آخرین مهلت نام نویسی رایگان بیمه قالی بافان تا پایان آبان اعلام شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، علیرضا جیلان رئیس اداره فرش سازمان صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری گفت: قالی بافانی که تاکنون زیر پوشش بیمه قرار نگرفته‌اند، می‌توانند با مراجعه به شرکت‌های فرش دستباف روستایی و شهری به صورت رایگان نام نویسی کنند.

او افزود: در این طرح در یک سال نخست تمامی هزینه‌های بیمه را دولت متقبل می‌شود، این در حالی است که قبلاً دولت فقط ۷۰ درصد بیمه را پرداخت و بقیه را قالیباف پرداخت می‌کرد، به‌علاوه در این دوره تا چهار سال بعد هم دولت کمک‌های خود را ادامه خواهد داد.


بیشتر بخوانید


جیلان مزایای دیگر این بیمه را شامل مستمری در دوران بازنشستگی، از کار افتادگی و فوت دانست و گفت: درمان شامل فواید این بیمه نیست، اما جمعیت کثیری از قالی بافان استان در روستا‌ها سکونت دارند و این افراد بیمه رایگان سلامت دریافت می‌کنند.

رئیس اداره فرش سازمان صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه این طرح پیش از این مشمول روستا‌ها و شهر‌های کمتر از ۲۰ هزار نفر جمعیت بود گفت: در حال حاضر پوشش‌دهی برای تمامی شهر‌ها امکان‌پذیر است.

جیلان اجرای این طرح را مشوقی برای بهره‌مندی از خدمات بیمه دانست و گفت: قالی بافان در بازه سنی ۱۸ تا ۵۰ سال مشمول این طرح هستند.

۱۰۰ هزار نفر بافنده فرش در چهارمحال و بختیاری فعال هستند.

انتهای پیام/ز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار