نمایشگاه نوآوری و فناوری ربع رشیدی مجازی برگزار می‌شود

رئیس ستاد اجرایی هشتمین نمایشگاه و جشنواره ربع رشیدی گفت: به علت شیوع گسترده ویروس کرونا در آذربایجان شرقی هشتمین نمایشگاه نوآوری و فناوری ربع رشیدی به صورت غیرحضوری و مجازی برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران  جوان از تبریز،غریب خواجه رئیس ستاد اجرایی هشتمین نمایشگاه و جشنواره ربع رشیدی گفت: متاسفانه امسال امکان برگزاری حضوری نمایشگاه و جشنواره ربع رشیدی منتفی است و با توجه به فراهم بودن زیرساخت‌های لازم، نمایشگاه رینوتکس از تاریخ ۲۲ تا ۲۸ آذرماه امسال در بستر غیرحضوری (مجازی) در زون تخصصی، غرفه‌ها و رویداد‌های جانبی آن برگزار خواهد شد.

او گفت: از ابتدای شروع به کار دبیرخانه نمایشگاه هشتم، پیش بینی‌های لازم بر برگزاری غیرحضوری نمایشگاه انجام گرفته و زیر ساخت‌های نمایشگاه در بستر مجازی را فراهم کردیم.

غریب خواجه افزود: در طی ۲ ماه گذشته تمام تلاش دبیرخانه برای برگزاری حضوری نمایشگاه انجام گرفت، ولی متاسفانه شیوع بیماری کرونا اجازه برگزاری را به دبیرخانه نمی‌دهد.

رئیس ستاد اجرایی هشتمین نمایشگاه و جشنواره ربع رشیدی (رینوتکس ۲۰۲۰) گفت:  شرایط موجود و اهمیت سلامت فناوران، کادر اجرایی و بازدید کنندگان ما را مجبور کرد تا به سمت برگزاری نمایشگاه به صورت مجازی برویم.

او گفت: به منظور فراهم کردن انتقال ثبت نام کنندگان فیزیکی به نمایشگاه مجازی و فراهم کردن امکانات جدید، این نمایشگاه با یک ماه تاخیر نسبت به نمایشگاه حضوری از ۲۲ تا ۲۸ آذر ماه امسال برگزار می‌شود.

غریب خواجه افزود: در نمایشگاه مجازی، امکان ثبت نام به شکل مجازی و طراحی غرفه به صورت سه بعدی در فضای مجاز و با امکانات نصب پوستر، تصاویر پخش فیلم، بخش صوت و نمایش متن و بازدید متخصصان، فناوران و عموم مردم فراهم شده است.

او گفت: در نمایشگاه مجازی نیز زون‌های تخصصی با مسئولیت دانشگاه‌ها، دستگاه‌های اجرایی و بخش خصوصی و غرفه آرایی در داخل آن‌ها پیش بینی شده است.

رئیس ستاد اجرایی هشتمین نمایشگاه و جشنواره ربع رشیدی (رینوتکس ۲۰۲۰) گفت: با عنایت به اولین تجربه برگزاری نمایشگاه به صورت مجازی و همچنین مزیت‌های برگزاری این رویداد فناورانه به شکل غیر حضوری و کاهش تردد‌ها و هزینه‌های مربوط امیدواریم فناوران و شرکت‌های دانش بنیان و سایر مخاطبان از این نمایشگاه استقبال کرده و ایده ها، اختراعات و فناوری‌های خویش عرضه کنند.

او افزود: در کنار نمایشگاه، رویداد‌های جانبی نیز به صورت مجازی و وبینار با شرکت متخصصان و مدرسان حوزه فناوری و نوآوری برگزار می‌شود.

غریب خواجه گفت: همانند سنوات قبل جشنواره ربع رشیدی نیز برگزار و فناوران برتر از میان شرکت‌کنندگان برگزیده معرفی خواهند شد.

او گفت: یکی از مزیت‌های نمایشگاه مجازی این است که بعد از اتمام رویداد، فناوری‌ها و طرح‌های شرکت کننده در طول سال حذف نشده و در دید و منظر علاقمندان قرار خواهد گرفت.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.