معاون سوادآموزی آموزش و پرورش کردستان گفت: تنها ۳۰ درصد از سوادآموزان کردستان به تبلت و گوشی و استفاده از فضای مجازی دسترسی دارند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ، رمضان یوسفی معاون سوادآموزی آموزش و پرورش کردستان گفت: با گسترش ویروس کرونا و تعطیلی مدارس و کلاس‌های آموزشی در استان از فضای مجازی برای آموزش استفاده شده است.

او افزود: آموزش در فضای مجازی نیازمند امکانات از جمله گوشی هوشمند، تبلت و اینترنت است، اما تنها ۳۰ درصد از سوادآموزان استان به تبلت و گوشی و استفاده از فضای مجازی دسترسی دارند.

معاون سوادآموزی استان کردستان اعلام کرد: آموزش و پرورش کردستان به منظور بهره‌مندی همه سوادآموزان از آموزش، محتوا‌های الکترونیکی تدوین کرده که مورد تایید سازمان نهضت سوادآموزی است.

یوسفی بر بهره‌گیری سوادآموزان از محتوای الکترونیکی تدوین شده توسط شهرستان‌ها و مناطق مورد تایید سازمان نهضت سوادآموزی تاکید کرد.

او به مشکلات سوادآموزی استان از جمله کمبود نیروی آموزشی اشاره کرد و گفت: استفاده از ظرفیت آموزش دهندگان غیرفعال سال‌های ۹۲ به بعد که دارای مدرک جهاد دانشگاهی هستند و همچنین قبل از ۹۲ می‌تواند این مشکل را حل کند.

یوسفی با بیان اینکه شرایط ثبت نام و حضور سوادآموزان در این ایام تابع دستورات ستاد ملی مبارزه با کرونا است؛ بیان کرد: با توجه به شرایط خاص پیش آمده، سوادآموزی می‌تواند در وضعیت بهتری نسبت به مدارس عمل کند چراکه تعداد افراد سوادآموز در سطح استان از تعداد دانش آموزان کمتر است.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.