مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای قم گفت:عمر ناوگان حمل و نقل مسافربری قم بیشتر از سن میانگین است و نیاز به نوسازی دارد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم،  کلهری،مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان قم که به مناسبت ۲۶ آذر، روز حمل و نقل، در برنامه گفت و گوی خبری سیمای مرکز قم سخن می گفت، بیان کرد: میانگین سن ناوگان مسافربری در کشور ده سال است و پس از آن، سن فرسودگی محسوب می شود.

او افزود:میانگین سن ناوگان اتوبوس بین شهری استان، سیزده سال، ناوگان مینی بوس ۲۲ سال و سواری یازده سال است که بیشتر از میانگین سن ناوگان مسافری در کشور است و باید نوسازی شود.

کلهری با اشاره به افزایش قیمت اتوبوس به بیش از چهار میلیارد تومان تصریح کرد: نوسازی ناوگان اتوبوسی بسیار مشکل است و نیازمند اختصاص اعتبارات لازم از تهران است.

ایمن سازی آزادراه قم تهران

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان قم به ایمن سازی آزادراه قم تهران از طریق نصب (نیوجرسی) هم اشاره کرد و گفت: مرحله آخر این کار که ۲۵ کیلومتر را شامل می شود که با ۳۳ میلیاد تومان اعتبار درحال اجرا است و تلاش می کنیم تا پایان امسال به اتمام برسد.

 کلهری عنوان کرد: با اتمام این مرحله تمام ۶۵ کیلومتر آزادراه قم تهران که در حوزه استحفاظی استان قم قرار دارد ایمن سازی می شود.

او از رفع پنجاه نقطه حادثه خیز در سه سال گذشته سخن گفت و افزود: براساس آمار سه ساله تصادفات، سی نقطه حادثه خیز دیگر وجود دارد که رفع آن‌ها نیازمند اعتبارات است.

انتهای پیام/ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار