بازار گوشت قرمز در وضعیت قرمز!

افزایش قیمت گوشت قرمز در بازار استان هرمزگان این روز‌ها موجب گلایه مردم شده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از هرمزگان، محمد عباسی، معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صمت هرمزگان گفت: بر اساس آخرین مصوبه ستاد تنظیم بازار استان هرمزگان، قیمت گوشت گوسفندی مخلوط کیلویی ۱۰۵ هزار تومان و گوشت گوساله مخلوط کیلویی ۹۰ هزار تومان تعیین شده است و فروش گوشت با قیمت بالاتر تخلف محسوب می‌شود.

اما بررسی‌های میدانی نشان می‌دهد که قیمت گوشت قرمز در بازار با نرخ مصوب اعلام شده تفاوت زیادی دارد و گوشت گوسفندی کیلویی ۱۲۰ تا ۱۳۰ هزار تومان و گوشت گوساله هم کیلویی۱۱۰ هزار تومان به فروش می‌رسد.

فروشندگان گوشت قرمز در بندرعباس، افزایش قیمت دام زنده را علت گران شدن گوشت قرمز در بازار استان اعلام می‌کنند.

در اوضاع نابسامان بازار گوشت قرمز در هرمزگان، حرف های عباس زارعی سرپرست معاونت بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی هرمزگان هم جای تامل زیادی دارد.

به گفته زارعی، حدود ۸۰ درصد گوشت گوسفندی و ۵۰ درصد گوشت گوساله مورد نیاز استان هرمزگان از استان‌های دیگر تامین می‌شود و نکته عجیب‌تر اینکه ورود دام زنده  به استان‌های جنوبی از جمله هرمزگان هم ممنوع شده است و گوشت مورد نیاز از کشتارگاه‌ها تامین می‌شود.

زارعی به این نکته هم اشاره می‌کند که افزایش قیمت دام زنده و گوشت قرمز در استان‌های دیگر، بازار گوشت قرمز استان هرمزگان را نیز تحت تاثیر قرار داده است.


بیشتر بخوانید


به گفته عباسی، معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صمت هرمزگان، قیمت‌های جدیدی برای نرخ مصوب گوشت قرمز در هرمزگان به ستاد تنظیم بازار پیشنهاد شده که پس از بررسی کارشناسی به تصویب خواهد رسید.

با این اوصاف مسئولان تا چند روز آینده و به طور رسمی خبر افزایش قیمت گوشت قرمز در بازار استان هرمزگان را اعلام خواهند کرد و ظاهرا مردم نباید منتظر ارزان شدن قیمت گوشت باشند، چرا که مسئولان نه تنها برنامه‌ای برای کاهش قیمت‌ها ندارند،بلکه به دنبال افزایش رسمی قیمت‌ها هم هستند.

انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.