رئیس شبکه بهداشت و درمان گیلانغرب گفت : سه هزار و ۳۱۵ تن از ابتدای آذرماه تاکنون با اجرای طرح شهید سلیمانی در این شهرستان به طور محله محور در زمینه ابتلا به ویروس کرونا غربالگری و پایش شدند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛ شاپور جهانی رئیس شبکه بهداشت و درمان گیلانغرب گفت : به منظور اجرای موفق طرح شهید سلیمانی برای اعضای کمیته این طرح آموزش‌های لازم ارایه شده تا این آموزش‌ها به صورت همگانی به عموم مردم تحت عنوان هرخانه یک پایگاه سلامت ارایه شود.

او گفت : این برنامه در راستای اقدام‌های صورت گرفته به منظور کنترل همه گیری بیماری کووید ۱۹ انجام شده که در این رابطه آموزش‌های لازم به ۲۲ کارشناس مرتبط ارایه شده تا این کارشناسان با ارایه آموزش‌های لازم به خانواده‌ها در زمینه مشکلاتی که با آن مواجه هستند در موارد سرپایی مداوا و درمان بلافاصله صورت گیرد.

رئیس شبکه بهداشت و درمان گیلانغرب افزود: در موارد اورژانسی بیماران برای نمونه گیری به بیمارستان و مرکز ۱۶ ساعته ارجاع می‌شوند.

جهانی افزود: در سطح روستا‌ها نیز طرح شهید سلیمانی با نظارت مسئولان مراکز بهداشتی درمانی دهستان‌ها و همکاری پایگاه‌های بسیج در حال انجام است و در سطح شهر چهار تیم نظارتی و در سطح روستا‌ها ۶ تیم با همکاری بسیج و هلال احمر نظارت لازم را بر اجرای طرح دارند.

او گفت: آخرین آمار افراد مبتلا در این شهرستان از ابتدای همه گیری ویروس کرونا ۹۳۷ تن بودند که از این تعداد متاسفانه ۵۱ مورد فوت کردند و هم اکنون نیز ۱۵ بیمار در بیمارستان الزهرا (س) بستری و تحت مراقبت قرار دارند .

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.