رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان خلخال گفت: براساس توافقات انجام شده رشته‌های درآمدزای صنایع دستی در زندان خلخال ایجاد می‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، علی درویشی، رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان خلخال در نشست با رئیس زندان خلخال گفت: در راستای اجرایی کردن تفاهم‌نامه فی مابین اداره زندان و میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان خلخال برای آموزش و ایجاد اشتغال زندانیان تعامل و همکاری لازم انجام می‌شود.

او افزود: براساس هدفگذاری‌های انجام شده فعالان بخش خصوصی برای زندانیانی که از مهارت لازم در رشته‌های مختلف صنایع دستی برخوردار هستند، ابزار و مواد اولیه به‌صورت دستمزدی در کارگاه‌های زندان در اختیار آن‌ها قرار می‌دهند تا به تولید صنایع دستی بپردازند.

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان خلخال ادامه داد: زندانیانی هم که از مهارت لازم بر خوردار نیستند از آموزش‌های لازم توسط بخش خصوصی برخوردار و بعد از کسب مهارت لازم و صدور کارت صنعتگری و پروانه تولید انفرادی توسط میراث‌فرهنگی، به‌صورت دستمزدی توسط بخش خصوصی در امر تولید به کار گرفته خواهند شد.

درویشی بیان کرد: در کنار این اقدامات مقرر شد تا کارگاه‌های دو رشته درآمدزای صنایع‌دستی با مشارکت اداره زندان و بخش خصوصی در کارگاه‌های زندان خلخال ایجاد شود.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.