شماری از نمایندگان پارلمان عراق در خصوص طرح عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی از دریچه عربستان سعودی هشدار دادند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه خبری المعلومه، در ادامه مخالفت‌های گسترده داخلی در عراق با حضور عربستان سعودی در این کشور در پوشش سرمایه گذاری و بازرگانی، تعدادی از نمایندگان پارلمان عراق هدف از این حضور را نوعی ایجاد فتنه و آشوب و تلاش برای وارد کردن عراق به پروسه عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی از دریچه عربستان اعلام کردند.

«کریم علیوی» نماینده ائتلاف «الفتح» در پارلمان عراق در سخنانی گفت: پرونده سرمایه گذاری عربستان دروغی بیش نیست و هدف عربستان سیطره بر عراق و وارد کردن آن به جرگه کشور‌هایی است که با رژیم صهیونیستی روابط خود را عادی کرده اند.

کریم علیوی در ادامه اعلام کرد: همه می‌دانند که دستان عربستان با ارسال هزاران عامل انتحاری به خون ملت عراق آغشته است و از باند‌های داعش با سلاح و پول در طول سال‌های گذشته حمایت کرده است لذا برای ریاض رنج و مشکلات عراقی‌ها مهم نیست بلکه تلاش می‌کند تا پروژه‌های پلید خود را در عراق اجرا کند.

او همچنین گفت: طرح عربستان فریبی بیش نیست. مناطقی در عراق که عربستان در آن سرمایه گذاری خواهد کرد، چه بسا شاهد ایجاد پناهگاه‌های داعش باشد و به منبع نگرانی برای امنیت استان‌های جنوبی و مرکزی عراق تبدیل شود.

از سوی دیگر، «عدی عواد» نماینده فراکسیون «الصادقون» در پارلمان عراق نیز درباره هدف عربستان از سرمایه گذاری در این کشور را در راستای تحقق رویای "از نیل تا فرات" صهیونیست‌ها ارزیابی می‌کند.

او در ادامه گفت: هیچ گونه خیر و خوبی از جانب عربستان از سال ۲۰۰۳ میلادی به بعد ندیده ایم. چطور می‌توانید مرا قانع کنید که عربستان در قبال عراق حسن نیت دارد؟

عواد گفت: عربستان بدنبال فتنه انگیزی در جنوب و مرکز عراق است و دادن جای پایی به این کشور در عراق خیانت به خون قربانیان عراقی است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار