مسئول گروه هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی گفت: رقابت بین آثار ۸۰ کارگردان گروه نمایشی استانی در سی امین جشنواره تئاتر خراسان رضوی قطعی شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، محمد جواد روشندل مسئول گروه هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی گفت: با پایان یافتن مهلت ارسال چکیده داستان و فرم درخواست حضور در سی امین جشنواره استانی تئاتر خراسان رضوی به دبیرخانه، رقابت بین آثار ۸۰ کارگردان گروه نمایشی استانی در این جشنواره قطعی شد.

او افزود: سی امین جشنواره استانی تئاتر خراسان رضوی به دلیل شیوع کرونا به صورت مجازی برگزار می‌شود و متقاضیان منتخب باید اثر خود را در قالب لوح فشرده به دبیرخانه این جشنواره ارسال کنند.
 

بیشتر بخوانید


مسئول گروه هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی ادامه داد: ارتباط با دبیرخانه جشنواره تئاتر استان و انجمن تئاتر به صورت الکترونیکی برقرار می‌شود و تاکنون همه مراحل این جشنواره از طریق فضای مجازی انجام گرفته و فیلم‌های گرفته شده از اجرای نمایش‌ها نیز در قالب لوح فشرده از طریق پست به این دبیرخانه رسیده است.

روشندل بیان کرد: به زودی کمیته‌های مرتبط با جشنواره تئاتر استان تشکیل، نسخه تصویری آثار توسط هیات داوران بررسی و نتایج اعلام می‌شود.

او با اشاره به مراسم پایانی جشنواره تئاتر استانی خراسان رضوی، تصریح کرد: هنوز درباره تاریخ دقیق یا برگزاری حضوری و مجازی آن تعیین تکلیف نشده است و در انتظار اعلام نظر اداره کل نمایش وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی هستیم.

مسئول گروه هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی تاکید کرد: در صورتی که شرایط اجازه دهد آیین اختتامیه با رعایت فاصله گذاری اجتماعی و شیوه نامه های بهداشتی به صورت حضوری در مشهد برگزار می‌شود، در غیر این صورت نام دو اثر برگزیده که به جشنواره تئاتر فجر امسال راه خواهند یافت اعلام خواهد شد.

روشندل اظهار کرد: تعداد گروه‌های نمایشی ثبت شده در استان ۴۳ گروه با ۲۶۵ هنرمند است اما گروه‌های نمایشی غیر ثبت شده زیادی نیز در استان فعالیت دارند.
 
انتهای پیام//ف.ش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.