مدیر جهاد کشاورزی امیدیه با تاکید بر اجرای طرح هویت گذاری دام‌های این شهرستان گفت: متولیان تولید، پرورش، فروش و صادرات موظف به دریافت شناسنامه برای دام‌ها هستند.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، سید داود علوی فرد مدیر جهاد کشاورزی امیدیه با اشاره به اهمیت هویت گذاری دام‌ها در این شهرستان گفت: در حال حاضر ۷ هزار راس دام سنگین و ۵۸ هزار راس دام سبک در امیدیه در ۲ سیستم پرورشی روستایی و صنعتی نگهداری می‌شوند.

او افزود: همه دامداران، تولیدکنندگان، پرورش دهندگان، فروشندگان، صادرکنندگان و واردکنندگان دام موظف به مشارکت در طرح هویت گذاری دام و دریافت شناسنامه برای آن‌ها هستند.

علوی فرد هدف از اجرای این طرح را شناسایی دام‌های موجود، ثبت اطلاعات دام و دامدار در سامانه هویت گذاری دام کشور، مبارزه با قاچاق دام زنده، برآورد تولید محصولات دامی به صورت دقیق، بهبود مدیریت تولید و عرضه محصولات دامی، جابجایی هدفمند دام در سطح شهرستان، رصد و پایش بیماری‌های دامی، وحدت رویه در پلاک کوبی دام‌ها و پایش و رصد دام‌های شهرستان عنوان کرد.

مدیر جهاد کشاورزی امیدیه بیان داشت: با توجه به افزایش هزینه‌های تولید و نهاده‌ تولید دام و محدود بودن سهمیه سبوس تخصیصی این شهرستان نسبت به تعداد دام، برای توزیع عادلانه و صحیح این نهاده ها، از این پس انجام همه خدمات دامپروری و دامپزشکی، توزیع نهاده‌ها، تمدید پروانه دامپروری و دریافت تسهیلات منوط به ثبت دام در سامانه هویت گذاری است.

او تصریح کرد: با اجرای طرح پلاک کوبی و هویت دار کردن دام‌ها ضمن سرشماری دقیق دام‌ها، می‌توان جلوی قاچاق دام و سوء استفاده دریافت ناعادلانه نهاده‌های دامی را گرفت و با توجه با اهمیت این طرح اطلاع رسانی به صورت جامع باید از سوی بخشداران، ارگان‌های مرتبط و شورا‌های روستا‌های تحت پوشش، در اسرع وقت انجام شود.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.