مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق چهارمحال و بختیاری گفت: در حال حاضر تعداد ۷۴۱ روستا در استان برق دار است که بر اساس این آمار ۹۹.۳ درصد خانوار‌های روستایی استان از نعمت برق بهره‌مند هستند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد،  مجید فرهزاد مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق چهارمحال و بختیاری گفت: در حال حاضر تعداد ۷۴۱ روستا در استان برق دار است که بر اساس این آمار ۹۹.۳ درصد خانوار‌های روستایی استان از نعمت برق بهره‌مند هستند.

او اضافه کرد: در راستای طرح برق رسانی به روستا‌های کشور و محرومیت زدایی، دو روستای خلیل آباد خاکی و قله خاکی از توابع بخش لاران شهرستان شهرکرد با نصب دو دستگاه ترانسفورماتور ۵۰ و ۲۵ کیلووات، احداث ۵هزار و ۲۰۰ متر شبکه فشار متوسط و ۲ هزار و ۵۰۰ متر شبکه فشار ضعیف برق دار شد.


بیشتر بخوانید


فرهزاد با اشاره به اینکه برای برق رسانی به این روستا‌ها بالغ بر ۱۰ میلیارد ریال اعتبار هزینه شده است گفت: برق رسانی به مناطق روستایی، زمینه ساز توسعه اجتماعی، اقتصادی، ارتباطات و فرهنگی در روستا‌ها خواهد بود و ازجهتی باتوجه به اینکه مناطق روستایی اغلب تولید کننده محصولات کشاورزی و غذایی می‌باشند، ارتقاء امنیت غذایی کشور را نیز در پی خواهد داشت. 

انتهای پیام/خ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار