حوادث امروز سه شنبه ۲۵ آذر ماه ۹۹ در استان خوزستان را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، مهم‌ترین حوادث نقاط مختلف خوزستان در روز سه شنبه ۲۵ آذر ماه ۹۹ را در این بسته خبری مشاهده کنید.

کشف دراج و تیهو از شکارچی غیرمجاز در شوش

محمد الوندی رئیس اداره پارک ملی کرخه گفت: پس از انتشار فیلمی از زنده گیری پرنده حمایت شده دراج در فضای مجازی و نگهداری غیر مجاز در منزل شخصی، ماموران یگان حفاظت محیط زیست این پارک ملی با تحقیقات و کار اطلاعاتی محل دقیق پرنده‌ها را کشف و سپس با مکاتبات اداری نسبت به اخذ مجوز ورود به منزل اقدام شد.

او با بیان اینکه این اقدام با همکاری دادگاه عمومی بخش شاوور و همراهی کلانتری شاوور در کمترین زمان با ورود به محل مذکور انجام شد، افزود: تعداد ۵ قطعه پرنده حمایت شده دراج و ۳ قطعه پرنده تیهو و لاشه یک قطعه چکاوک کشف و ضبط و متهم تحویل مقام قضایی شد.

الوندی بیان داشت: اداره پارک ملی کرخه ضمن قدردانی از دادگاه و کلانتری بخش شاوور از شهروندان تقاضا دارد موارد مشابه را به ادارات حفاظت محیط اطلاع دهند، همچنین توصیه می‌شود از صید، حمل و خرید و فروش و نگهداری هر گونه حیوانات وحشی خوداری کنند.

ماموران اجرایی یگان پارک ملی کرخه همچنین در پی گزارشاتی مبنی بر شکار غیر مجاز پرنده در حوزه بخش فتح المبین موفق به دستگیری متخلف شکار پرندگان شدند و لاشه ۲ قطعه پرنده حمایت شده دراج به همراه یک قطعه پرنده تیهو و یک قطعه پرنده چنگر نوک سرخ کشف و ضبط گردید.

ضرر و زیان قابل وصول برای هر قطعه پرنده دراج ۶ میلیون ریال و هر قطعه تیهو و چنگر نوک سرخ ۳ میلیون ریال است.

اجرای ۱۲ عملیات مهار آتش و امداد و نجات در اهواز

ابراهیم قنبری رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اهواز با اشاره به انجام ۱۲ عملیات امدادی طی ۲۴ ساعت گذشته گفت: ساعت ۲ و ۱۲ دقیقه بامداد حیاط منزل مسکونی در منطقه گلستان خیابان بهمن به علت اتصال برق لامپ دچار حریق شد و شعله‌های آتش ابتدا به لوازم حیاط و سپس به خودروی سمند پارک شده در حیاط سرایت کرد.

او افزود: آتش نشانان سریعا در محل حاضر شدند و با ایمن سازی و استفاده از تجهیزات خاموش کننده شعله‌های حریق را مهار و از سرایت حریق به داخل منزل مسکونی جلوگیری کردند، همچنین آتش سوزی منزل مسکونی در ساعت ۳ و ۶ دقیقه در منطقه کمپلو شمالی بین امیرکبیر و قصرشیرین که به علت اتصال برق تهویه منزل رخ داده بود، با تلاش آتش نشانان مهار شد.

قنبری تصریح کرد: ماموران آتش نشانی حریق کنتور برق ساختمان مسکونی در شهرک دانشگاه ساعت ۱۰ و ۱۶ دقیقه، آتش سوزی تیر برق چوبی در منطقه زرگان کوی فدک ساعت ۱۱ و ۴۲ دقیقه و حریق منزل مسکونی در کوی ملت خیابان ۱۹ اقبال ساعت ۱۵ و ۱۰ دقیقه را مهار کردند. ضمن اینکه در حادثه نشت گاز شهری در منزل مسکونی در فلکه بهزیستی خیابان هدیه ساعت ۱۲ و ۲۰ دقیقه با ایمن سازی و رفع نشت گاز از بروز آتش سوزی و انفجار جلوگیری شد.

رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اهواز ادامه داد: تعمیرگاه خودرو ساعت ۱۴ و ۲۴ دقیقه در اتوبان آیت اله بهبهانی به علت وجود بخارات بنزین و بی احتیاطی دچار حریق شد و در اثر این حادثه به خودرو سانتافه و خودرو سوزوکی ویتارا در تعمیرگاه خسارت وارد شد که با حضور به موقع آتش نشانان حریق مهار و از بروز خسارت بیشتر جلوگیری شد.

قنبری با اشاره به برخورد خودروی نیسان با قسمت جلویی خودروی تیبا ساعت ۱۶ و ۳۸ دقیقه در سه راه خرمشهر مقابل پایانه بیان داشت: این حادثه آسیب جانی نداشت و آتش نشانان با نصب علائم هشدار دهنده ترافیکی در مسیر و انتقال خودرو‌ها به حاشیه امن مسیر از بروز حادثه برای خودرو‌های عبوری جلوگیری کردند.

او با اشاره به اطفای حریق کانکس ساعت ۱۷ و ۸ دقیقه در چهار راه سعدی به دست آتش نشانان اظهار کرد: برخورد شدید خودرو پراید با جرثقیل ساعت ۱۹ و ۳۱ دقیقه در کمربندی صنایع فولاد جنب پمپ بنزین قلعه چنان منجر به خسارت کامل پراید و راننده آن شد.

ابراهیم قنبری در پایان به نجات کودک با تلاش آتش نشانان در منطقه پردیس خیابان حامد یک که به علت خرابی قفل درب اتاق خواب منزل مسکونی، محبوس شده بود اشاره کرد و گفت: مرد جوان ۲۵ ساله که در بلوار نواب روبروی پارک کوهساران ساعت ۲ و ۲ دقیقه بامداد قصد خودکشی داشت با مشاوره و گفتگو با همکاری آتش نشانان از خودکشی منصرف شد.

دستگیری ۴ نفر از عاملان تیراندازی در فاتحه خوانی در کارون

سرهنگ رئیس علی عبدولی فرمانده انتظامی کارون گفت: در پی اعلام مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ مبنی بر تیراندازی افرادی در مراسم فاتحه خوانی در یکی از محله‌های این شهرستان، بلافاصله دستگیری عاملان تیراندازی در دستور کار پلیس امنیت عمومی و ماموران انتظامی این شهرستان قرار گرفت.

او افزود: ماموران پلیس بلافاصله با انجام کار‌های اطلاعاتی در مراسم فاتحه خوانی حاضر و با هماهنگی مقام قضائی در یک اقدام غافلگیرانه تعداد ۴ نفر عامل تیراندازی را دستگیر و یک قیضه اسلحه جنگی کلاش را کشف کردند، ضمن اینکه محل برگزاری مراسم پلمب و عاملان آن به دلیل رعایت نکردن شیوه نامه‌های بهداشتی دستگیر و به منظور سیر مراحل قانونی به مرجع قضائی معرفی شدند.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار