رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی، از اجرای دو طرح خبر داد.

به گزارش حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، عصر امروز شهریار فولادوند در نشست مشترک مدیران کل آموزش‌وپرورش و روسای ادارات مدارس و مراکز غیردولتی و مشارکت‌های مردمی استان‌ها که با حضور وزیر آموزش‌وپرورش و در ساختمان شهید رجایی به‌صورت ویدئوکنفرانس و از طریق بستر شاد برگزار شد، اظهار کرد:  علیرغم همه تلاش‌های صورت گرفته برای توسعه آموزش‌وپرورش و نهادینه شدن فرهنگ مشارکت، نیازمند پرهیز از نگاه سلیقه‌ای و همچنین وحدت فرماندهی در سه حوزه؛ برنامه‌ریزی، اجرا و نظارت در امر مشارکت هستیم.

با اجرای قانون شوراها؛ بستر قانونی مشارکت‌جویی و مشارکت‌پذیری در نظام تعلیم و تربیت را فراهم می‌سازیم

او با اشاره به اهمیت قانون شورا‌های آموزش‌وپرورش اظهار کرد: سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی تلاش می‌کند با اجرای قانون شورا‌ها به‌عنوان محوری‌ترین قانون در حوزه تعلیم و تربیت و بهره‌گیری از ظرفیت‌های موجود شورا‌های آموزش‌وپرورش سراسر کشور، بستر قانونی مشارکت‌جویی و مشارکت‌پذیری را فراهم سازد.

فولادوند تصریح کرد: شورای آموزش‌وپرورش به‌عنوان نهادی راهبردی، حرکت ساز، خلاق و راهگشا می‌تواند با بهره‌گیری از ظرفیت خود برای حل مشکلات محلی و منطقه‌ای نقش‌آفرینی کند.

شورا‌های آموزش‌وپرورش مصوبات ارزنده‌ای در دوران کرونا داشته‌اند

او بیان کرد: در زیست‌بوم جدید ناشی از شیوع بیماری کرونا، شورا‌های آموزش‌وپرورش در امر صیانت از سلامت دانش آموزان با تأمین ملزومات بهداشتی، مقدمات سخت‌افزاری، تأکید بر اجرای پروتکل‌های بهداشتی در مدارس، الزام مدیران اجرایی استان به آماده‌سازی زیرساخت‌های فنی برای دسترسی دانش آموزان به اینترنت، حمایت از شبکه ملی شاد، تأمین تبلت برای دانش آموزان محروم و ... مصوبات و اقدامات سازنده‌ای در این راستا داشته‌اند.

۱۷ هزار و ۲۳۰ مدرسه غیردولتی ۱ میلیون و ۷۰۰ هزار دانش‌آموز را پوشش تحصیلی می‌دهند

رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی از تشکیل جلسات شورا‌های آموزش‌وپرورش در شرایط سخت کرونایی خبر داد و اظهار کرد: بیش از ۱۷ هزار و ۲۳۰ مدرسه غیردولتی با پوشش قریب ۱ میلیون و ۷۰۰ هزار دانش‌آموز با سرمایه‌های شخصی و مشارکت مؤثر در امر آموزش جلوه‌ای عظیم از مشارکت در حوزه تعلیم و تربیت را محقق ساخته‌اند.

او ادامه داد: بخش غیردولتی با کاهش تراکم کلاس‌ها و افزایش کیفیت آموزش و تنوع در ارائه سبک‌ها و شیوه‌های یاددهی-یادگیری بار بزرگی را در حوزه تعلیم و تربیت به دوش می‌کشد.

با حمایت، نظارت و هدایت به افزایش کیفی و کمی مدارس غیردولتی کمک می‌کنیم

او گفت: در راستای وظایف خود تلاش کرده‌ایم با رعایت و کاربست سه اصل و مؤلفه مهم؛ حمایت، نظارت و هدایت به افزایش کیفی و کمی این مدارس کمک کنیم و در راستای سیاست‌های دولت تدبیر و امید باهدف رعایت حقوق شهروندی، تحقق شفافیت، اجرای دولت الکترونیک و کاهش مراجعات مردم، سامانه‌های؛ ثبت شکایات مردمی، سامانه استعلام شهریه و سامانه صدور مجوز را راه‌اندازی کنیم.

رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی از اجرای دو طرح؛ برنامه راهنمای عمل فعالیت‌های پرورشی مدارس غیردولتی باهدف کیفی سازی و تعمیق برنامه‌های تربیتی و پرورشی و همچنین اجرای طرح بالندگی نیروی انسانی خبر داد و عنوان کرد: در راستای ارتقاء صلاحیت‌های حرفه‌ای معلمان مدارس غیردولتی در سه حیطه عمومی، تخصصی و حرفه‌ای، استاندارد‌ها و عناوین آموزشی را برای ۱۳ رسته شغلی تعیین می‌کنیم.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۱۰ ۲۷ آذر ۱۳۹۹
فعلا كه كنكور ثابت كرده مدارس دولتي مفتشون گرونه و اكثر قبوليا مال خصوصيان
آخرین اخبار