توسعه کشت گیاهان دارویی راهکاری برای توانمند سازی جوامع محلی

رئیس سازمان جهادکشاورزی چهارمحال و بختیاری گفت: توسعه کشت گیاهان دارویی راهکار موثری برای توانمند سازی جوامع محلی است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، عطاءالله ابراهیمی رئیس سازمان جهادکشاورزی چهارمحال و بختیاری در سفر به شهرستان کیار اظهار داشت: با توجه به تنوع اقلیمی این شهرستان در جایگاه ویژه‌ای در بخش کشاورزی قرار دارد و تلاش این مجموعه بر رشد و توسعه بخش کشاورزی استان تاثیر بسزایی دارد.

او با اشاره به ظرفیت‌های غنی این شهرستان در بخش کشاورزی افزود: ظرفیت‌های غنی و تنوع اقلیمی در شهرستان کیار، این شهرستان را از همه شهرستان‌های استان متمایز ساخته است.

ابراهیمی اضافه کرد: نمونه بازر افزایش بهره وری و تولید در بخش کشاورزی، تولید ۱۲۹ تن انگور در هر هکتار تاکستان‌های این شهرستان است.


بیشتر بخوانید


او ادامه داد: شهرستان کیار به لحاظ برخورداری از مواهب طبیعی به عنوان شهرستانی دارای تنوع اقلیمی مطرح است که برنامه ریزی در توسعه کشت گیاهان دارویی در این شهرستان، راهکار موثری برای توانمند سازی جوامع محلی، بهبود معیشت و اشتغالزایی است.

ابراهیمی گفت: با تحقیقات صورت گرفته بالغ بر ۷۰۰ گونه گیاه دارویی در این شهرستان شناسایی شده است.

او به مدیریت منابع آبی و تغییر سرنوشت دشت‌های کشاورزی استان اشاره کرد و افزود: تجهیز اراضی کشاورزی در دشت‌ها و توسعه سیستم‌های نوین آبیاری باید هرچه سریع‌تر صورت گیرد و سرنوشت دشت‌های استان عوض شود و با توسعه سیستم‌های آبیاری بهره وری بخش کشاورزی افزایش یابد.

ابراهیمی اضافه کرد: محصول انار و انگور برند شهرستان کیاراست و توسعه باغات با بهرگیری از تجارب موفق در این شهرستان در امر افزایش تولید محصولات کشاورزی و افزایش اشتغال تاثیر بسزایی دارد.

انتهای پیام/ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.