کارشناس فوتبال کشورمان، درباره لیست بازیکنان تیم ملی فوتبال ایران، در آستانه بازی دوستانه با تیم ملی بوسنی توضیحاتی را ارائه داد.

مرتضی محصص، کارشناس فوتبال در گفت و گو با خبرنگار فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره لیست بازیکنان تیم ملی فوتبال کشورمان اظهار کرد: علاقه مندان و تماشاگران فوتبال، عقاید  شخصی خود را دارند، اما این نظرات باید هدفمند باشند و با دلیل و برهان اعلام شوند. به نظرم مسیر،  برای بازیکنان جوان باز شده است و جوان‌گرایی در تیم ملی فوتبال را باید به فال نیک بگیریم.

او ادامه داد:  بازیکنانی مانند جهانبخش و آزمون، همیشه به تیم ملی فوتبال کشورمان دعوت می‌شوند؛ چرا که بازیکنان شناخته شده‌ای هستند، اما ما باید فضا و فرصت به جوانان بدهیم تا قابلیت و توانایی خود را به خوبی نشان بدهند.

تیم ملی فوتبال بوسنی، حریف قدرتمندی برای تیم ملی کشورمان است 

محصص درباره بازی دوستانه تیم ملی فوتبال ایران برابر تیم ملی بوسنی گفت: تیم ملی فوتبال کشورمان  با حریف قدرتمندی قرار است بازی کند. بوسنی در بین ۱۰ تیم  ملی فوتبال برتر دنیا نیست؛ اما یکی از تیم‌های خوب اروپا است که بازیکنان شاخصی دارد. به نظرم تیم ملی کشورمان بازی سختی پیش رو دارد، اما ملی پوشان ما محکی جدی خواهند خورد.

بازیکنان جوان تیم ملی فوتبال ایران، مقابل بوسنی محک جدی خواهند خورد 

کارشناس فوتبال افزود: به نظرم اسکوچیچ در بازی دوستانه با تیم ملی بوسنی، بازیکنان زیادی را تعویض خواهد کرد تا شناخت خوبی از بازیکنانش به دست آورد. اگر یک سری از بازیکنان جوان را برای نیمکت نشینی به تیم ملی دعوت کنیم، در آن صورت همین جوانان فرصت بازی در تیم ملی را پیدا نمی‌کنند و تا ابد نیمکت نشین خواهند بود. معتقدم سرمربی تیم ملی کار درستی انجام داد که فضا را برای جوانان فراهم کرد تا در بازی با بوسنی محک جدی بخورند.

محصص بیان کرد: تیم ملی بوسنی، ۳ روز بعد از بازی با تیم ملی فوتبال کشورمان باید به مصاف تیم ملی هلند برود. تیم ملی فوتبال بوسنی در رقابت های لیگ ملت‌های اروپا با  تیم‌های هلند، لهستان و ایتالیا هم گروه است و این تیم در گروه سختی  قرار دارد. در مجموع، بازی دوستانه با تیم ملی فوتبال کشورمان برای تیم ملی بوسنی مهم است؛ چرا که محکی جدی در این بازی خواهد خورد. همچنین این بازی برای اسکوچیچ و سرمربی بوسنی خیلی مهم است و صرفا یک بازی دوستانه محسوب نمی‌شود.

محصص: جوانگرایی در تیم ملی فوتبال را به فال نیک بگیریم/ ملی پوشان در بازی با بوسنی محک جدی می خورند

اکنون زمان انتقاد از تیم ملی فوتبال نیست 

او تصریح کرد: ما نباید هر بار تصمیم اسکوچیچ در انتخاب ملی پوشان را زیر سوال ببریم؛ چون اعتماد به نفس تیم ملی فوتبالمان را از بین می‌بریم و بازیکنان تیم ملی با استرس به مصاف تیم ملی عراق و بحرین خواهند رفت. به نظرم اکنون زمان انتقاد از تیم ملی فوتبال کشورمان نیست و باید از آن ها حمایت کنیم تا به موفقیت دست یابند.

انتخاب بازیکنان تیم ملی از سوی دلالان، شایعه است 

محصص درباره نقش دلالان در انتخاب لیست تیم ملی فوتبال گفت: من از این موضوع اطلاعی ندارم، اما  شایعات زیادی در این باره مطرح شده است که اطمینان دارم این گمانه زنی‌ها صحت ندارند.

کارشناس فوتبال درباره این که تیم ملی فوتبال ایران، می‌تواند به جام جهانی صعود کند، بیان کرد: به نظرم پیش بینی کار اشتباهی است، اما به موفقیت تیم ملی فوتبال کشورمان با هدایت اسکوچیچ خوش بین هستم. اسکوچیچ اصل را بر یادگیری و پیشرفت تیم ملی فوتبال گذاشته است و این مربی قصد دارد تغییراتی در تیم ملی ایجاد کند. همچنین سرمربی تیم ملی فوتبالمان، ارتباط خوبی با ملی پوشان برقرار کرده و اعتماد به نفس در بین بازیکنان به وجود آمده است.

او در پایان گفت: بازیکنان جوان و ذخیره در بازی‌های تدارکاتی نقش بزرگی در موفقیت تیم ملی ایفا می‌کنند و اگر نگاهمان به ۱۱ بازیکن اصلی تیم ملی باشد ضرر خواهیم کرد و باید به جوانان فرصت بدهیم تا توانایی خود را نشان بدهند.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/   

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار