رئیس اتحادیه قنادان و آجیل فروشان همدان، گفت: همه گیری کرونا به فعالان این صنف آسیب فراوانی زده است.

موج کسادی در بازار آجیل و شیرینی همدانبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، محمد ارغوان، رئیس اتحادیه قنادان و آجیل فروشان همدان از کاهش قیمت آجیل و گران نشدن آن در بازار خبر داد و افزود: به غیر از یکی دو قلم از چهار مغز‌ها که وارداتی است، هیچ افزایش قیمتی در بازار آجیل و تنقلات نداشتیم.

ارغوان تاکید کرد: هیچ کم و کسری در بازار آجیل شب یلدای استان همدان وجود ندارد و همه اقلام موردنیاز مردم به وفور در آجیل‌فروشی‌ها و حتی قنادی‌ها عرضه شده است.

رئیس اتحادیه قنادان و آجیل فروشان همدان با اشاره به رکود بازار آجیل و شیرینی در سال جاری افزود: تعطیلی‌های پی در پی به دلیل محدودیت‌های کرونایی و پایین آمدن قدرت خرید مردم به شدت این صنف را تضعیف کرده است.

به گفته ارغوان، چشم امید واحد‌های صنفی به مشتری‌های شب یلدا است تا بتوانند محصولاتشان را بفروشند تا از این طریق بخشی از آسیب‌های وارده جبران شود، اما در روز‌های اخیر اوضاع و احوال کاسبی چندان تفاوتی نداشته است.

او با بیان اینکه مواد اولیه قنادی مانند آرد و روغن تاریخ مصرف کم و مشخصی دارد، افزود: تعطیل شدن اصناف موجب فساد و نابودی این مواد می‌شود که این موضوع صدمه جدی به صنف قنادان وارد کرده است.

رئیس اتحادیه قنادان و آجیل فروشان همدان، به ثبات نرخ شیرینی در استان اشاره کرد و گفت: در شهریور سال جاری ۱۰ تا ۱۵ درصد قیمت انواع شیرینی افزایش یافت که پس از آن نرخ این محصولات همچنان ثابت مانده است.

ارغوان گفت: اگرچه مردم رغبت و تمایلی برای خرید تنقلات شب یلدا ندارند، اما در برخی از واحد‌های صنفی برای جلوگیری از ازدحام و رعایت فاصله اجتماعی، بازرسان اتحادیه با لباس‌های متحدالشکل حضور دارند.

منبع: ایرنا

انتهای پیام/د

برچسب ها: شب یلدا ، بازار
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.