امراللهی گفت:عملیات اجرایی اتصال بلوار عمار یاسر قم به بزرگراه امیرکبیر با تصویب شورای برنامه ریزی و توسعه استان قم به مرحله اجرایی رسید.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم، امراللهی رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر قم گفت:عملیات اجرایی اتصال بلوار عمار یاسر قم به بزرگراه امیرکبیر یکی از طرح‌های مطرح شده در سال ۱۳۹۲ و در ادامه طرح حرم تا حرم (راه جدید قم – مشهد و اتصال دو حرم مطهر حضرت امام رضا (ع) و حضرت معصومه (س) است.

رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر قم عنوان کرد:طرح اتصال بلوار عمار یاسر قم به بزرگراه امیرکبیر پیش از این در کارگروه امور زیربنایی استان به تصویب رسیده بود و نیاز به تصویب در شورای برنامه ریزی و توسعه استان را داشت که این امر نیز در جلسه اخیر این شورا با ۱۴ رأی موافق از ۱۴ رأی مأخوذه نهایی شد.

امراللهی ابراز کرد:با انجام این طرح، کلانشهر قم دارای یک ورودی جدید می‌شود که می‌تواند مسافران و زائران را به طور مستقیم به حرم مطهر حضرت کریمه اهل بیت (س) برساند.

در این باره رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر قم عنوان کرد: این طرح ورودی خوب و راهگشایی برای قم فراهم و اتصال مستقیم بزرگراه امیرکبیر به حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه (س) را ایجاد می‌کند.

رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر قم عنوان کرد:در این طرح که بالغ بر ۱۳۰ میلیارد تومان اعتبار دارد، ۱۲۰ هزار متر مربع از اراضی منطقه تملّک می‌شود و همچنین چند کیلومتر راهسازی اصلی و فرعی و احداث پل بر روی بزرگراه امیرکبیر از جمله برنامه‌های پیش بینی شده در این طرح است.

روح الله امراللهی ادامه داد: همچنین وجود بلوار پیامبر اعظم (ص) سبب می‌شود تا مسافران و زائران بتوانند از حرم مطهر تا مسجد مقدس جمکران را نیز به راحتی طی کنند.

او افزود: البته آغاز گفتگو‌ها درباره این طرح و پیوست فرهنگی این محور چنان بود که اتصال مستقیم آزادراه قم – گرمسار به این طرح لحاظ شود، اما متأسفانه بدسلیقگی وزارت راه و شهرسازی این اجازه را نداد و این دو طرح اتصال مستقیمی با هم ندارند.

رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر قم یادآورشد :به هر حال به نظر می‌رسد با اجرای این طرح، گام مثبتی برای کنترل ترافیک میدان ۷۲ تن و همچنین دیگر معابر قم برداشته می‌شود تا زائران و مسافران بتوانند به طور مستقیم از طریق کمربندی شهر یعنی بزرگراه امیرکبیر و پیمودن بلوار عمار یاسر به آستان مقدس فاطمی (س) و در ادامه، مسجد مقدس جمکران دسترسی مستقیم داشته و نیازی به استفاده از دیگر معابر شهری نداشته باشند.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار