معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان گفت: در هفته ملی کتاب ۱۴ برنامه در استان اجرا می‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان،مجید فروتن,معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان با بیان اینکه عصری با کتاب فرهنگ اصطلاحات همدانی یکی از برنامه‌های این هفته به شمار می‌رود تصریح کرد: مسابقه کتابخوانی، معرفی و نقد کتاب، نشست کتابخوان، جشن کتاب و تجلیل از خادمان فرهنگ مکتوب از جمله برنامه‌های این هفته به شمار می‌رود.

او گفت :همزمان با هفته ملی کتاب نمایشگاه کتاب در سه شهرستان برگزار می‌شود و این نمایشگاه در فضای باز پیش‌بینی شده و در شهرستان‌های اسدآباد، فامنین و نهاوند برپا خواهد شد.

معاون فرهنگی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی همدان در ادامه اظهار داشت:  اختتامیه مسابقه کتابخوانی رضوی و تجلیل از فعالان صنعت چاپ نیز در این هفته پیش‌بینی شده است.

فروتن با اشاره به اینکه ویژه برنامه‌های مختلفی به مناسبت این هفته در استان برنامه‌ریزی شده است تاکید کرد: با توجه به شیوع بیماری کرونا بیشتر آنها در فضای مجازی اجرا می‌شود.

او از انتخاب کتاب سال استان با عنوان «جایزه قلم هگمتانه» خبر داد و تصریح کرد: دیدار با یکی از نویسندگان استان نیز در برنامه‌های پیش‌بینی شده قرار دارد.

بیست و هشتمین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران، با شعار «دانایی؛ مانایی» از ۲۴ تا ۳۰ آبان ماه برگزار می‌شود.

انتهای پیام/غ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.