رئیس شورای عالی مصالحه ملی افغانستان تاکید کرد: مردم از وضعیت جاری خسته شده‌اند و لازم است جنگ متوقف شود.

عبدالله: افزایش خشونت مردم را نگران کرده است/ جامعه بین‌المللی افغانستان را تنها نمی گذاردبه گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، عبدالله عبدالله، رئیس شورای عالی مصالحه ملی افغانستان اعلام کرد که با آغاز گفتگوهای صلح میان دولت افغانستان و گروه طالبان، خشونت‌ها در این کشور نه تنها کاهش نیافته بلکه افزایش یافته است.

عبدالله اظهار داشت: مردم از وضعیت جاری خسته شده‌اند و لازم است جنگ متوقف شود؛ مردم به نتایج گفتگوهای صلح امیدوارند، اما افزایش خشونت آنها را نگران کرده است.

رئیس شورای عالی مصالحه ملی افغانستان افزود: «گام‌های نخستی که برداشته شده است بسیار مهم و تاریخی است، اما تمام مردم افغانستان آرزوی پیشرفت سریع را دارند و در شرایط کنونی نه تنها خشونت‌ها کاهش نیافته است، بلکه بیشتر هم شده و برای مردم سوال‌هایی را ایجاد کرده است.

عبدالله با اشاره به تصمیم اخیر دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا مبنی بر خروج نیروهای آمریکایی از افغانستان تا کریسمس گفت: «هر کشوری اختیار دارد که در مورد نیروهای خود تصمیم بگیرد.»

وی تاکید کرد که به‌عنوان یک مسئول به همه مردم اطمینان می‌دهد که جامعه بین‌المللی افغانستان را تنها نمی‌گذارد.

رئیس شورای عالی مصالحه ملی افغانستان افزود: نهادهای حمایت‌کننده بین‌المللی همه در زمینه صلح به رهبری افغانها، تامین حقوق زنان، اجرای پروژه‌های توسعه‌ای و فراهم شدن زمینه زندگی مرفه همکار حکومت افغانستان هستند.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.