مهم‌ترین حوادث ۲۸ مهرماه سال ۹۹ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، مهم‌ترین حوادث امروز دوشنبه ۲۸ مهرماه سال ۹۹ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

متلاشی شدن اعضای باند ۷ نفره سارقان و کشف ۲۰۰ فقره سرقت

فرمانده انتظامی استان فارس گفت: با دستگیری اعضای باند ۷ نفره سارقان در شیراز، ۲۰۰ فقره سرقت خودرو و قطعات آن کشف شد.

سردار رهام‌بخش حبیبی افزود: در پی سرقت‌های سریالی سواری پراید و قطعات خودرو پژو در کلانشهر شیراز، شناسایی و دستگیری سارقان به صورت ویژه در دستور کار کارآگاهان پلیس آگاهی استان قرار گرفت.

فرمانده انتظامی استان فارس گفت: کارآگاهان با انجام اقدامات فنی و پلیسی و گشت زنی‌های نامحسوس، موفق شدند، اعضای باند ۷ نفره را در یکی از محلات شیراز شناسایی کنند.

سردار حبیبی بیان کرد: ماموران پس از هماهنگی قضائی به محل مورد نظر اعزام و در یک عملیات ضربتی موفق شدند هر ۷ سارق که اعضای یک باند بودند را دستگیر کنند.

او با بیان اینکه متهمان در بازجویی اولیه به ۲۰۰ فقره سرقت خودرو و قطعات آن اقرار کردند، تصریح کرد: این سارقان حرفه‌ای پس از سیر مراحل قانونی روانه زندان شدند.

این مقام ارشد انتظامی در استان با اشاره به اینکه تاکنون ۸۰ نفر از شکات شناسایی شده‌اند، به شهروندان توصیه کرد از وسایل هشدار دهنده و بازدارنده مانند دزدگیر، قفل پدال و فرمان استفاده و حتی الامکان خودرو خود را در شعاع دید پارک کنند.

کشف ۱۵۴ کیلو تریاک در لارستان

فرمانده انتظامی استان فارس از کشف ۱۵۴ کیلو و ۵۰۰ گرم تریاک در شهرستان لارستان خبر داد.

سردار رهام‌بخش حبیبی بیان کرد: کارکنان انتظامی "لارستان" در معیت ماموران یگان تکاوری، طرح مقابله با ورود مواد مخدر در محور‌های مواصلاتی این شهرستان را اجرا کردند.

او افزود: ماموران انتظامی حین کنترل خودرو‌های عبوری در محور‌های خاکی بندرعباس-لارستان، به یک سواری پژو ۴۰۵ و ۲ نفر کول بر که در اطراف آن خودرو بودند مشکوک و موضوع را به صورت ویژه در دستور کار خود قرار دادند.

فرمانده انتظامی استان فارس بیان کرد: ماموران انتظامی با اقدامات فنی و تخصصی موفق شدند خودرو ۴۰۵ که در آن محل بود را به مقر انتظامی انتقال و ۲ نفر کول بر که در آن اطراف بود را نیز دستگیر کنند.

این مقام انتظامی با بیان اینکه راننده سواری با توجه به کوهستانی بودن منطقه متواری شد، گفت: در بازرسی از خودرو، ۹۷ کیلو و ۵۰۰ گرم و در بازرسی از کوله پشتی آن ۲ کول بر نیز ۵۷ کیلو تریاک کشف شد.

سردار حبیبی با اشاره به اینکه در این ماموریت در مجموع ۱۵۴ کیلو و ۵۰۰ گرم تریاک کشف شده است، عنوان داشت: در این خصوص ۲ نفر قاچاقچی دستگیر و پس از سیر مراحل قانونی روانه زندان شدند.

قاچاقچی با ۱۰۰ کیلو تریاک در "نی‌ریز" زمین گیر شد

جانشین فرمانده انتظامی استان از توقیف سواری پژو ۲۰۶ و کشف ۱۰۰ کیلو تریاک در محور مواصلاتی "نی‌ریز" به سمت "شیراز" خبر داد.

سردار یوسف ملک‌زاده بیان کرد: ماموران انتظامی شهرستان "نی‌ریز" در اجرای طرح مقابله با قاچاقچیان، حین کنترل محور‌های مواصلاتی به یک سواری پژو ۲۰۶ حامل بار مظنون و پس از طی مسافتی تعقیب و گریز آن را برای بررسی بیشتر متوقف کردند.

جانشین فرمانده انتظامی استان فارس با بیان اینکه در بازرسی از این خودرو، ۱۰۰ کیلو تریاک کشف شد، افزود: در این خصوص یک نفر قاچاقچی دستگیر و برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی شد.

سردار ملک زاده هشدار داد: مأموران جان بر کف انتظامی استان فارس با همه توان خود نسبت به شناسایی و دستگیری سوداگران مرگ اقدام می‌کنند.

دستگیری ۱۲ سارق و کشف ۵۵ فقره انواع سرقت

فرمانده انتظامی ممسنی از شناسایی و دستگیری ۱۲ سارق و کشف ۵۵ فقره انواع سرقت طی ۲۰ روز گذشته در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ محمدهاشم قسام با اعلام این خبر گفت: در پی وقوع چندین فقره انواع سرقت در این شهرستان، موضوع به صورت ویژه در دستور کار ماموران پلیس آگاهی قرار گرفت.

او افزود: ماموران با انجام یکسری اقدامات فنی و پلیسی، مراقبت‌های شبانه روزی و دنبال کردن سر نخ ها، طی ۲۰ روز گذشته موفق به شناسایی ۱۲ سارق شدند و با هماهنگی مراجع قضائی آن‌ها را دستگیر کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان ممسنی ادامه داد: سارقان در بازجویی اولیه و مواجه شدن با ادله و مستندات پلیس، به ۵۵ فقره انواع سرقت از نوع منزل، اماکن خصوصی، درون خودرو، احشام و ... اقرار کردند.

سرهنگ قسام بیان کرد: سارقان برای سیر مراحل قانونی تحویل مقام قضائی و از آن طریق روانه زندان شدند.

سرقت خودرو در عسلویه و کشف در لامرد

فرمانده انتظامی لامرد از دستگیری سارق و کشف یک دستگاه پژو ۴۰۵ مسروقه در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ مهراب زارع‌پور اظهار داشت: ماموران پاسگاه انتظامی "خیرگو" شهرستان لامرد در راستای برخورد قاطع با سارقان و کشف سرقت‌های احتمالی، حین گشت زنی در سطح حوزه استحفاظی به یک سواری پژو ۴۰۵ بدون پلاک مظنون و آن را برای بررسی بیشتر متوقف کردند.

این مقام انتظامی بیان کرد: ماموران پس از توقیف و انجام بررسی‌های کارشناسی بر روی خودروی مذکور و استعلام از سامانه پلیس آگاهی، مطلع شدند که سواری پژو دارای سابقه سرقت از شهرستان عسلویه استان بوشهر است.

فرمانده انتظامی لامرد با بیان اینکه در این راستا راننده که از سارقان حرفه‌ای است دستگیر و برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی شد، به شهروندان توصیه کرد در صورت مشاهده هرگونه موارد مشکوک، بلافاصله با سامانه ۱۱۰ تماس بگیرند.

تلف شدن ۳۶ راس گوسفند در مهر

فرمانده انتظامی مهر از تلف شدن ۳۶ راس احشام به علت مسمومیت با آب شرب در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ عظیم‌اله کرمی گفت: در پی اعلام مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ مبنی بر اتلاف گله گوسفند در یکی از محلات حوزه استحفاظی، ماموران بلافاصله برای بررسی موضوع در محل حاضر شدند.

او افزود: ماموران پس از حضور در محل، مشاهده کردند تعداد ۳۶ راس گوسفند بر اثر استفاده از آب شرب مسموم تلف شده اند.

سرهنگ "کرمی" تصریح کرد: کارشناسان اظهار داشتند اعلام نظریه نهایی پس از آزمایشات آب شرب، اعلام خواهد شد.

قصد اخاذی از دختران جوان با وعده استخدام

رئیس پلیس فتا استان فارس از شناسایی و دستگیری مردی ۲۸ ساله در شهرستان فسا خبر داد که با ایجاد گروه‌های واتساپی و وعده استخدام در کلینیک مشاوره، از دختران جوان قصد اخاذی را داشت.

سرهنگ حشمت سلیمانی گفت: در پی مراجعه خانمی جوان به پلیس فتا مبنی بر اینکه در شبکه اجتماعی واتساپ با فردی آشنا شده و پس از مدتی با وعده‌های مختلف از قبیل استخدام در کلینیک مشاوره با حقوق بالا و اخذ عکس‌های خصوصی قصد اخاذی از من را دارد که موضوع در دستور کار کارشناسان قرار گرفت.

او افزود: با توجه به اظهارات شاکی و بررسی‌هاى لازم مشخص شد متهم با ورود به شبکه‌های اجتماعی و سوء استفاده از احساسات دختران جوان، ضمن معرفی کردن خود به عنوان دکتر و به بهانه استخدام، اقدام به دریافت اطلاعات شخصی آنان می‌کرده است.

سرهنگ سلیمانی ادامه داد: با بررسی‌های فنی و تخصصی کارشناسان پلیس فتا، متهم به هویت معلوم در شهرستان فسا مورد شناسایی قرار گرفت و با هماهنگی مقام قضائی دستگیر شد.

این مقام سایبری گفت: با بررسی‌های تکمیلی و ادله‌های دیجیتالی مشخص شد متهم به همین شگرد اقدام به اخذ تصاویر خصوصی ۱۰ دختر جوان، با نیت اخاذی کرده است.

این مقام انتظامی با اشاره به اینکه متهم دستگیر شده با تشکیل پرونده تحویل مراجع قضائی شد، گفت: کاربران هرگز فریب اینگونه تبلیغات و آگهی‌ها را نخورند و از ارسال اطلاعات شخصی و تصاویر خصوصی به افراد ناشناس خودداری کنند.

سرهنگ سلیمانی گفت: شهروندان می‌توانند در صورت برخورد با موارد مشکوک آن را با شماره تلفن ۰۷۱۲۱۸۲۷۸۰۵ یا از طریق سایت اینترنتی www.cyberpolice.ir (بخش گزارش‌های مردمی) اعلام کنند.

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار