رئیس مجلس گفت: هر نماینده‌ای می‌تواند در کمیسیون‌ها شرکت و پیشنهادات اصلاحی خود را درباره ایرادات شورای نگهبان ارائه دهد.

نادران:سامانه اجازه ثبت پیشنهادات اصلاحی را به نمایندگان نمی‌دهد/  قالیباف: نمایندگان امکان ارائه پیشنهاد اصلاحی در کمیسیون‌ها را دارندبه گزارش خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، الیاس نادران نماینده مردم تهران در جلسه علنی امروز  مجلس شورای اسلامی در تذکری با استناد به ماده ۱۹۹ آیین نامه داخلی مجلس اظهار کرد: هر زمانی که شورای نگهبان ایرادی به مصوبه مجلس گرفته، سخنگوی کمیسیون مربوط توضیحاتی را درخصوص ایراد این شورا و اصلاحات انجام شده در صحن علنی مجلس ارائه می‌کرد.

وی افزود: سخنگوی کمیسیون باید روشن کند ایرادات شورای نگهبان چیست، برای رفع آنچه اصلاحی انجام شده در حال حاضر سامانه، اجازه ثبت پیشنهاد نمایندگان در صحن را نمی‌دهد و پیشنهادات منحصر به پیشنهادات مطرح شده در کمیسیون شده است. این موضوع باعث تکرار رفت و آمد طرح و لوایح بین مجلس و شورای نگهبان می‌شود که هزینه بسیار زیادی دارد.

محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی در پاسخ به تذکر این نماینده گفت: آیین نامه داخلی مجلس مطرح نکرده است که تنها نمایندگان عضو کمیسیون می‌توانند در نشست بررسی ایرادات جهت تامین نظر شورای نگهبان حاضر شوند، هر نماینده‌ای می‌تواند در کمیسیون‌ها شرکت کند و پیشنهادات اصلاحی خود را ارائه دهد.

رئیس مجلس تصریح کرد:کمیسیون‌ها می‌توانند در کنار پیشنهادات خود، پیشنهادات اصلاحی نمایندگان را هم ارائه کنند و در صورت عدم توافق بین کمیسیون مربوط و نماینده، ابتدا پیشنهاد کمیسیون در صحن رأی گیری شده و در صورت عدم تصویب، پیشنهاد اصلاحی نماینده مطرح می‌شود اگر کمیسیون و نمایندگان پیشنهادی نداشته باشند، پیشنهادات اصلاحی در صحن بررسی می‌شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار