عملیات کیل گیری باغات انار در کیار انجام شد/ ثبت عملکرد ۶۴ تن در هکتار

عملیات کیل گیری محصول انار از باغات شهرستان کیار انجام شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، عملیات کیل گیری انار با حضور مدیر باغبانی سازمان، مدیر و کارشناس ترویج سازمان، رئیس روابط عمومی سازمان، مسئول مرکز ناغان، کارشناسان باغبانی و ترویج شهرستان و کارشناس مروج پهنه از باغ آقایان باقر یاوری در سطح ۵.۱ هکتار و آقای عبدال هاشمی در سطح ۲.۳ هکتار از باغداران پیشرو انار منطقه دورک شاهپوری جهت معرفی نمونه استانی کیل گیری انجام شد.

سعید داودی نیا مدیر جهاد کشاورزی کیار گفت: ارقام انار در این شهرستان عمدتا محلی هستند و کیفیت بالای محصول باغ نامبردگان حاکی از رعایت اصول تغذیه گیاهی و انجام اصولی و بموقع هرس فرم درختان است و منطقه دورک شاهپوری یکی از مناطق مستعد کشت انار در این استان است.


بیشتر بخوانید


او افزود: باغ آقای هاشمی با تولید ۶۴ تن در هکتار و باغ آقای یاوری با تولید ۴۸ تن در هکتار از عملکرد بالایی در این شهرستان برخوردار هستند و از باغداران نمونه محسوب می‌شوند.

داودی نیا با اشاره به تولید بیش از دو هزار تن محصول انار در منطقه در سال زراعی جاری اضافه کرد: با ارزیابی‌های صورت گرفته میانگین عملکرد باغات انار منطقه در سال جاری بیش از ۱۰ تن در هکتار است.

او سطح کل باغات انار این شهرستان را ۱۳۶ هکتار اعلام کرد و افزود: از این میزان ۱۲۳ هکتار بارور و مابقی نهال است که بخش عمده‌ای از این باغات در بخش مشایخ روستای دورک شاهپوری قرار دارد.

داودی نیا در پایان گفت: ۲۰ تا ۳۰ درصد محصول انار این شهرستان تبدیل به رب انار و بخشی از آن تبدیل به ناردنگ می‌شود و مابقی نیز به مصرف تازه خوری می‌رسد و روانه بازار استان‌های همجوار می‌شود.

انتهای پیام/ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.