رئیس دانشگاه علوم اسلامی رضوی گفت: اگر فرهنگ یک جامعه ارتقا یابد جرم و جنایت نیز کاهش می‌یابد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، حجت الاسلام سید محمد حسن وحدتی شبیری رئیس دانشگاه علوم اسلامی رضوی در دیدار با سردار ابراهیم قربانزاده،جانشین فرماندهی  انتظامی خراسان رضوی که با حضور جمعی از مسئولان و کارکنان این دانشگاه در محل سالن اجتماعات دانشگاه علوم اسلامی رضوی برگزار شد،گفت: این دانشگاه یک نهاد حوزوی و دانشگاهی است و تمام کسانی که در این دانشگاه مشغول به تحصیل است،طلبه حوزه علمیه بوده و در یکی از رشته‌های علوم انسانی به صورت آکادمیک تحصیل می‌کنند.

او افزود:آثار وجودی اساتید و دانشجویان این دانشگاه، هم به عموم مردم و هم به دانشگاهیان و حوزویان می‌رسد و موقعیت این دانشگاه به دلیل تعلق به آستان مبارک حضرت رضا(ع) و حوزه علمیه، اهمیتی دو چندان یافته است.

رئیس دانشگاه علوم اسلامی رضوی ادامه داد: شاخصه مهم نیروی انتظامی در مقایسه با ارتش و سپاه در این است که نیروی انتظامی به صورت مستقیم با مردم مرتبط است و مشکلات روزمره مردم را حل می‌کند و از همین رو بیشترین ارتباط را با مردم دارد؛ اما ارتش و سپاه وظیفه حفاظت از کیان نظام و مرزهای کشور را دارند که البته همه این ها مهم و لازم است اما نیروی انتظامی به دلیل اینکه در بطن و متن مردم حضور دارد زمینه همکاری با نهادهایی از جمله این دانشگاه می‌تواند بیشتر فراهم آید.

وحدتی شبیری یکی از رسالت‌های نیروی انتظامی را انجام دو فریضه امر به معروف و نهی از منکر دانست و بیان کرد: یکی از ویژگی های امت پیامبر(ص)امر به معروف و نهی از منکر است و عمده فعالیت‌های نیروی انتظامی در امر به معروف و نهی از منکر خلاصه می‌شود.

او تصریح کرد:برای تحقق امر به معروف و نهی از منکر در جامعه، باید معروف و منکر را به درستی بشناسیم.


بیشتر بخوانید


رئیس دانشگاه علوم اسلامی رضوی با بیان اینکه مسئله حاشیه‌نشینی در اطراف شهر مقدس مشهد مسئله بسیار مهمی است، تاکید کرد:نهادهایی از جمله دانشگاه می‌توانند مبارزه علّی با پدیده‌های مجرمانه به ویژه در حاشیه شهر داشته باشند.

وحدتی شبیری اظهار کرد:باید معظلات حاشیه‌نشینی به برکت سیره اهل بیت عصمت و طهارت(ع) حل شود؛ متاسفانه پدیده‌هایی همچون زباله‌گردی در شان شهر مشهد نیست و ما می‌توانیم با بهره‌مندی از ظرفیت‌های موجود در دانشگاه، الگوی خوبی را در راستای مبارزه فرهنگی با ناهنجاریهای زندگی شهری و حاشیه‌نشینی و پیشگیری از جرایم و آسیب های اجتماعی در شهر مشهد ارائه دهیم.

 

انتهای پیام//ز.ق

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار