مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان لرستان گفت: مهرواره استانی قصه گویی باعنوان «شوچله» (شب یلدا) به صورت مجازی برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  ازلرستان، محمدجواد محمدی مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان لرستان  روز چهارشنبه به رسانه‌ها اعلام کرد: امسال به دلیل شیوع ویروس کرونا و رعایت فاصله گذاری اجتماعی مهرواره قصه گویی «شوچله» به صورت مجازی و با همکاری اداره کل آموزش و پرورش استان و سازمان فرهنگی اجتماعی، ورزشی شهرداری خرم‌آباد برگزار خواهد شد.

او با بیان اینکه فراخوان این مهرواره از اول آذر ماه منتشر شده است گفت: شرکت کنندگان می‌توانندبا استفاده از متون ادب فارسی و قصه‌های بومی محلی، داستان‌های خود را با موضوع آزاد تعریف کرده و فیلم آن را به دبیرخانه این رویداد فرهنگی ارسال کنند.

 مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان لرستان اظهارداشت: کودکان، نوجوانان و بزرگسالان (مربیان، معلمان، پدربزرگ ها، مادربزگ ها) می‌توانند در این مهرواره شرکت و فیلم اجرای خود را به صورت افقی و حداکثر پنج دقیقه ضبط کنند و تا ۲۵ آذرماه از طریق پیام رسان واتساپ به شماره ۰۹۳۷۲۹۰۴۵۵۶ و یا پیام رسان سروش کانون پرورش فکری ارسال نمایند.

محمدی گفت: قصه گویی از مهم‌ترین واسطه‌های تربیتی و هنر‌های تأثیرگذاری است که طی سالها، در سطوح مختلف استانی، ملی و بین المللی توسط کانون پرورش فکری برگزار شده و تاکنون اثر خوبی بر مخاطبان داشته است.

شب یلدا از گذشته تاکنون همراه با آئین و سنت‌های ویژه‌ای برای مردم لرستان بوده است که قصه گویی و گرفتن فال «چهل سرو» از برجسته‌ترین این سنت‌ها به شمار می‌رود.

انتهای پیام/ر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.