شاید بهتر باشد که امروز به زنان میدان بیشتری داده شود تا خود را نشان دهند.

به گزارش خبرنگار حوزه احزاب و تشکل‌های گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، این روزها حضور زنان در جامعه و سیاست به یکی از موضوعات مهم بدل شده و بحث حضور احتمالی‌شان در انتخابات ریاست جمهوری موضوعی است که هر روز بیش از پیش مورد توجه قرار می‌گیرد؛ از همین رو نیز در تلاش برآمدیم تا در این گزارش به نقش زنان در عرصه سیاست و موانع و اهمیت آن بپردازیم، پس به سراغ چند نفر از شخصیت‌های سیاسی کشورمان رفته و نظر آنها را در این باره جویا شدیم.

وزیر زن و یا رئیس جمهور زن؛ اتفاقی که شاید در ۱۴۰۰ بیفتد

نقش بانوان در سیاست کشور چه بوده است؟

در ابتدای گزارش از فعالان سیاسی کشور که البته خودشان هم از بانوان کشور بودند درباره نقش خانم‌ها در عالم سیاست پرسیدیم، سوالی که فعالان اصولگرا و اصلاح طلب هر کدام به صورت جداگانه به آن پاسخ دادند.

برای مثال الهام امین زاده معاون حقوقی رئیس‌جمهور کشورمان و از فعالان اعتدالگرا در گفت‌و‌گو با گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، در پاسخ به این سوال،گفت: در حال حاضر خانم‌ها هم در مجلس و هم در دولت حضور خوبی دارند؛ البته شاید در بین وزرا هم بتوان از خانم‌ها بیشتر استفاده کرد، زیرا ما  خانم‌های متخصصی داریم که هم سوابق اجرایی و هم تقویمی خوبی دارند و می‌توانند در سطح وزارت مفید باشند؛البته در دو دهه اخیر ما وزیر زن هم داشتیم، اما معتقدم که بیشتر از این می‌توان از حضور خانم‌ها استفاده کرد.

وزیر زن و یا رئیس جمهور زن؛ اتفاقی که شاید در ۱۴۰۰ بیفتد

علاوه بر این؛ زهرا ساعی فعال سیاسی اصلاح طلب هم در گفت‌و‌گو با گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان ، گفت: در طول این چهار دهه‌ای که از انقلاب می‌گذرد؛ خانم‌های کشورمان در حوزه‌های مختلف متخصص شدند و در سطح آموزش عالی پیشرفت‌های بسیاری داشته اند، مدارج بالای علمی کسب کرده و در مسئولیت‌های مختلف هم خوش درخشیدند، بنابراین می‌توان گفت که در فضای الان جامعه ما؛ بانوان رشد بسزایی داشته و در بسیاری از حوزه‌ها تاثیرگذار بوده و هستند.

پس از این سوال شاید یک سوال دیگر به ذهن بیاید مبنی بر اینکه پس چرا در عالم سیاست از حضور خانم‌ها بیشتر استفاده نمی‌شود؟

وزیر زن و یا رئیس جمهور زن؛ اتفاقی که شاید در ۱۴۰۰ بیفتد

موانع حضور خانم‌ها در عالم سیاست چیست؟

اما موانع حضور خانم‌ها در عالم سیاست چیست؟ امین زاده یکی از افرادی بود که در پاسخ به این سوال گفت: یکی از دلایل این موضوع؛ شناسایی نکردن دقیق خانم‌هایی است که ظرفیت‌های بسیاری دارند، این در حالی است که باید بیشتر از لحاظ کارآمدی و شایسته سالاری و خارج از فضا‌های سیاسی به خانم‌ها نگاه کنیم و از افرادی که دارای تعهد و التزام لازم به کشور هستند و اصول انقلاب و مبانی رهبری را قبول دارند بیشتر استفاده کنیم.

معصومه آقا پور فعال اصلاح طلب و نماینده ادوار مجلس هم در گفت‌و‌گو با گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، در پاسخ به این سوال گفت: برخی موانع فرهنگی در جامعه وجود دارد که دست و پاگیر بوده و باعث می‌شود خانم‌ها به دلیل برخی مسائل خاص نظیر قید و بند‌هایی که در خانواده‌ها وجود دارد حضورشان در جامعهکمرنگ و کمرنگ‌تر شود؛ علاوه بر این تبعیض‌هایی در بحث اجرایی کشور وجود دارد؛ برای مثال گفته می‌شود آقایان نان آور خانه هستند پس فعلا خانم‌ها سِمت نداشته باشند، ماموریت نروند و اضافه کار نداشته باشند، در حالی که واقعا این نگاه باید حذف شود.

وزیر زن و یا رئیس جمهور زن؛ اتفاقی که شاید در ۱۴۰۰ بیفتد

لاله افتخاری فعال اصولگرا و نماینده ادوار مجلس شورای اسلامی هم در این زمینه به باشگاه خبرنگاران جوان گفت: البته خانم‌ها در عرصه سیاسی کشور کم و بیش حضور دارند؛ اما معتقدم که عمده دلیل کمرنگ بودن حضورشان این است که در برخی از موارد خودشان کمتر پای کار می‌آیند و در برخی از موارد هم به این علت است که مردم کمتربه توانایی خانم‌ها واقف هستند و آنها را جدی می‌گیرند.

اما راه حل این مشکل چیست؟

این مشکل چگونه حل می شود؟ زهرا ساعی در پاسخ به این سوال به ما گفت: در ابتدا باید دید که فرهنگ سیاسی کشور چقدر ظرفیت دارد؛ یعنی اعتماد مردم به او به عنوان یک رئیس جمهور و یا وزیر چقدر است، کمااینکه در کشورهایی مانند آمریکا که داعیه دار دموکراسی و حضور زنان است، خانم کلینتون نتوانست رای بیاورد، یعنی مردم به او اعتماد نکردند؛ بنابراین فرهنگ و اعتماد عمومی جامعه بسیار مهم است و این‌ها یک شبِ ایجاد نمی‌شود و باید برایشان تلاش کرد.

وزیر زن و یا رئیس جمهور زن؛ اتفاقی که شاید در ۱۴۰۰ بیفتد

اما از این سوال‌ها و جواب‌ها که بگذریم شاید بد نباشد که به یک مثال هم در این زمینه اشاره شود؛ فردی که علیرغم انتقادات بسیاری که به او وارد شد و حواشی که همواره همراه نامش بوده اما توانسته عقایدش را با صدای رسا بیان کند و کارنامه ای پری هم در عالم سیاست دارد. در انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی، نام وی در فهرست ائتلاف فراگیر اصلاح‌طلبان قرار داشت که موفق شد وارد مجلس شورای اسلامی شود. او توانست با کسب ۱٬۱۹۸٬۷۶۰ رأی، در رتبه یازدهم تهران، وارد مجلس دهم شود که رای بسیار خوبی در تاریخ انتخابات مجلس به حساب می آیدو این یعنی مردم به او اعتماد کردند.

پروانه سلحشوری نماینده مردم تهران در مجلس دهم و استاد دانشگاه که مثال گزارش ماست در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه حضور زنان را در عرصه سیاسی کشورمان چطور ارزیابی می‌کنید؟گفت: فعالیت سیاسی زنان در کشورمان به مراتب کمتر از فعالیت زنان در سایر کشورهایی مثل عراق و افغانستان است، البته منظور من در حوزه قدرت سیاسی است، وگرنه در حوزه مشارکت ما مشکلی از این دست نداشته‌ایم؛ اما در مجلس و وزرا شاهدیم که حضور زنان کمرنگ است.

وزیر زن و یا رئیس جمهور زن؛ اتفاقی که شاید در ۱۴۰۰ بیفتد

او ادامه داد: یکی از علت‌های این امر هم این است که فرصت‌های ظهور و بروز کمی به خانم‌ها داده می‌شود و چون فرصت حضور در حوزه‌های اجرایی و تقویمی کم تر به خانم‌ها داده می‌شود، بنابراین مراتب بالاتر هم کمتر به زنان داده می‌شود و همواره این بحث پیش می‌آید که زنان تجربه کم تری داشته و مراحل را به خوبی طی نکردند؛ علاوه بر این حضور زنان در عرصه‌های قدرت ریسک پذیری بالایی  می‌طلبد، از همین رو بانوان چندان علاقه‌ای به حضور در قدرت از خود نشان نمی‌دهند.

سلحشوری با اشاره به تجربیات شخصی خود هم گفت: مساله این است که متاسفانه موانع به عنوان یک خانم از یک سو و نوع رویکرد و تعاملات سیاسی هم از سوی دیگر موثر است، برای مثال در دورانی که ما مجلس بودیم به عنوان یک زن اصلاح طلب موانع مختلفی را پشت سر گذاشتم و کوچک‌ترین اظهار نظری تا مدت‌ها سوژه رسانه‌ها بودیم و حتی ممکن بود من حرفی را نزده باشم، اما بازهم از نقدها در امان نبودم. همچنین بعد از نطق‌های من ناسزاهای زیادی گفته می‌شد؛ هم از جانب جناح رقیب و هم از جانب شبکه‌های خارجی؛ البته من پذیرفته بودم که برای خدا صحبت می‌کنم و از همین رو خللی در اراده من ایجاد نمی‌کرد؛ اما شاید هر کس دیگری جای من بود چنین تحملی نداشت.

رئیس جمهور یا وزیر زن؛ اتفاقی که شاید در ۱۴۰۰ بیفتد

او درباره چاره معضل حضور کمرنگ بانوان در سیاست هم گفت: معتقدم که هم در حوزه مشارکت سیاسی و در حوزه قدرت باید فراتر از جنسیت نگاه شود و علاوه بر آن خود بانوان از هر جریانی که هستند نباید بر ضد هم باشند و در عین حال هم اگر مسئولیتی را پذیرفتیم بتوانیم شایستگی خودمان را نشان دهیم که البته متاسفانه ما زنان در هر شرایطی باید بیشتر کار کنیم تا بتواینم شایستگی خود رابه اثبات برسانیم، بنابراین بسیار مهم است که ما در هر موقعیتی شایستگی خود را ثابت کنیم.

شاید لازم باشد که امروز به زنان توجه بیشتری شود, معاون وزیر زن، رئیس سازمان زن، وزیر زن و شاید رئیس جمهور زن. شاید بهتر باشد که امروز به زنان میدان بیشتری داده شود تا شاید بتوانند کاری کنند؛ شاید زنان در عرصه سیاست از مردان قوی‌تر باشند؛ شاید زنان کارآمدتر باشند؛ شاید زنان مشکلات را بهتر حل کنند و هزار شاید دیگر. هر چه که هست شاید زنان بهتر باشند؛ شایدهایی که شاید با دادن فرصت به بانوان دیگر شاید نباشند؛ بلکه حتما شوند.

عباسعلی کدخدایی سخنگوی شورای نگهبان هم در تابستان همین امسال از احتمال حضور زنان در انتخابات ریاست جمهوری سخن گفته بود و اعلام کرد بود که زنان می توانند در انتخابات ریاست جمهوری آینده شرکت کنند و هیچ منعی برای آنها وجود ندارد؛ نکته ای که شاید فرضیه رئیس جمهور زن برای ۱۴۰۰ را به واقعیت تبدیل کند.

انتهای پیام/

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۰۸
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۳۵ ۲۸ آذر ۱۳۹۹
فقط می گویم حرفی ندارم همین...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۰۹ ۱۹ آذر ۱۳۹۹
با سلام
مسئله استخدام فارغ التحصیلان دانشگاه پیام نور در سپاه پیگیری کنید.
چرا نباید استخدام بشوند
چرا از دانشگاه آزاد استخدام میکنن
چطور نهاد انقلابی هستید که این قوانین میزارین
دانشجو های پیام نور که تو اسرائیل درس نخواندن
واقعا متاسفم برای اونایی که این قوانین میزارن
لطفا پیگیری کنید
Iran (Islamic Republic of)
ایران
۰۹:۱۶ ۱۹ آذر ۱۳۹۹
زن رییس جمهور؟
برو بابا
Netherlands
ناشناس
۰۹:۱۰ ۱۹ آذر ۱۳۹۹
آقایونی که نمی تونن ریاست جمهوری خانم ها رو تحمل کنن به خاطر اینه که خانم ها خیلی به نظم اهمیت می دن . بعد آقایون میان می گن زن ها مته به خشخاش می گذارن‌ . دقت کرده باشین هم کشور های غربی رئیس جمهور زن دارن که ملتشون خیلی منظم و دقیق هستن مثل آلمان و نیوزلند واگرنه در کشور بی نظمی مثل آمریکا هم خانم رای نیاورد.
-
ناشناس
۰۸:۲۶ ۱۹ آذر ۱۳۹۹
شایسته ترین فرد باید اجازه کاندید شدن داشته باشه ، زن و مرد فرقی نداره
Iran (Islamic Republic of)
ایران
۰۹:۲۰ ۱۹ آذر ۱۳۹۹
اگر زن به درد مدیریت و سیاست کلان می خورد،حداقل خداوند دانا و مهربان، یه پیامبر یا امام زن قرار می داد عزیز
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۰۲ ۱۹ آذر ۱۳۹۹
هر موقع صدای بی عرضگی تون در اومد
یه موضوع در مورد زنان گفتید
برید بمیرید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۵۰ ۱۹ آذر ۱۳۹۹
کاندیدای زن فقط حقه جدید اصلاحطلبهاست. مردم گول نخورید
Iran (Islamic Republic of)
Army
۰۰:۳۳ ۱۹ آذر ۱۳۹۹
سلام دوستان گول کشورهای دیگه برای رای مردمی که هنو نمیدونن دارن به کی رای میدن یا رای که داره خرید فروش میشه چه صندوقی به نظر من اون یه حاکم عالم و عادل با توجه به تجربه و ریزه کاری در کار و همکارهای دورش میتونه بهترین انتخاب رو انجام بده راستی من با این تکس بالا بسیار موافقم ولی به این صورت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۳۵ ۱۸ آذر ۱۳۹۹
این سوسولبازیها را خواهشاً کنار بگذارید. حل مشکلات این مملکت یک مرد تمام عیار میدانی پاکار می خواهد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۱۷ ۱۸ آذر ۱۳۹۹
متاسفانه در جامعه ما زنان صرفا"دو ر همی های آش نذری و....داشته اند ‌ه حال وروز حقوق سیاسی اجتماعی انها این شده!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۱۱ ۱۸ آذر ۱۳۹۹
با یک گل بهار نمی شه!یک وزیر زن برای جامعه زنان مشکلی را حل نمی کند باید زنان تشکل سیاسی مستقل وفعال ایجاد ‌کنند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۰۴ ۱۸ آذر ۱۳۹۹
نه بابا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۵۸ ۱۸ آذر ۱۳۹۹
گام مهم خانم ها برای احیاع شخصیت خود حرکت سیاسی است زیرا تنها از این راه می توان به سایر حقوق خود رسید.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۵۱ ۱۸ آذر ۱۳۹۹
خدا نکنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۵۵ ۱۸ آذر ۱۳۹۹
حتما با افتخاراتی که رقم زدید در این چند سال مثل افزایش قیمت خودرو وغیره ...! مثل انتخابات مجلس مردم جواب زحماتتون رو میدند . شما بگید کرونا بود ما هم میگیم اره .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۵۳ ۱۸ آذر ۱۳۹۹
همین مشکل مرغ را مردا نتونستند حل کنند باید یه زن خانمی می کردوپا جلو می گذاشت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۴۲ ۱۸ آذر ۱۳۹۹
ریش وقیچی دست مر قانون ومنع قانونی هاست برای همین اجازه اصلاح قانون را نمی دهند ملت باید دنبال اصلاح قانون باشند نه سر گرم شدن به این بازی ها البته تا وقت را تلف نکردهاند! چون مجلس را که حسابی برایش کار تراشیدهاند تا وقت کار اساسی یعنی اصلاح قانون رانداشته باشد!!!!
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
سعید
۱۶:۲۹ ۱۸ آذر ۱۳۹۹
وقتی شورای نگهبان میگه منظور از رجال مردان هستند چرا بیخود این بحث رو مطرح می کنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۲۸ ۱۸ آذر ۱۳۹۹
زن ها نیاز به حزبی واحد ومستقل دارند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۲۷ ۱۸ آذر ۱۳۹۹
انشا الله هر کسی می آید به معنی کامل کلمه خدمتگذار این ملت و کشور باشد و برای مردم دست اساسی بالا بزند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۲۴ ۱۸ آذر ۱۳۹۹
زن برو خدا پدرت را بیامرزد اینها تاب تحمل یک حزب مردمی را ندارند چه برسد به زن حزبی وسیاسی!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۲۷ ۱۸ آذر ۱۳۹۹
زنان خودشان باید فضای مرده سیاسی را بشکنند با حزب مستقل روزنامه مستقل حزبی و...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۲۴ ۱۸ آذر ۱۳۹۹
فکر نمی کنم حاکمیت بسته را می خواهد اجازه تشکل سیاسی به زنان بدهد انهم تشکل سیاسی مستقل زیرا با منافع دولت سایه تضاد دارد!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۵۹ ۱۸ آذر ۱۳۹۹
آنان که از قدرت سیاسی زنان واهمه دارند به شدت در پس پرده مخا لف داشتن تشکل سیاسی برای خانم ها هستند وبه نحوی دنبال سر گرم کردن آنهاهستند تا حرکت واقعی!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۵۴ ۱۸ آذر ۱۳۹۹
سنگ بزرگ جلو پای خانم ها قرار ندهید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۵۱ ۱۸ آذر ۱۳۹۹
خانم ها حزب مستقل سیاسی تشکیل دهند ،حزبی فعال که هم حقوق سیاسی هم اجتماعی وهم الگویی برای کشورهای منطقه شود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۴۹ ۱۸ آذر ۱۳۹۹
رشد سیلسی در خانم ها جلو فساد رامی گیرد.
Iran (Islamic Republic of)
ایران
۰۹:۱۸ ۱۹ آذر ۱۳۹۹
ماندن زن ها در خانه و رسیدن به خانواده و تربیت فرزندان جلوی فساد رو میگیره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۸ ۱۸ آذر ۱۳۹۹
سلام من اگريك زن رئيس جمهور بشه ازايران خواهم رفت
Netherlands
ناشناس
۲۲:۰۰ ۱۸ آذر ۱۳۹۹
اگه جایی راهت می دن همین الان برو
Iran (Islamic Republic of)
رضا ابراهیمی
۱۳:۱۵ ۱۸ آذر ۱۳۹۹
رئیس‌جمهور زن باشه، اصلاح طلب هم باشه، دیگه همه چیز عالی میشه.
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۳:۰۶ ۱۸ آذر ۱۳۹۹
ما رئیس جمهور نمی خایم رهبر برای ما کافی است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۰۵ ۱۸ آذر ۱۳۹۹
هر زنی بیاد غیر از خانم ابتکار و نزدیکان روحانی هر زنی رعیس جمهور بشه از دولت روحانی بهتر اداره میکنه مملکت رو اینو مطمعنم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۰۴ ۱۸ آذر ۱۳۹۹
با سلام
مسئله استخدام فارغ التحصیلان دانشگاه پیام نور در سپاه پیگیری کنید.
چرا نباید استخدام بشوند
چرا از دانشگاه آزاد استخدام میکنن
چطور نهاد انقلابی هستید که این قوانین میزارین
دانشجو های پیام نور که تو اسرائیل درس نخواندن
واقعا متاسفم برای اونایی که این قوانین میزارن
لطفا پیگیری کنید
Iran (Islamic Republic of)
مرگ بر آمریکا
۱۳:۰۱ ۱۸ آذر ۱۳۹۹
بهترین زنان دنیا تا موقعی که مردان کارآمد بودن در کارهای سیاسی دخالت نمی کردن حتما الان مردان کارآمد حضور ندارن یا خجالت میکشن شرکت کنن خخخخ
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۵۷ ۱۸ آذر ۱۳۹۹
بزک نمیر بهار میاد

وایسین تا یه زن رئیس جمهور بشه
Netherlands
ناشناس
۱۲:۴۵ ۱۸ آذر ۱۳۹۹
نماینده های زن وزیر چه کاری کردند که وزیر بشند بتونن بکنن، زن های امروز بجه هاشون رو نمیتونن کنترل کنن مملکت داری با جیغ و اشک و آه و ناله نمیشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۳۳ ۱۸ آذر ۱۳۹۹
خدایا کشور رو از دست این خیانتکاران نجات بده ..چقدر خیانتکار هست در بین مسئولین بی لیاقت
Iran (Islamic Republic of)
نا شناس
۱۲:۱۲ ۱۸ آذر ۱۳۹۹
ما تا الان کمی بد بختی کشیدیم از دست رئیس جمهور مرد وای به حالمون اگه خدای ناکرده زن رئیس جمهور شود من که صددر صد دست به خود کشی می زنم
Netherlands
ناشناس
۲۲:۰۱ ۱۸ آذر ۱۳۹۹
همین الان خودتو بکش یه ملتی از دستت راحت می شن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۵۶ ۱۹ آذر ۱۳۹۹
به شما چه 22:01 هرکسی یه نظری میده تو نپر وسط مردها که خصوصیات مدیریت قوی دارن نتونستن زنها بتونن؟ بعد جنابعالی کشورهای غربی رو که همه چیشون رو اصوله با ایران مقایسه میکنی.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۰۲ ۱۸ آذر ۱۳۹۹
فقط کم داریم ک یک زن بشود. رعیس جمهور یا وزیر .
اوه اوه ..
چ حرفا. دنیا را ب تباهی میبرند.

هر چند ک پارتی دارن د و میروند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۳۶ ۱۸ آذر ۱۳۹۹
لابد این رئیس جمهوز زن هم باید از قشر فعال و دلسوز افساد طلب ببخشید اصلاح طلب باشه
مثل مولاوردی که الان به جرم جاسوسی باید بره زندان یا اون خانومه که به خاطر چادر گردن مبارکش درد گرفته بود یا اون که باباش سهمشو از سفره انقلاب برداشته بود و...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۷ ۱۸ آذر ۱۳۹۹
پروردگارااااااااااااااااااا< امام زمان را برسان
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۷ ۱۸ آذر ۱۳۹۹
ما نه تعصبی هستیم نه امل، ولی ریاست جمهور زن اصلا به صلاح نیست. ولی برای عرصه های دیگه موفق هستند
Iran (Islamic Republic of)
حیدر روح الله پور
۱۱:۱۴ ۱۸ آذر ۱۳۹۹
مگه همه ی مردای ما مسئول اند که قرار باشه همه ی افراد به جاهای بالا برسند
هرکس باید بر اساس توانیش نقش بگیره
نقش مناسب برای خانوما مهندس معدن یا مرز بان ناجا نیست در حالی که برای مردا مناسب نیست که تو مهد کودک کارکنن
زنا مطمئنان توانایی کمتری در این امور دارند چرا که خدای تعالی ـکه خودش زن ها رو خلق کرده ـگفته که مردان بر زنان تکیه گاه اند(قوامون)و تکیه گاه جامعه ـکه مسئولین اون هسند در وزارت و وکالت و ریاست ـ باید مرد باشند
حرف زیاد ممنوع
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۱:۱۳ ۱۸ آذر ۱۳۹۹
خداوند برای کردش صحیح امور دنیایی انسان ، او را در دو جنس خلق کرد با تواناییهای متفاوت یکی مرد برای انجام مارهای مهم وسخت فیزیکی و فکری اجتماعی و دیگری زن برای امور پشتیبانی و تشکیل خانواده و ادامه نسل بشر و تربیت فرزندان با تربیت معتدل و ارام هرکدام توانایی انجام کار مخصوص خود را داشته و دارند اما قدرت بدنی مرد سبب امکان ظلم او بر سایر مردان و زنان را ایجاد میکند لذا عده ای با فرهنگی غیر الهی و عدم اعتقاد به اخرت و بدنبال ظلم مضاعف مردانی که در اینگونه فرهنکی رشد کرده اند ، بدنبال رفع این ظلم ، قانونی برای تمامی فرهنکها و ادیان الهی طرح میکند در حالی که فقط برای خودشان میتواند تا حدودی کارایی داشته باشد که البته اکنون نیز وابت شد همان هم زنها را بازیچه جنسی مردان میکند
توانایی مدیریت کلان در خانمها همانند مردان نیست البته تمام مردان و زنان هم از نظر هوش و فراست یکسان نیستند اما امکان مدیریت خصوصا از نوع کلان بر مردان توسط زنان امکان ندارد زنها ریزربین و نکته سنج هستند وبیشترین هنرشان در خود نمایی وپارتباط گیری خصوصا با جنس مخالف است زیرا اساس حفظ خانواده و تربیت فرزندان عادی و معتدل و میانه رو ، بدست زنان است
زنهابیشتر تمایل به پیروی دارند اما موارد استثناء هم هست لیکن بسیار اندک که پایه ریزی قوانین اجتماعی براساس اکثریت طراحی و اجرا میشود خانمها برای انجام کارهای خاص هنری و تربیتی و تعلیمی بسیار کار امد هستند و موارد استثناءهم در محدوده همین مشاغل موجب ارتقای بازدهی در این بخشها میشود اما امور وزارتی و ریاستی نیازمند فعالیت و مباحثه بر سر مساءل خشک و استحکام در تصمیم و سختی کار است که از جنس زن دیده نمیشود
البته در ررخی موارد در کشورهای غربی مدعی شده اند لیکن باز هم با تمامی هماهنگیها و کمکهای مردانه باز هم مشکلات اساسی دارد
زن در غرب مدعی تساوی زنان در امور اجتناعی سبب فشار غیر معمول بر زنان و تبدیل انان به عروسک جنسی نردان هوس باز بوده است
زنان درگیر در مشاغل مردانه بعلت عدم سخنیت روحیات مورد نیاز مشاغل با روحیات زنانه یا از روحیات عاطفی زنانه باز مانده اند و یا در کار مشکل دارند و شاید بتوتن کفت زنان نسبت موفق را نیز نمیتوان زن گفت زیرا از ذوحیات عاطفی و احساسی مورد نیاز جامعه و مردان جامعه بی بهره اند
من به شخصه در خیابان سعی میکنم پشت یر یک راننده خانم حرکت نکنم زیرا در رانندگی که کار نسبتا ساده ای است چندان موفق نیستند و در تصمیم یا افراط میکنندتا خود را بسیار ماهر جلوه دهند و یا تفریط که اصلا امکان شجاعت در رانندگی را ندارند و موجبات معطلی و تصادفات را سبب میشوند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۱ ۱۸ آذر ۱۳۹۹
توی این دوره زمونه که جای مرد و زن عوض شده به نظرم بهتر باشه یک زن با هیبت مردانه رئیس جمهور بشه .از یه نظر دیگه اگه ایران رو یه خونه در نظر بگیریم به نظرم یه زن بهتر میتونه خونه رو کنترل کنه تا یه مرد ،حالا که فکرش میکنم ملکه کندوی عسل هم یه زنِ.
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۱:۰۳ ۱۸ آذر ۱۳۹۹
اگر مرحومه مرضیه حدیدچی (دباغ) بود . حتما مردانه وشجاعانه عمل میکرد. و از خیلی از مردان ترسوی ذلت پذیر به اصطلاح مسئول امروزی بسیار بهتر و کارامدتر بود. رحمه الله علیه.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۵۴ ۱۸ آذر ۱۳۹۹
چه اشگالی داره مگه فقط باید مشکلات مردم حل کنه
Netherlands
ناشناس
۱۲:۴۶ ۱۸ آذر ۱۳۹۹
همون نماینده های زن مشکلات رو توی مجلس حل کردند کافیه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۷ ۱۸ آذر ۱۳۹۹
چی میگی واسه خودت
Iran (Islamic Republic of)
رضا زندی
۱۰:۵۳ ۱۸ آذر ۱۳۹۹
همین و کم داشتیم - چند تاشون و تو پستهای مختلف دیدیم ............
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۴۵ ۱۸ آذر ۱۳۹۹
الان مشکلات به دست مردها حل نمیشه وای به حال که بیفته دست زنها
نه بابا نمیخوایم
Iran (Islamic Republic of)
مهدی
۱۰:۴۳ ۱۸ آذر ۱۳۹۹
بعضی اخباری که در yjc منتشر می شود بسیار مشکوک است. نمیدانم پشت پرده شما چیست؟ جدیدا در خبرهاتون یکی به نعل می زنید و یکی به میخ؟؟؟!!!! اگر سیاست کلی سایت مشکل نداشته باشد، بد نیست که رزومه بعضی نویسندگان خبر را بررسی کنید. همان امثال خانم های مولاوردی، معصومه ابتکار و پروانه سلحشوری برای هفتاد پشتمون بس است. آدم اگر مشکل دار باشد فرقی ندارد که زن باشد یا مرد! الکی با الفاظ بازی نکنید!؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۴۰ ۱۸ آذر ۱۳۹۹
والا من یک زن هستم با تحصیلات عالی در دانشگاه تهران اما ححاضر نیستم یک زن رییس جمور ایران باشه. مگه تو مجلس و وزارت خونه هایی که سمت داشتن چیکار کردن؟ غالبا عملکرد خانوم های ایرانی به شدت ضعیفتر از آقایان هست. اونایی م که رای میارن میان پشت تریبون مجلس اعلام میکنن باباشون سهم شو از سفره انقلاب برداشته ....
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۴۹ ۱۸ آذر ۱۳۹۹
این ک میگی درسته ولی بنظرم باید زن ریس جمهوربشه تا بتونه خودش زنها رو روپست ومقام بده تا کارکنن وگرنه مردها ک ریس جمهوربشن فقط واسه ظاهر زنها رو میزارن توکار خودشونم ب زنها دستورمیدن متاسفانه باید ریس جمهورزن باشه تا بتونه زنها رو درک کنه وگرنه مردها نمیتونن زنها ومشکلاتشونو بفهمن ودرک کنند!!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۵۰ ۱۸ آذر ۱۳۹۹
یعنی چه کار شاقی از رییس جمهورای مرد دیدی ی بار هم زن رییس جمهور بشه ببینیم چه جور میشه،مطمئنا بدتر از روحانی نمیشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۰۴ ۱۸ آذر ۱۳۹۹
من هم موافق ایشان هستم .
حیف وقت شما که به این مطلب پرداخته شده است.
Romania
ناشناس
۱۰:۴۰ ۱۸ آذر ۱۳۹۹
من میخوام سیستم بانکی مون به طرف سرمایه داری نره, FATF امضاء نشه, زورگویی غرب یا حتی شرق قبول نشه, یعنی کلا راه خودمونو بریم چون میتونیم...در سیاست داخلی هم هر گونه فساد ریشه کن بشه, فاصله طبقاتی کمتر بشه و آزادی ها هم در حدی باشه که صدای برخی ها در نیاد , تا جایی که آزادی هاشون آزادی دیگران رو سلب نکردن! به من بی شوخی و کنایه بگید لطفا چه جناح یا فردی رو انخاب کنم؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۴۸ ۱۸ آذر ۱۳۹۹
بدون شوخی و برادرانه عرض می کنم شما سعی کنید در انتخابات شرکت نکنید. چون دارین از بقیه تبعیت می کنید.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۰ ۱۸ آذر ۱۳۹۹
حرف حق رو زد 12:48
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۳۴ ۱۸ آذر ۱۳۹۹
این که داره حرف حقیقت و میزنه به مزاج لیبرال پرستی چون جنابعالی خوش نمیاد 12:48 لابد میخواین برای سال بعد خودتونو برای یکی دیگه از این کابینه های دولت فعلی انتخاب کنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۳۸ ۱۸ آذر ۱۳۹۹
اول بگین کجای کتابهای امامان وپیامبرآمده که زن امورکشور رابدست بگیره دوم شماهادارین ثابت می کنید راه غربیهارادرکشورپیاده می کنید
Netherlands
ناشناس
۲۲:۰۴ ۱۸ آذر ۱۳۹۹
اجالتا شما آمار فوت کرونا همون ممالک غربی که توسط زنان اداره می شه رو با کشور خودمون مقایسه بفرمایید!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۲۰ ۱۸ آذر ۱۳۹۹
به زن یا مرد بودن نیست، به اراده است که اینها ندارن، این حزب نداره، یعنی نمی خواهد کاری بکنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۱۷ ۱۸ آذر ۱۳۹۹
امتحان کنید شاید مردتر از رییس جمهورای مرد از اب دراومد
Iran (Islamic Republic of)
غیرت
۱۰:۵۸ ۱۸ آذر ۱۳۹۹
اگر یکی مثل مرحومه دباغ باشد . حتما مردتر خواهد بود.
Iran (Islamic Republic of)
کاظم
۱۰:۱۱ ۱۸ آذر ۱۳۹۹
اولا گفتن رجال سیاسی دوما همین مونده زن بشه رئیس جمهور کشور اسلامی
Iran (Islamic Republic of)
قوچعلی از بازفت
۰۹:۴۹ ۱۸ آذر ۱۳۹۹
ببخشید من حرف ام رک میزنم!!!!!!
زن اصلاً نمیتونه اسب غرور را کنترل کنه اگه به مقام و منصب رسید خودشو گم میکنه .
مملکت را به افتضاح میکشونه .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۹ ۱۸ آذر ۱۳۹۹
دقیقا مثل رفتار شما مردا که اینجوری دارید نظرتون رو میگید، زن یا مرد بودن مهم نیست مهم انسانیته که اگه عاطفه و احترام درکنارش باشه خیلی بهتر هم میشه،دلیل این وضح بد مملکت ما هم الان همینه، کسانی مملکت رو به دست گرفتن که به فکز خودشونن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۳ ۱۸ آذر ۱۳۹۹
11:49 داره میگه جنبه ندارن ما خودم دانشجو بودم استادمون زن بود الکی گیر میداد سر چیزهای بیخودی یا نمره کم میکرد و چیزای دیگه حالا فکر کن اینا بیان اونم از دولت تدبیر چ شود حالا باز تو ساز خودتو بزن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۵۴ ۱۸ آذر ۱۳۹۹
کاربر ۱۳:۲۳ همه مثل هم نیستن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۳۷ ۱۸ آذر ۱۳۹۹
خانمهای مسؤل همیشه بر علیه خانمهای کشور قانون تصویب و یا کار میکنند یه خانم ابتکار برای کشور کافیه دیگه خانم ابتکارها نمیخواییم فرزندانشون تو آمریکا دارن عیش و نوش میکنند و زبونشون رو ملت هم درازه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۳۰ ۱۸ آذر ۱۳۹۹
فرض محال اگه یکیشون رای بیاره ایران با خاک یکی میشه دیگه چیزی واسه سالهای بعد نمیمونه که بقیه بخوان خراب کنند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۲۵ ۱۸ آذر ۱۳۹۹
مردا که رئیس جمهور بودند چه کردن که حالا خانما بیان اون انجام بدن ، این خانه از پایه بست ویرانست خواجه را بین که به فکر ایوان است، مهم اینه که کشور ما شخصی که دلسوز باشه و واقعا برای خدا ومردم کار کنه وجود نداره همه برای منافع خودشون وخانوداه ی خودش تلاش میکنه گور پدر مردم هم صلوات
-
ناصر
۰۹:۲۴ ۱۸ آذر ۱۳۹۹
سلام شايد اينبارهم نظرم را نگذاريد ولي شما را به خدا دست از اينكاربرداريد تاما يادمان هست موضوع حضور زنان قبل از انتخابات به عنوان يك جريان چالشي وهيجاني مطرح ميشود بعدهم كه استفاده شان را بردند ميرود تا انتخابات بعدي. ممنون99/09/18
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۲۳ ۱۸ آذر ۱۳۹۹
اقا مگه اسلام نگفته به دلیل احساس عاطفی که در زن وجود داره نمیشه از ۀن به عنوان حاکم استفاده نمود . اقا چرا راه جمهوری اسلامی اینقد تغییر کرده؟ اگر واقعا این عزیزان دین اسلام رو دارن حداقل کاری که میتونن بکنن اینه که از زیر بار این مسعولیت کنار بروند.
# حداقل حرمت چادرتون رو نگه دارید.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۲۳ ۱۸ آذر ۱۳۹۹
اقا مگه اسلام نگفته به دلیل احساس عاطفی که در زن وجود داره نمیشه از ۀن به عنوان حاکم استفاده نمود . اقا چرا راه جمهوری اسلامی اینقد تغییر کرده؟ اگر واقعا این عزیزان دین اسلام رو دارن حداقل کاری که میتونن بکنن اینه که از زیر بار این مسعولیت کنار بروند.
# حداقل حرمت چادرتون رو نگه دارید.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۲۱ ۱۸ آذر ۱۳۹۹
و من رای نمی دهم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۲ ۱۸ آذر ۱۳۹۹
و همه منتظر رای شما هستند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۴ ۱۸ آذر ۱۳۹۹
ما هم همینطور
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۱۶ ۱۸ آذر ۱۳۹۹
تو خدا بیخال این موضوع شوید اگر زن در خانه بماند خیلی بهتره
Iran (Islamic Republic of)
بیسوادبی شناسنامه
۰۹:۱۱ ۱۸ آذر ۱۳۹۹
این عکس همونی نیست که علیه مدافعان امنیت حرف میزدو سنگینی چادر!!!!!!باعث آرتروز گردنش شده بود؟؟!!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۱۱ ۱۸ آذر ۱۳۹۹
رای دادن به زن
پست ومقام دادن به زن
همش اشتباه وخطاست
زن برای کارکردن درخانه آفریده شده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۷ ۱۸ آذر ۱۳۹۹
رای دادن به مردانی مثل شما که خودشونو بزرگ میدونن خطاست،اون جمله آخرتون رو اصلاح کنید، خدا خوشش نمیاد، خودش گفته که در عوض کار کردن توی خونه و مراقبت از فرزاندانتون میتونه پول بخواد:-)حالا خدا رو شکر کنید که زنتون بیچارتون نکرده و داره لطف میکنه که شما راحت باشید....قابل توجه شما و کسانی که مثل شما کوته نظر هستن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۷ ۱۸ آذر ۱۳۹۹
کوته فکر تویی 11:47 که میایی اختلاف افکنی.کی گفته بیچاره نمی کنه باید دادگاه ببینید همین زنی که سنگ شو به سینه میزنی مرد شو بخاطر مهریه به زندان میندازه اونم تو وضع بد اقتصادی سکه 14 میلیونی از کجا بیاره بده
Iran (Islamic Republic of)
ایران
۰۹:۲۳ ۱۹ آذر ۱۳۹۹
داداش 11:47 زنه دیگه،به فلانی میگن کو شاهدت میگه .....
Romania
سعید
۰۸:۵۵ ۱۸ آذر ۱۳۹۹
هر موقع واقعا دیگه از زندگیمون سیر شدیم خواستیم بریم اون دنیا به اینا رای میدیم
بلا به دور
Iran (Islamic Republic of)
علی
۰۸:۳۸ ۱۸ آذر ۱۳۹۹
یک حق مهریه دارن مردها رو بیچاره کردند، وای به روزی که رئیس جمهور بشن. خدا به دادمون برسه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۲۲ ۱۸ آذر ۱۳۹۹
فقط همین علامت ها پاسخ این مطلب است :
؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۲۱ ۱۸ آذر ۱۳۹۹
خیالت جمع رئیس جمهور بعدی مرد است
Iran (Islamic Republic of)
حسین
۰۸:۱۳ ۱۸ آذر ۱۳۹۹
مملکت ما هیچ مشکلی نداره الان؟!
الان مشکل ما وزیر شدن و نماینده شدن و مدیر شدن زن ها است؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۰۷ ۱۸ آذر ۱۳۹۹
از کشورمان را بدهیم به فرد بی تجربه؟؟؟؟؟؟؟ این بار تصمیم دارند خلیخ فارس را هدیه کنند
Iran (Islamic Republic of)
بیسوادبی شناسنامه
۰۸:۰۷ ۱۸ آذر ۱۳۹۹
اونم چه زنهایی!!!!!!!اینادیگه سواره نظام اسرائیلن.
Iran (Islamic Republic of)
علی
۰۸:۰۲ ۱۸ آذر ۱۳۹۹
هر دو چه اشکالی داره اخه
Netherlands
ناشناس
۰۷:۵۴ ۱۸ آذر ۱۳۹۹
هرسال قبل انتخابات همین رو می گن بعدش نهایتا یه مشاور خانم بیارن
تازه یه مدل دیگه تبلیغ انتخابات جوان گرایی هستش اونو یادتون نره!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۵۰ ۱۸ آذر ۱۳۹۹
متاسفانه سطحی نگری باعث شده است که اوضاع کشور اینگونه شود .
سطحی نگری نیز موضوعی است که ابعاد گسترده ای دارد.
مثلا همین متن و عنوان تهیه شده ، یکی از مصادیق سطحی نگری است .
سمت ریاست جمهوری ، سمتی نیست که هرکس شایسته آن باشد چرا موضوعی را مطرح می کنید که از اساس غلط است ؟؟؟!!!!!!!!!!!
چرا به فکر این نیستیم که این کشور به فردی توانمندو خوش فکر برای ریاست جمهوری نیاز دارد تا معضلات این کشور را به فوریت برطرف کند ، ریاست جمهوری صحنه تئاتر نیست که فردی صرفاً بازی کند!!!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۴۹ ۱۸ آذر ۱۳۹۹
ملت بزرگ هوشیار تر از همیشه گول ترفندهای سیاسی را نمی خورند وبا اتکا به 40 سال تجربه بهترین و متدین ترین ،غیر حزبی ترین ، انقلابی ترین، عاشقترین فرد به کشور و ملت ، معتقد ترین به توان داخلی ، با شهامت ترین ودلسوزترین فردیکه فقط و فقط به ملت و ولایت تکیه کنه نه به غرب و شب و روز به دنبال رضایت خدا باشد نه کد خدا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۳۱ ۱۸ آذر ۱۳۹۹
در حال که ایالات متحده و حتی روسیه و چین و اکثر کشور ها که بیشتر انها سابقه طولانی حکمرانی دارند حاضر نشدند امورشان را به دست زنها بسپارند حال مردم ایران با تجربه ۴۰ ساله جمهوری اساامی و با وجود مردان قدرتمند چکونه میخواهند به یک زن اعتماد کنند به نظرم این یک شوخی بسیار تلخ است که در مهمترین و حساس ترین موقعیت تاریخ و زیر فشار دشمنان این اتفاق رخ دهد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۴۹ ۱۸ آذر ۱۳۹۹
باشه تو کشوری مثل آلمان رو نادیده گرفتی؟
Iran (Islamic Republic of)
دلسوز
۰۷:۲۷ ۱۸ آذر ۱۳۹۹
من نژاد پرست نیستم و طرفدار زنها و حقوق بشر هستم......ولی رن برای ریاست جمهوری ایران بدرد نمیخوره......به هزار و یک دلیل
Iran (Islamic Republic of)
ali
۱۳:۱۴ ۱۸ آذر ۱۳۹۹
نه اینکه ایران اما از این همه کشور چند تا رییس جمهور زن داریم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۲۴ ۱۸ آذر ۱۳۹۹
ترفند برای رای گیری
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۵۱ ۱۸ آذر ۱۳۹۹
دقیقا
آخرین اخبار