رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اهواز گفت: طی ۲۴ ساعت گذشته، ۱۱ عملیات اطفای حریق و امداد و نجات با تلاش همه جانبه آتش نشانان انجام شد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، ابراهیم قنبری رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اهواز با اشاره به انجام ۱۱ عملیات اطفای حریق و امداد و نجات طی دیروز گفت: آتش سوزی یک دستگاه خودرو تریلی در مسیر روستای سید هاشم نرسیده به غیزانیه در ساعت یک و ۱۹ دقیقه بامداد اطلاع رسانی شد.

او افزود: آتش‌نشانان به محض ورود به محل حادثه با دود و شعله‌های حریق در لاستیک‌های عقب خودرو مواجه شدند و با ایمن سازی و استفاده از تجهیرات خاموش کننده شعله‌های آتش را مهار کردند.

قنبری اظهار داشت: تصادف خودروی دنا و تریلی در جاده اهواز اندیمشک مسیر برگشت روبروی شهرک صنعتی ۲ ساعت ۷ و ۲۸ دقیقه یک مصدوم برجای گذاشت و آتش نشانان با چیدمان علائم هشدار دهنده ترافیکی در مسیر و ایمن سازی، راننده خودروی دنا را که دچار مصدومیت شده بود با استفاده از تجهیزات برش و تخصصی از داخل اتاقک خودرو خارج کردند و به امدادگران اورژانس ۱۱۵ تحویل دادند.

رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اهواز تصریح کرد: ساعت ۱۲ و ۴۴ دقیقه مرد ۳۰ ساله در اقدام به خودکشی خانه مسکونی در شهرک جانبازان را به آتش کشید و آتش نشانان پس از ایمن سازی محل با کمک نیرو‌های ۱۱۰، او را از داخل ساختمان مسکونی خارج و با استفاده از لوله‌های آبرسان، شعله‌های حریق را مهار و از گسترش حریق جلوگیری کردند.

قنبری با اشاره به وقوع آتش سوزی درمغازه تجاری به علت بی احتیاطی در جوشکاری و افتادن مذاب جوش بر روی اثاثیه در منطقه زیتون کارگری ساعت ۱۱ و ۶ دقیقه ادامه داد: آتش نشانان شعله‌های حریق را با استفاده از تجهیزات خاموش کننده مهار کردند، ضمن اینکه ساعت ۱۷ و ۴۵ دقیقه در منطقه پادادشهر خرابی سیستم گاز LPG منجر به نشت گاز از مخزن گاز در صندوق عقب خودروی پژو ۴۰۵ شد و آتش نشانان بدون اتلاف وقت خود را به محل حادثه رساندند و نسبت به رفع نشتی اقدامات لازم را انجام دادند و از بروز حادثه جلوگیری کردند.

او با بیان واژگونی خودروی پیکان وانت در مسیر اهواز حمیدیه که منجر به مصدومیت ۲ سرنشین شد بیان داشت: آتش نشان با استفاده از لوازم نجات مجروحان را از اتاقک خودرو خارج و به امدادگران اورژانس ۱۱۵ تحویل دادند، همچنین آتش سوزی در تراس خانه مسکونی در فاز یک پادادشهر خیابان فروردین با سرعت عمل آتش نشانان اطفا و از پیشروی حریق به ساختمان مسکونی جلوگیری شد.

ابرهیم قنبری در ادامه به نجات ۹ شهروند در عملیات نجات از آسانسور در منطقه سی متری و نجات محبوسین در اماکن مسکونی در مناطق گلستان، کیانپارس و کوی ملت اشاره و اظهار کرد: غواصان ساحلی سازمان ساعت ۱۲ و ۲ دقیقه جسد شناور یک مرد ۳۵ ساله را از رودخانه کارون در ساحلی غربی خارج کردند.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.