مدیرکل انتقال خون خراسان رضوی گفت: تا کنون ۷۰۰واحد پلاسمای خون در خراسان رضوی بهبود یافتگان کرونا برای درمان بیماران کرونایی در اختیار مراکز درمانی قرار گرفته است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، مجید عبداللهی با اشاره به اینکه پلاسمای خون بهبود یافتگان کرونایی یکی از روش‌های درمانی بیماران کرونا در نظر گرفته می‌شود از همین رو سازمان انتقال خون در فراخوان سراسری بهبود یافتگان کرونا را برای نجات هموطنان خود فراخوان کرده است.

او افزود: در برخی از مواقع فردی که از بیماری کرونا نجات یافته است مقدار آنتی بادی خون وی در حد مورد نیاز نیست از همین رو بهتر است برای قرار گرفتن پلاسمای خونشان در حد معیار دو هفته بعد مراجعه کنند که به آن‌ها اعلام می‌شود.

مدیرکل انتقال خون خراسان رضوی ادامه داد: از مردم نوع دوست درخواست می‌کنیم در صورتی که بهبود یافته کرونا هستند برای اهدای پلاسمای خود به پایگاه‌های انتقال خون مراجعه کنند.

 عبداللهی بیان کرد: از افرادی که برای اهدای خون مراجعه می‌کنند تست کرونا گرفته و علایم بالینی وی از لحاظ تب سنجی و سرفه و تنگی نفس بررسی و سپس دیگر اقدامات برای دریافت خون فرد انجام می‌شود.

او تصریح کرد: در حوزه ذخایر خونی خوشبختانه هم اکنون با مشکلی روبرو نیستیم، اما برای ذخایر پلاسما کمبود‌هایی احساس می‌شود.

مدیرکل انتقال خون خراسان رضوی تاکید کرد: پلاسمای خون تا دو سال امکان استفاده و بهره برداری دارد و می‌تواند در درمان بیماران کرونایی نقش مهمی ایفا کند. اما برای اهدای پلاسما بهترین زمان، زمانی است که فرد از سلامت جسمی خوبی برخوردار باشد و آنتی بادی خون وی در بالاترین حد ممکن قرار داشته باشد.
 
انتهای پیام//ا.د
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.