مهم‌ترین حوادث ۱۸ مهرماه سال ۹۹ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، مهم‌ترین حوادث امروز جمعه ۱۸ مهرماه سال ۹۹ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

کشف ۱۶۰ کیلو تریاک در نی‌ریز

فرمانده انتظامی استان فارس گفت: در یک عملیات ضربتی در بازرسی از دو دستگاه خودرو، ۱۶۰ کیلو تریاک در "نی‌ریز" کشف شد.

سردار رهام‌بخش حبیبی اظهار داشت: مأموران انتظامی شهرستان "نی‌ریز" هنگام گشت زنی در محور‌های مواصلاتی، در یک عملیات ضربتی به ۲ دستگاه سواری پژو ۴۰۵ و وانت رنو مشکوک شدند که رانندگان به محض مشاهده مأموران اقدام به فرار کردند.

فرمانده انتظامی استان فارس ادامه داد: پس از طی مسافتی تعقیب و گریز، ماموران موفق شدند هر دو دستگاه خودرو را توقیف و در بازرسی از آنها، ۱۶۰ کیلو مواد مخدر از نوع تریاک کشف کنند.

سردار حبیبی با بیان اینکه در این خصوص ۲ نفر قاچاقچی حرفه‌ای دستگیر و تحویل مراجع قضائی شدند، تصریح کرد: مبارزه بی امان و مستمر با مواد مخدر و سوداگران مرگ در سطح استان فارس ادامه خواهد داشت.

دستگیری جاعل اسناد و مدارک و کشف ۵۰ فقره جعل

رئیس پلیس آگاهی استان فارس از دستگیری جاعل اسناد و مدارک و کشف ۵۰ فقره جعل خبر داد.

سرهنگ کاووس حبیبی بیان کرد: کارآگاهان پلیس آگاهی استان با اقدامات فنی و تخصصی مطلع شدند شخصی به هویت معلوم اقدام به جعل اسناد و امضاء رئیس پلیس پیشگیری، مجوز حمل سلاح کمری، افشانه و شوکر می‌کند که رسیدگی به این موضوع به صورت ویژه در دستور کار قرار گرفت.

رئیس پلیس آگاهی استان فارس تصریح کرد: با بررسی‌های مقدماتی و فنی مشخص شد متهم مورد نظر با هویت جعلی از سال ۹۷ تا کنون اقدام به جعل حدود ۵۰ فقره مجوز حمل سلاح کمری، افشانه و شوکر کرده است.

سرهنگ حبیبی گفت: کارآگاهان با انجام اقدامات فنی و تخصصی موفق شدند متهم را در یکی از محلات شیراز شناسایی و وی را در مخفیگاهش دستگیر کنند.

این مقام انتظامی با بیان اینکه تا کنون ۴۲ نفر از کسانی که مجوز حمل سلاح کمری، شوکر و افشانه را اخذ کرده‌اند، شناسایی شده‌اند، گفت: در بازرسی از مخفیگاه متهم، ۵۰ فقره سند جعلی از نوع مجوز حمل سلاح، کارت بازرسی، کارت شناسایی و ... کشف شده است.

رئیس پلیس آگاهی استان با بیان اینکه متهم در بازجویی اولیه به اخذ یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال وجه نقد از شهروندان اقرار کرد، اظهار داشت: متهم پس از سیر مراحل قانونی روانه زندان شد.

یک کشته و ۲ مجروح حاصل برخورد موتورسیکلت با عابران پیاده

رئیس پلیس راه شمالی استان فارس گفت: بر اثر برخورد یک دستگاه موتورسیکلت با ۲ نفر عابر پیاده در بلوار خلیج فارس شیراز، راکب و یک نفر عابر پیاده مجروح و کودک ۵ ساله فوت کرد.

سرهنگ عبدالهاشم دهقانی بیان کرد: در پی اعلام یک فقره تصادف فوتی در بلوار خلیج فارس شیراز، بلافاصله مأموران به همراه عوامل امدادی به محل مورد نظر اعزام شدند.

سرهنگ دهقانی افزود: ماموران در بررسی‌های اولیه مشاهده کردند یک دستگاه موتورسیکلت با ۲ نفر عابر پیاده که پدر و پسر بوده و در کنار جاده ایستاده بوده‌اند به شدت برخورد کرده است.

رئیس پلیس راه شمالی استان فارس با بیان اینکه در این حادثه راکب موتورسیکلت و یک نفر از عابران پیاده مجروح و کودک ۵ ساله در دم فوت کرده است، گفت: کارشناسان پلیس راه در صحنه حاضر و علت وقوع این حادثه را نداشتن توجه به جلو از جانب راننده اعلام کردند.

اتوبوس حامل کالای قاچاق به مقصد نرسید

فرمانده انتظامی فسا از توقیف یک دستگاه اتوبوس حامل لوازم آرایشی و بهداشتی قاچاق به ارزش یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال در آن شهرستان خبر داد.

سرهنگ فرج رستمی در تشریح این خبر گفت: در راستای اجرای طرح ارتقاء امنیت اجتماعی و برخورد با قاچاقچیان کالا، ماموران پلیس آگاهی این شهرستان با گشت زنی هدفمند و کنترل محور‌های مواصلاتی، به یک دستگاه اتوبوس مشکوک و آن را برای بررسی بیشتر متوقف کردند.

سرهنگ رستمی با بیان اینکه در بازرسی از این اتوبوس، ۲ هزار و ۹۷۶ عدد لوازم آرایشی و بهداشتی خارجی قاچاق کشف و راننده نیز دستگیر شد، گفت: کارشناسان ارزش اموال مکشوفه را یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال برآورد کرده‌اند.

کشف کالای قاچاق ۸ میلیاردی در فراشبند 

فرمانده انتظامی شهرستان فراشبند گفت: در بازرسی از سواری سمند، ۲ دستگاه انجین موتورسیکلت خارجی قاچاق به ارزش ۸ میلیارد ریال کشف شد.

سرهنگ کرامت‌اله برومندی گفت: در راستای مبارزه همه جانبه با پدیده شوم کالای قاچاق، مأموران انتظامی این شهرستان در ایست و بازرسی مقطعی در محور‌های مواصلاتی، به یک سواری سمند مظنون و آن را متوقف کردند.

او افزود: در بازرسی از این خودرو، ۲ دستگاه انجین موتورسیکلت خارجی قاچاق و بدون مدارک قانونی کشف شد.

سرهنگ برومندی با بیان اینکه کارشناسان ارزش این محموله قاچاق را ۸ میلیارد ریال برآورد کرده‌اند، گفت: در این خصوص یک نفر دستگیر و پس از تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی معرفی شد.

جمع آوری ۹۶ معتاد پرخطر در کازرون

فرمانده انتظامی شهرستان کازرون از ادامه طرح پاکسازی مناطق آلوده و جمع‌آوری ۹۶ معتاد پر خطر و متجاهر خبر داد و گفت: این افراد جهت درمان به مرکز بازپروری معرفی شدند.

سرهنگ اسماعیل زراعتیان بیان کرد: در راستای اجرای طرح ارتقاء امنیت اجتماعی و درخواست‌های مردمی، پلیس طرح شناسایی معتادان و توزیع کنندگان مواد مخدر را در یک ماه گذشته در کازرون اجرا کرد.

او با اشاره به تداوم اجرای این طرح، گفت: با رعایت کلیه پروتکل‌های بهداشتی و در راستای اجرای این طرح، ۹۶ معتاد متجاهر و پرخطر جمع‌آوری و جهت درمان به مرکز بازپروری معرفی شدند.

سرهنگ زراعتیان با بیان اینکه به منظور سالم سازی و پاکسازی مناطق آلوده و جلب رضایت عمومی مردم، این طرح‌ها همچنان ادامه دارد، تصریح کرد: اقدامات فرهنگی در بحث مبارزه با مواد مخدر بسیار ضروری است و با این اقدامات می‌توان زمینه‌های بروز اعتیاد را در جامعه از بین برد.

کشف ۳۳ راس گوسفند قاچاق در فیروزآباد

فرمانده انتظامی فیروزآباد گفت: با تلاش مأموران انتظامی این شهرستان، ۳۳ راس گوسفند قاچاق و فاقد مجوز بهداشتی کشف شد.

سرهنگ مهدی جوکار بیان کرد: در ادامه طرح تشدید مبارزه با قاچاق کالا و ارز، ماموران انتظامی این شهرستان هنگام کنترل محور‌های مواصلاتی در یک عملیات ضربتی، دو دستگاه پژو ۴۰۵ حامل احشام قاچاق را شناسایی و توقیف کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان فیروزآباد با اشاره به اینکه در بازرسی از این خودروها، ۳۳ راس احشام کشف شد، تصریح کرد: برابر نظر کارشناسان ارزش احشام قاچاق مکشوفه، یک میلیارد و ۲۳ میلیون ریال برآورد شده است.

این مقام انتظامی با اشاره به دستگیری ۲ نفر و معرفی آنان به مراجع قضائی، بیان کرد: با توجه به اینکه بسیاری از بیماری‌های خطرناک بین انسان و دام مشترک است، جابه جایی و نقل و انتقال اینگونه احشام بدون مجوز بهداشتی به دلیل اینکه می‌تواند سلامت شهروندان را به مخاطره بیندازد، ممنوع است.

کشف آرد قاچاق در مرودشت

فرمانده انتظامی مرودشت از کشف ۸۰ کیسه آرد قاچاق به ارزش یک میلیارد ریال خبر داد.

سرهنگ فرشید زینلی گفت: ماموران انتظامی این شهرستان حین گشت زنی در محور‌های مواصلاتی، به یک دستگاه کامیون حامل بار مشکوک و آن را برای بررسی بیشتر متوقف کردند.

سرهنگ زینلی با بیان اینکه در بازرسی از این خودرو، ۸۰ کیسه آرد قاچاق کشف و راننده نیز دستگیر شد، گفت: برابر نظر کارشناسان ارزش محموله مکشوفه، یک میلیارد ریال برآورد شده است.

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار