پادشاه بحرین برغم توافق ننگین سازش با رژیم صهیونیستی، مدعی حمایت از راه حل دو کشوری در مناقشه فلسطین شد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه النشره، پادشاه بحرین مدعی حمایت از راهکار دو کشوری برای حل مسئله فلسطین شد.

حمد بن عسی آل خلیفه، که کشورش به تازگی خیانت خود به آرمان فلسطین را علنی کرد، روز یکشنبه گفت موضع منامه در قبال مسئله فلسطین، حمایت از راه حل دو کشور است که به تحقق صلح و امنیت جهانی کمک می‌کند. پادشاه بحرین در ادامه مدعی شد بنیان‌های اصلی صلح فراگیر در منطقه را باید در راه حل صلح عربی جست.

حمد بن عیسی آل خلیفه پیش از این نیز مدعی شده بود توافق سازش با رژیم صهیونیستی در نهایت به گسترش صلح در اراضی اشغالی کمک خواهد کرد. وی مدعی شد اقدام به برقراری رابطه رسمی با رژیم صهیونیستی حاکی از تمایل منامه به صلح و دوستی در منطقه و جهان است. در حالی که حکومت بحرین اقدام به سرکوب اعتراضات مسالمت‌آمیز مردم خود می‌کند، پادشاه این کشور مدعی شد که منامه خواستار آتش‌بس تمام جنگ‌ها در جهان است.

پادشاه بحرین که تصور می‌کند آشکارسازی روابط با رژیم صهیونیستی تضمین حمایت آمریکا از اوست، سعی می‌کند تا بر خیانت واضح خود به آرمان فلسطین سرپوش بگذارد. وی و مقامات امارات مدعی هستند که توافق صلح با رژیم صهیونیستی در ازای جلوگیری از الحاق سرزمین‌های فلسطین به اراضی اشغالی است. این در حالی است که سران آمریکایی و صهیونیستی پس از توافق با امارات، تاکید کردند که برنامه الحاق کرانه باختری به اراضی اشغالی از دستور کار خارج نشده و تنها برای مدت زمانی به تعویق افتاده است.

پادشاه بحرین در حالی اعلام کرده که آشکارسازی روابط با رژیم صهیونیستی منجر به گسترش صلح در فلسطین اشغالی می‌شود که گروه‌های مقاومت تاکید کردند که اقدام امارات و بحرین مسیر گفتگو‌ها برای صلح را با چالش مواجه کرده است. بحرین چهارمین کشور عربی است که روابط خود با رژیم صهیونیستی را علنی کرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار