جهرم میزبان جشنواره استانی شعر

جشنواره استانی شعر در ۲ بخش اصلی و ویژه به میزبانی شهرستان جهرم برگزار می شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، محسن نعمت اللهی رئیس فرهنگ و ارشاد  شهرستان جهرم،گفت: جشنواره  شعر استانی در ۲ بخش اصلی و ویژه به میزبانی جهرم برپا می‌شود.

او،بیان کرد: بخش اصلی این جشنواره شعر به بیماری کرونا و کادر درمان اختصاص دارد و بخش ویژه جشنواره نیز با موضوع سنگر دیروز، صلابت امروز ویژه چهلمین سالگرد دفاع مقدس است که برای شرکت‌کنندگان محدودیت سنی وجود ندارد.

نعمت اللهی، با اشاره به اینکه قالب اشعار ارسالی به جشنواره می‌تواند کلاسیک، آزاد و ترانه باشد، تصریح کرد: شرکت‌کنندگان بخش مجموعه شعر یا کتاب می‌توانند در هر قالب شعر کهن و شعر نو، دست‌کم ۲۵ قطعه شعر چاپ شده یا آماده چاپ که مرتبط با موضوع فراخوان باشد ارائه دهند.

رئیس فرهنگ و ارشاد  شهرستان جهرم، با تاکید بر اینکه اشعار به صورت تایپ شده و تنها در قالب فایل WORD و با اندازه قلم ۲۵ همراه با لوح فشرده ارسال شود، ادامه داد: شرکت‌کنندگان بخش تک اثر می‌توانند ۲ تا پنج قطعه شعر مرتبط با موضوع فراخوان به دبیرخانه ارسال کنند.

او، با بیان اینکه شاعران طنزپرداز نیز می‌توانند اشعار خود را در قالب‌های یاد شده به جشنواره ارسال کنند، افزود: شرکت‌کنندگان باید موضوع شعر را در بالای اثر مشخص کنند.

نعمت اللهی، اضافه کرد: آثار ارسالی نباید در سایر جشنواره‌ها و دوره‌های قبلی این جشنواره حائز رتبه شده باشدزیرا در صورت احراز این موضوع، شعر از جشنواره حذف می‌شود.

 رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان جهرم، اظهار کرد: هر شاعر باید نام ونام ‌خانوادگی، میزان تحصیلات، نشانی محل سکونت و شماره همراه خود را در صفحه‌ی اول فایل ارسالی درج کند.

او، به نحوه شرکت در جشنواره شعر استانی نیز اشاره کرد و گفت: علاقمندان باید با مراجعه به پایگاه اطلاع‌رسانی جشنواره به نشانیwww.injo.ir و تکمیل اطلاعات فرم ثبت‌نام در این جشنواره شرکت کنند.

نعمت اللهی با اشاره به اینکه بارگذاری متن باید مطابق با شرایط فراخوان باشد، بیان کرد: امکان ارسال آثار به وسیله جی‌میل به آدرس jahromar۱@gmail.com امکان پذیر است.

 رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان جهرم، با تاکید بر اینکه داوران این جشنواره شعر از میان اساتید و پیشکسوتان هنر شعر انتخاب می‌شوند، تصریح کرد: به نفر اول جشنواره لوح تقدیر و هدیه نقدی به مبلغ ۱۳ میلیون ریال، نفر دوم لوح تقدیر و هدیه نقدی به مبلغ ۱۱ میلیون ریال و نفر سوم نیز علاوه بر لوح تقدیر هدیه نقدی به مبلغ ۶ میلیون ریال تعلق می‌گیرد.

او، ادامه داد: در بخش ویژه به نفر اول لوح تقدیر و هدیه نقدی به مبلغ ۱۳ میلیون ریال اهدا می‌شود و نفرات دوم و سوم نیز به ترتیب علاوه بر لوح تقدیر هدیه نقدی به مبلغ ۱۱ میلیون ریالی و هدیه نقدی به مبلغ ۶ میلیون ریالی اهدا می‌شود.

نعمت اللهی، به گاه‌ شمار این جشنواره شعر نیز اشاره کرد و افزود: آخرین مهلت ثبت‌نام در سایت و ارسال آثار پنجم دی‌ماه ۱۳۹۹ بوده و انتخاب اولیه آثار نیز ۱۵ دی‌ماه  و داوری، مراسم پایانی و اعلام نتایج نیز بهمن‌ماه امسال انجام می‌شود.

انتهای پیام/ت

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار