تهیه کننده سریال «خانه امن» گفت: سریال «خانه امن» ادای دین به افرادی است که جان خود را در مسیر امنیت کشور از دست دادند.

ابوالفضل صفری تهیه کننده سریال «خانه امن» در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه رادیو تلویزیون گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، در خصوص تفاوت سه‌گانه سریال‌های اخیر خود، گفت: سه سریال سارق روح، ترور خاموش و خانه امن به تعبیری سه گانه هستند، اما در محتوا تفاوت دارند. سریال «سارق روح» مفاهیم امنیتی کمتری داشت و به امنیت نرم می‌پرداخت و یک سریال پژوهش محور بود. با وجود اینکه سریال از کیفیت خوبی برخوردار بود، اما زمان پخش خوبی نداشت.

وی ادامه داد: سریال «ترور خاموش» بحث آسیب‌های اجتماعی را پیگیری می‌کرد و سریال قابل قبولی بود و مخاطب دوست داشت. اما سریال «خانه امن» یک سریال امنیتی کامل است.

 

ناگفته‌های تهیه کننده سریال امنیت/ منتظر بازتاب بین المللی خانه امن باشید

این تهیه‌کننده درباره شرایط تولید این سریال عنوان کرد: تولید سریال خانه امن بسیار سخت بود و حاصل یک کار گروهی از جمله بخش‌های مهندسی محتوا و پیام، مهندسی تولید است. همچنین در کنار اعضای گروه از مشاوران اقتصادی و حوزه ضد جاسوسی و ضد تروریستی نیز بهره بردیم. با توجه به شرایط سخت تولید اگر دوباره این سریال ساخته شود شاید خودم هم نتوانم آن را بسازم.

صفری تصریح کرد:اینکه آیا در آینده باز هم پیشنهاد و ضرورت ساخت چنین سریال‌هایی فراهم می‌شود به تصمیم رسانه ملی برمی‌گردد زیرا این آثار براساس ضرورت ساخته می‌شود.

ناگفته‌های تهیه کننده سریال امنیتی/ منتظر بازتاب بین المللی خانه امن باشید

این تهیه کننده درباره سختی تولید آثار اجتماعی و امنیتی اظهار کرد: با توجه به شیوع کرونا و شرایط مالی، تولید کار‌های اجتماعی و امنیتی سخت، پیچیده و هزینه بر است و حساسیت‌های ویژه‌ای دارد. اما استقبال مخاطبان برای عوامل خوشایند است و ارزش این سختی را دارد.

صفری با اشاره به نمایش دادن حضور داعش در این سریال، ادامه داد: ما فقط تصویر کوچکی از داعش را نشان دادیم، اما بیننده با دیدن این تصاویر استرس گرفته بود و حالا فرض کنید اگر هیولای واقعی داعش را در کشور شاهد بودیم چه اتفاقاتی می‌افتاد. سریال «خانه امن» ادای دین به افرادی است که جان خود را در مسیر امنیت کشور از دست دادند. از حاج قاسم سلیمانی که بزرگ همه آنهاست تا شهدای گمنام که شاید اسمی از آن‌ها نیامده است. سلامت و امنیت دو نعمت مخفی هستند، این روز‌ها با شیوع کرونا معنی سلامت را درک کردیم و اگر یک سفر به عراق داشته باشیم امنیت نیز برای ما معنی پیدا می‌کند.

وی افزود: ما این مسائل را نشان می‌دهیم تا مفهوم بزرگ امنیت را درک کنیم. ما مشکلاتی در کشور داریم، اما دشمنان برای امنیت کشور نقشه کشیده اند. مسئله امنیت کشور برای ما مهم است و شوخی نیست. تهدید و توطئه‌هایی علیه کشورمان داشتند که در سریال جانمایی شده است، اما به مسئله سیاسی داخل کشور در سریال نپرداختیم. فقط متناسب با بحث‌های حقوقی و مطالبات مردم، کاراکتر فرضی به نام «خاوری» برای قصه طراحی کردیم و نشان دادیم همانطور که در مقابل داعش می‌ایستیم مسائل اقتصادی نیز برایمان مهم است. حتی سکانس اعدام خاوری را به صورت فرضی در سریال به تصویر کشیدیم. نوید آن را می‌دهم که در قسمت‌های بعدی سریال، در بخش رسانه‌های بین‌الملل واکنش‌هایی خواهیم داشت.

صفری با اشاره به لوکیشن‌های این سریال، بیان کرد: لوکیشن‌های «خانه امن» یکی از نقاط بارز سریال است. کامیاب متولی و محمدعلی عارفی در حوزه تولید تلاش خوبی داشتند و لوکیشن‌های جدید، خاص و عظیم هستند؛ حتی در سینما هم این لوکیشن‌ها را نداریم. تصویربرداری در ترمینال جنوب، مترو، فرودگاه امام خمینی (ره) و استادیوم آزادی بسیار سخت بود و این موضوع نقطه قوت و قابل اعتنا در روند تولید است.

ناگفته‌های تهیه کننده سریال امنیت/ منتظر بازتاب بین المللی خانه امن باشید

وی افزود: هر کاری نقاط ضعف خودش را دارد و این کار هم استثنا نیست. این اثر در سیما فیلم تهیه شده است و اسپانسر خصوصی ندارد. اما ما نسبت به آورده فیلم، چند برابر صحنه‌های ویژه ایجاد کردیم.

صفری در خصوص نحوه کارگردانی و گروه تولید بیان کرد: آقای معظمی برای سریال سنگ تمام گذاشت و در کنار مرتضی متولی و سید جواد حسینی طراحی تولید خوبی ارائه دادند.آقایان اصفهانی و تراب نژاد، گروه نویسنده گان خوبی را تشکیل دادند و با کارگردان سریال تعامل خوبی را برقرار و از ظرفیت‌های موجود استفاده کردند. «خانه امن» ۳۰۰ لوکیشن و حدود ۳۲۰ بازیگر دارد، شرایط برنامه ریزی و تولید آن متفاوت بود. محدودیت‌ها مختلفی را تجربه کردیم که یکی از آن‌ها فقط کرونا بود و در کنار آن سفر‌های خارجی هم داشتیم.

تهیه کننده سریال «خانه امن» در پایان درباره نگارش سریال جدید، گفت: ساخت سریال «زندگی معمولی» را در دستور کار داریم، اما فضای آن با «خانه امن» بسیار متفاوت است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳۹
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۹:۱۲ ۲۱ آذر ۱۳۹۹
سلام این سریال بسیار زیبا و دوست داشتنی بود و جا داره یه خسته نباشیدبه عوامل برنامشون بگم و اقای حمید رضا پگاه که عالی بودن تو این نقش امیدوارم فصل دومش ساخته بشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۵:۵۹ ۲۷ آبان ۱۳۹۹
این فیلم گوشه هایی از رشادت های بچه های عزیز و ولایی وزارت اطلاعات است.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۰۹ ۲۴ آبان ۱۳۹۹
خواهشاً آهنگ پایانی رو حذف کنین.
Iran (Islamic Republic of)
محمدی
۲۰:۱۶ ۲۴ آبان ۱۳۹۹
هر کس درهر لباسی به امنیت کشور کمک کنه باید ازش تشکر کرد پس متشکریم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۳۱ ۲۴ آبان ۱۳۹۹
چقدردولت به خاطر امنیتی که ایجاد کرده ووظیفه اصلی همه دولتهاست، برسر مردم منت میذاره! ؟! ؟ فعلا امنیت اقتصادی درجهان مهم شده، که ایران این امنیت رانداره!؟!؟ وگرانی وبیثباتی قیمتها ارمعضلات اصلی مردم ماست که چندسالیه گریبانگیر مردم شده ودولت مرتب مشکل رافرافکنی میکنه!؟!؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۱۵ ۲۴ آبان ۱۳۹۹
احسنت بسیار سریال خوب و جذابی است خدا قوت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۴۶ ۲۴ آبان ۱۳۹۹
نقش اقای پگاه خیلی خوبه تواین سریال ای کاش فصل های بعدی این سریال بسازید من این سریال دنبال میکنم محتوا و موضوعش خیلی خوبه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۲۹ ۲۴ آبان ۱۳۹۹
یه مقدار صحنه ها خوب اون ترس ودلهره وهیجان نشون نمیده ولی کلی بخواهیم فیلم خوبیه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۲۳ ۲۴ آبان ۱۳۹۹
حیف این سریال که آخرش با صدای رضا یزدانی تمام شود .
رضا یزدانی صداش برای خودش فقط خوبه صداش حال آدم را بد می کنه .
از این همه خواننده خوش صدا چرا کارگردان رفته رضا یزدانی را انتخاب کرده ؟
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۵:۳۸ ۲۴ آبان ۱۳۹۹
آخ قربون دهنت. گل گفتی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۱۴ ۲۴ آبان ۱۳۹۹
با تشکر و خسته نباشید از تمام عوامل و دست اندر کاران سریال خانه امن . واقعا یک فیلم مهیج و ترسناک و پلیسی بسیار جالب و دیدنی است هرشب با خانواده سریال را دنبال میکنیم و این قدر این سریال را دوست داریم که باز پخش آن را هم می بینیم .
لطفا کارگردانها از این جور فیلم ها در برنامه کاری خود داشته باشند ما که خیلی لذت بردیم . خدا قوت .
Iran (Islamic Republic of)
مهدی
۱۳:۵۸ ۲۴ آبان ۱۳۹۹
گاندو۲رابسازید.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۴۰ ۲۴ آبان ۱۳۹۹
آره مخصوصا صحنه ترور اون عرب روی بالکن، آخر مسخرس
Iran (Islamic Republic of)
Amin
۱۶:۴۵ ۲۴ آبان ۱۳۹۹
بلد نیستی فارسی صحبت کنی، نه؟؟؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۳:۲۱ ۲۴ آبان ۱۳۹۹
بسیار عالی است و به موقع یا شاید دیر هنگام هم تنویر افکار عمومی در خصوص دوست و دشمن شناسی که دشمنان برای منافع نامشروع و براندازی نظام مقدس جمهوری اسلامی از هیچ جنایتی دریع نمی کنند تا مردم ایران را به زانو در آورند هم هشداری است به کسانی که به راحتی طعمه سرویس های جاسوسی و گروهای تروریستی و برانداز قرار میگیرند و یا زمینه هایی را برای دخالت این جانیان در داخل فراهم می نمایند
India
Hafez
۱۳:۱۴ ۲۴ آبان ۱۳۹۹
جای تقدیروتشکرداردازعوامل ودست اندرکاران سریال «خانۀ امن»بلاخص ازجناب صفری عزیز...صمیمانه ازایشان در خواست دارم اینگونه سریالهاروجهت آگاهی ملت ایران اسلامی هرچه بیشترتهیه وتولیدکنند زیراحقیقتأادای دینی است درقبال جانثاری دلاورمردانی که جهت امنیت ملت ایران اسلامیمان ازجان خویش گذشتندوجای تشکرست ازسربازان امام زمانمان که امیدوارم این مردان بی ادعادرپناه ذات اقدس الله قرارگیرندان شاالله...شخصأدست بوس تمامی سربازان امام زمان«عجل الله»خواهم بود...صمیمانه ازهمگی آنهاکمال تشکررا دارم.موفقیتهای روزافزونی رابرایشان آرزوست....یاعلی مددی
Iran (Islamic Republic of)
چمران
۱۳:۱۲ ۲۴ آبان ۱۳۹۹
خدا قوت به همه دست اندرکاران این فیلم باید بدانیم این فیلم گوشه ای از زحمات شبانه روزی عزیزان گمنام هست که به تصویر کشیده شده است .خدا قوت به همه عزیزان پر تلاش گمنام . فیلم قابل قبولیه وانتخاب بازیگران هم خوب بوده .
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۳:۱۰ ۲۴ آبان ۱۳۹۹
سلام . ای کاش برا تیتراژ آخر فیلم خواننده دیگری انتخاب میشد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۰۸ ۲۴ آبان ۱۳۹۹
ای کاش آهنگو عوض کنن. یعنی تا تموم میشه سریع میزنم جای دیگه که صداشو نشنوم.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۵۷ ۲۴ آبان ۱۳۹۹
آفرین و درود بر تهیه کنندگان
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۲:۵۲ ۲۴ آبان ۱۳۹۹
براساس روایات دو نعمت هستند که مغفول هستند امنیت و سلامت و وقتی از دست میروند یا تهدید میشوند تازه مردم قدر آن را می شناسند در باب ویروس کرونا باید گفت قدر برادر را برادر مرده میداند علت غفلت برخی از مردم در باب رعایت نکات بهداشتی نیز همین نکته است که تا خدادی ناکرده خود و یا یکی از اعضای خانواده خودشان به این بیماری دچار نشدند آن را جدی نمی گیرند و در باب امنیت نیز همین موضوع صادق هست تا بصورت جدی امنیت مردم تهدید نشود نمی توانند عده ای درک کنند که چرا رزمندگان سپاه و ارتش در نقاط ناامن چطور مورد تهدید واقع و شهید و جانباز میدهند لذا این سریال موضوع بسیار خوبی را به نمایش گذاشته است و از این بابت از تهیه کنندگان آن تقدیر میگردد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۲۷ ۲۴ آبان ۱۳۹۹
مگردولت های دیگر برای مردم خودامنیت ایجادنکردند!؟! اگر امنیت ما مورد تهدیدقرار میگیره به تصمیم وعملکرد مسؤلیم ماست که امنیت داخلی رابه خطر می اندازند!؟!؟ تازه بعضی ازکشورهای داغون منطقه، امنیت اقتصادی وکنترل اقتصادیشون ازکشورمابهتر عمل کردند، امنیت شامل امنیت اقتصادی هم هست که مانداریم!؟!؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۴۰ ۲۴ آبان ۱۳۹۹
اهنگ پایانی جالب نیست
Iran (Islamic Republic of)
پیمان اشراقی
۱۲:۲۸ ۲۴ آبان ۱۳۹۹
سلام ،

از نظر من قانون می فهمد ،
البته نه هر قانونی ،
بلکه قوانین اسلامی که می فهمد انسان چیست .
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۲:۲۲ ۲۴ آبان ۱۳۹۹
فقط تو این سریال میشه معنی سربازان کمنام رو فهمید
واقعا عالیه خدا خیرتون بده
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۲:۰۴ ۲۴ آبان ۱۳۹۹
خسته نباشید آقای صفری خدا قوت آرزوی موفقیت روز افزون برای جنابعالی و کلیه عوامل دارم یاد سردارمون گرامی توی تیتراژ وقتی چشم هاش را می بینم بازم گریه ام می گیره واقعا به وظیفه خودتون به خوبی عمل کردید باشد ما هم بتوانیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۵ ۲۴ آبان ۱۳۹۹
بعد از دیدن این فیلم هر شب خواب داعش میبینم واقعا ترسناکه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۳۶ ۲۴ آبان ۱۳۹۹
بسیارعالیس۔خداقوت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۲۴ ۲۴ آبان ۱۳۹۹
واقعا خسته نباشید عرض می کنم به عوامل این سریال مانند سریال گاندو بسیار سریال جذابی هست.جای خالی اینگونه سریالها سالهای سال بود که احساس می شد.باید مردم بدونن که در ناامن ترین نقطه جهان چطور کشوری با تنوع شگفت آوری و بی نظیری از دشمنان تونسته امن ترین کشور منطقه بشه.این جز با لطف و عنایت خداوند وتلاش نیروههای باهوش وتلاشکر و بی ادعای امنیتیمون حاصل نمیشه.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۰۶ ۲۴ آبان ۱۳۹۹
خدا قوت وخسته نباشی به تو میگم منظر همچین فلیمی بودیم ما مردوم خوزستان خلیی خون دادایم تایک وجب از خاکمان به دشمنن ندهیم خلیی از داخل وخارج دست پا زدن که خوزستان را نابودکنند واز ایران جدا کنند ولی جوانان غیرتمند خوزستان وسردار دلها نگذاشتن به گفته آمام رحمت الله علیه خوزستان دینش به اسلام اعدا کرد به خدا این حق خوزستان نیست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۴۶ ۲۴ آبان ۱۳۹۹
با تمام خوبیهای سریال آهنگ پایانی سریال که رضا یزدانی خونده رو اعصابه. چرا فک میکنین این آدم خواننده هست و خیلی صدای زیبایی داره؟ باور کنین آهنگ اول سریالو برای آخرشم میذاشتین خیلی خیلی بهتر بود.
Iran (Islamic Republic of)
علیرضا
۱۰:۳۹ ۲۴ آبان ۱۳۹۹
با سلام ممنون از سازنده های این سریال زیبا ...بسیار خوش ساخت و جذابه و آدم رو جذب میکنه ..به نظرم یکی از بهترین و قویترین سریالهای پلیسی جاسوسی ساخته شده است ...امیوارم در ادامه هم همینطور باشه و پایان قوی داشته باشه .خدا قوت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۱۶ ۲۴ آبان ۱۳۹۹
خداوند وامام زمان عج ا..خودش این مردان گمنام شجاع رو برا کل دنیا حفظ کنه الهی آمین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۱۱ ۲۴ آبان ۱۳۹۹
واقعا عالی
Iran (Islamic Republic of)
مونا
۰۹:۰۰ ۲۴ آبان ۱۳۹۹
واقعا زیباست این سریال،
مملو از هیجان و استرس،
مردم را آگاه میکند،
خداقوت،
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۳۴ ۲۴ آبان ۱۳۹۹
بسیار جالب و به روز است این سریال ممنون از گروه سازنده سریال..دوست داریم از این سریالها بیشتر ببینیم
-
ناشناس
۰۸:۰۶ ۲۴ آبان ۱۳۹۹
مردم اینها را میخان . از دزدی مسعولان و رده های بالا هم فیلم تهیه کنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۵۲ ۲۴ آبان ۱۳۹۹
خدا قوت
آخرین اخبار