درد دل تولید کنندگان با استاندار خراسان جنوبی

استاندار خراسان جنوبی در بازدید از ۴ واحد تولیدی شهرک صنعتی بیرجند از نزدیک در جریان مشکلات این واحد‌ ها قرار گرفت.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند، ملانوری استاندار خراسان جنوبی  امروز از واحد‌ های تولید ماسک، تولید لوله و اتصالات یو پی وی سی، فرآوری سنگ و تولید آرد مستقر در شهرک صنتی بیرجند بازدید کرد.

تولیدکنندگان در این بازدید تامین مواد اولیه، بازاریابی، فرسوده بودن دستگاه‌ ها و عدم استفاده از تمام ظرفیت واحد‌ ها را از مشکلات پیش روی تولیدشان عنوان کردند.

ملانوری استاندار خراسان جنوبی گفت: اقدامات انجام شده در زمینه بهره برداری از پتانسیل‌ های خراسان جنوبی، قابل تقدیر است، اما برای ایجاد ارزش افزوده بیشتر، باید تلاش کرد.


بیشتر بخوانید


او افزود: خراسان جنوبی به لحاظ تعدد معادن و استعداد‌ های معدنی و واحد‌ های تولیدی صنعتی جزو استان‌ های ویژه است.

ملانوری بیان کرد: با وجود امنیت سرمایه گذاری، مرز فعال و مزیت‌ های منحصر به فرد استان، اقدامات انجام شده کافی نیست و باید ادامه پیدا کند.

استاندار خراسان جنوبی تصریح کرد: ما باید با معرفی هر چه بیشتر مزیت‌ های نسبی استان، نسبت به جذب سرمایه گذاران برای بهره برداری از این پتانسیل‌ ها تلاش کنیم.

او خام فروشی را بزرگترین آسیب برای ظرفیت‌ های موجود عنوان کرد و تصریح کرد: با خام فروشی، ذخایر و داشته‌ های استان را با ارزش کم عرضه می‌کنیم در حالی که با اندک تغییر و تبدیل آن به مصنوعات خاص، ارزش واقعی آن محصول عاید می‌شود.

ملانوری گفت: وجود مراکز علمی، پژوهشی و دانشگاهی متعدد با حدود ۵۰ هزار دانشجو و جوانان تحصیلکرده و توانمند و با انگیزه، ظرفیت‌ های خوبی است که می‌ تواند برای بهره برداری از پتانسیل‌ ها و ایجاد ارزش افزوده به کمک ما بیاید.

انتهای پیام/ ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار