاره به اینکه فصل بهره برداری از میوه درختان بنه شروع شده و پیشگیری از وقوع آتش سوزی امری اجتناب ناپذیر است، خواستار افزایش حفاظت فیزیکی از عرصه های منابع طبیعی از سوی نیروهای مردمی و قرقبانان شد.

او، با قدردانی از همکاری اعضای مدیریت ستاد بحران به ویژه فرماندار، در آتش سوزی های اخیر با مجموعه اداره منابع طبیعی بر ادامه همکاری های بیش از پیش با این مجموعه تاکید کرد.

خسروانیان، بیان کرد: با توجه به حضور غیر مجاز و خارج از فصل تعدادی از دامداران بدون پروانه چَرا و غیر بومی استان‌های مجاور شامل اصفهان و شهرکرد مقرر شد به وسیله اهرم‌های قانونی با دامداران متخلف و افرادی که به بهانه‌های مختلف دامداری خود را به دامداران غریبه اجاره می‌دهند برخورد شده و از اطراق آن‌ها جلوگیری شود.

محمد بهروز معاون فرماندار شهرستان پاسارگاد نیز  با اشاره به آغاز فصل پاییز و نزول رحمت الهی در این فصل خواستار تشکیل کار گروه در زمینه‌های مختلف دستگاه‌های اجرایی شهرستان شد و تصریح کرد: مقابله با بحران‌های احتمالی از جمله آتش سوزی در همه زیر ساخت‌ها وظیفه‌ای قانونی و سازمانی تمامی دستگاه‌های دولتی و شهرداری‌ها است.

او، با بیان اینکه در هنگام بروز حادثه احتمالی، قصور دستگاه متولی تحت رصد دستگاه‌های نظارتی قرار می گیرد، تصریح کرد: در موضوع شرح وظایف سازمانی، اداره منابع طبیعی شهرستان پاسارگاد، در خصوص طرح های آبخیز داری باید معایب سد‌های خشکه چین و سد‌های بندخاکی که در سال‌های گذشته خسارت دیده و نیاز به مرمت دارند را شناسایی و از طریق اداره کل متبوعه و ادارات مربوطه تعیین تکلیف کرده و نتیجه را به دبیر ستاد بحران و فرمانداری شهرستان اعلام کنند.

انتهای پیام/ت

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار