وزیر آموزش و پرورش گفت: بزرگترین فرصت جمهوری اسلامی و هر نظامی برای ساختن آینده نظام تعلیم و تربیت است.

به گزارش حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، محسن حاجی میرزایی، وزیر آموزش و پرورش در جلسه شورای هماهنگی و پشتیبانی بسیج دانش آموزی که در ساختمان شهید رجایی برگزار شد، اظهار کرد: بسیج دانش آموزی جایگاه خود را در دفاع مقدس و جنگ تحمیلی مشخص کرد. هر چند خروجی آن ۳۶ هزار دانش آموز شهید بود اما پشتوانه آن خیل عظیمی از دانش آموزانی بودند که دفاع مقدس را حمایت کردند و دانش آموزان سهم بالایی در دوران دفاع مقدس داشته اند.

او افزود: در بیانیه گام دوم انقلاب که رهبر معظم انقلاب فرمودند بیش از ۴۰ بار واژه جوان به کار رفته است و این نشان می‌دهد که مقام معظم رهبری تمرکز و توجهشان روی جوانان است.

وزیر آموزش و پرورش بر وجود قرابت های بسیار و عمیق بین اهداف آرمانی بسیج و آموزش و پرورش تاکید کرد و گفت: ما دنبال تربیت افراد در تراز جمهوری اسلامی هستیم انسانی که خلاق، خوش فکر، مقاوم، توانمند، عزیز و مستقل باشد این موارد از اهداف نظام تعلیم و تربیت است.

او ادامه داد: تلاش می‌کنیم افرادی را تربیت کنیم که بتوانند سرباز انقلاب، توانمند و مستعد برای پیشرفت کشور باشند و به توسعه و تعالی کشور کمک کنند.

حاجی میرزایی افزود: موضوع ما و بسیج، انسان است همه موضوعاتی که به انسان مرتبط می شود قابل تفکیک نیست؛ شأن تربیت و پرورش انسان ها شأن واحد است که باید بین همه بخش هایی که در این کار هستند همگرایی و هماهنگی لازم برقرار باشد. اگر قرار است کاری برای این انسان صورت دهیم باید در حداکثر هم گرایی انجام شود.

او تصریح کرد: بزرگترین فرصت جمهوری اسلامی و هر نظامی برای ساختن آینده، نظام تعلیم و تربیت است.

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به تعبیر افسران سپاه پیشرفت از سوی رهبر معظم انقلاب برای معلمان، گفت: هیج اقتداری در جمهوری اسلامی بالاتر، عمیق تر، کارسازتر ، پایدارتر و توانمندتر از فرصت کارکردن با ذهن و فکر انسان ها نیست. این امکان به ما داده شده تا در دوره طلایی شکل گیری شخصیت افراد ذهن، افکار و اندیشه آنها را تغذیه کنیم و این فرصت طلایی برای حمایت از آرمان تمدن سازی نوین اسلامی است که مورد تاکید مقام معظم رهبری است.

او اضافه کرد: در طول دهه های مختلف کارهای بسیاری انجام شده است اما هنوز با آنچه مورد نظر است، فاصله داریم. بنابراین باید عمیق تر به این موضوع بپردازیم.

وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: ما به دنبال کارهای واقعی، غیر صوری و غیر تشریفاتی هستیم و تلاش داریم در یک پیوند ارگانیک و هم راستایی ماموریت و یک پیوند هم افزا به خلق انسانی در تراز جمهوری اسلامی بپردازیم.

حاجی میرزایی با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب، بیان کرد: جامعه مقاوم، جامعه ای است که در برابر تکانه ها خودش را حفظ می‌کند و منفعل، مستاصل، درمانده و ناتوان نمی شود.

او افزود: کرونا ما را در یک وضعیت غیرمنتظره ای قرار داد. خوشبختانه جمهوری اسلامی نشان داد که می تواند روی پای خود بایستد و مقاوم باشد.

وزیر آموزش و پرورش ظرفیت تشکل سازی را یکی از علل برجسته سازی این رویداد بزرگ برشمرد و افزود: هیچ جا مانند آموزش و پرورش از حیث تشکل سازی بالقوه ظرفیت بالایی ندارد ما در اینجا هرمی داریم که از راس تا قاعده ۴۰ میلیون انسان را در بر می‌گیرد و با یک ارتباط منظم و مستمر و شبکه ای از مرکز به استان و بعد شهرستان و مدرسه و در ادامه مدیر با معلم و معلم با دانش آموز این هرم تا انتها بسط پیدا می‌کند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار