معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش از تربیت دانش‌آموزان خبرنگار ذیل سازمان دانش‌آموزی خبر داد و گفت: احساس مسئولیت، نقادی، مطالبه گری و... را در دانش آموزان نهادینه خواهیم کرد.

به گزارش حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، علیرضا کاظمی معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش، اظهار کرد: دو برنامه تحولی وزارت آموزش‌وپرورش در دستور کار معاونت پرورشی فرهنگی است و ما ۵ برنامه را در قالب دو بسته تحولی دنبال می‌کنیم.

او بابیان اینکه اولین بسته تحولی تحت عنوان «هر دانش‌آموز یک نقش اجتماعی» است که یکی از بهترین اقدامات نقش‌پذیری دانش‌آموزان محسوب می‌شود، تاکید کرد: حداقل هر دانش‌آموز یک نقش اجتماعی و یک تشکل را در دستور کار قرار داریم. وقتی دانش‌آموز نقش می‌پذیرد و مسئولیتی را دنبال می‌کند، در پی آن است که اطلاعات و آگاهی پیدا کند و وظایف خود را به‌ درستی اجرا کند.

کاظمی حرف پذیری همسالان از یکدیگر را بهترین روند برای اجرای چنین برنامه‌هایی دانست و تصریح کرد: در سازمان دانش‌آموزی این بسته اجرایی تحولی را در قالب سه برنامه دنبال می‌کنیم که یکی از آن‌ها ایجاد شبکه بزرگ خبرنگاران پانا با استفاده از ظرفیت‌های سازمان دانش‌آموزی است.

او ادامه داد: در گام نخست در هر استان تلاش داریم ۱۰ خبرنگار پانا تربیت کنیم که ۵ خبرنگار در حوزه پسران و ۵ خبرنگار نیز در حوزه دختران در سطح استان‌ها هستند. سپس ۷۵۰ منطقه آموزش‌ و پرورش را در دستور کارداریم تا حداقل سه خبرنگار دختر و سه خبرنگار پسر را تربیت کنیم.

معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش تصریح کرد: حوزه خبر و خبررسانی یکی از بهترین ابزار‌های تربیتی است و کسی که در این حوزه کار می‌کند، حساسیت، مسئولیت‌پذیری، آگاهی و اعتمادبه‌نفس بالایی دارد.

کاظمی اضافه کرد: در فاز سوم تلاش داریم با "شعار هر مدرسه یک خبرنگار" و "هر کلاس یک خبرنگار" شبکه خبرگزاری را در راستای ایجاد موقعیت‌های تربیتی تقویت می‌کنیم.

معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش گفت: برگزاری دوره‌های آموزشی تربیت مدرس و اساتید خبرنگاری را در دستور کارداریم و ۶۰ استاد برجسته را برای رسیدن به این هدف انتخاب کرده‌ایم.


بیشتر بخوانید


کاظمی بابیان اینکه در گام دوم تلاش داریم خبرنگاران استانی را آموزش دهیم و این‌ یکی از سه برنامه معاونت پرورشی و فرهنگی است، افزود: مجلس دانش‌آموزی فضایی تعاملی ایجاد می‌کند و دانش آموزان در این طرح می‌توانند فضای آموزش‌وپرورش را در بخش‌های مختلف نقد و تحلیل می‌کنند. همچنین احساس مسئولیت، نقادی، مطالبه گری و... را در دانش آموزان نهادینه خواهیم کرد. 

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.