نماینده مردم نهاوند در مجلس شورای اسلامی از برطرف شدن کمبود پزشک عمومی در بیمارستان‌های این شهرستان خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، علیرضا شهبازی,نماینده مردم نهاوند در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت:در دیدار با معاون درمانی وزارت بهداشت، وضعیت کمبود پزشک عمومی بیمارستان‌های نهاوند و بخش اورژانس تشریح و مقرر شد این کمبودها برطرف شود.

او افزود:در حال حاضر با توجه به اتمام طرح چند پزشک عمومی بیمارستان شهید قدوسی ۶ پزشک مورد نیاز این بیمارستان است که در دیدار با معاون وزیر بهداشت و پیگیری‌های انجام شده با جایگزینی پزشکان مورد نیاز موافقت شد.

نماینده مردم نهاوند در مجلس شورای اسلامی در ارتباط با تامین تجهیزات مورد نیاز بیمارستان شهید قدوسی گفت: این بیمارستان در سال ۹۷ بدون برخورداری از تجهیزات لازم و اساسی افتتاح شد که کاستی‌هایی را برای بخش بهداشت و درمان شهرستان ایجاد کرد.

شهبازی ادامه داد: با توجه به راه‌اندازی تعدادی از بخش‌ها و واحدهای این بیمارستان در گذشته و افزایش تعداد مراجعان و افتتاح بخش‌های باقیمانده جدید، نیاز به تجهیزات روز، بیشتر از گذشته احساس می‌شود که برای تامین آنها اقداماتی صورت گرفته است.

او گفت: آی‌سی‌یو، یکی از بخش‌های دارای مراجعه‌کننده بالاست که برای سرویس‌دهی بیشتر آن نیاز به دستگاه ونتیلاتور وجود دارد لذا برای تامین آن هشت دستگاه از وزارت بهداشت درخواست شده که مورد موافقت قرار گرفته است.

نماینده مردم نهاوند در مجلس شورای اسلامی در ادامه گفت: با توجه به نداشتن تجهیزات لازم برای اتاق عمل بیمارستان، دو دستگاه ماشین بیهوشی و یک دستگاه لارنگوسکوپ هم درخواست شده که قول مساعد برای تامین آنها در آینده نزدیک داده شده است.

شهبازی با بیان اینکه مجوز ورود پزشک متخصص پاتولوژی برای شهرستان صادر شده است افزود: با توجه به وجود سه متخصص رادیولوژی در شهرستان نیاز به راه‌اندازی یک دستگاه سونوگرافی در بیمارستان شهید آیت‌الله قدوسی وجود دارد که پیگیری‌های لازم برای تامین این دستگاه به عمل آمده است.

او اضافه کرد: در دیدار با معاون وزیر بهداشت قول مساعد برای پرداخت ۴ میلیارد تومان کمک به بخش بهداشت و درمان شهرستان طی دو مرحله داده شد که مرحله اول آن در هفته آینده و مرحله دوم نیز به زودی انجام می‌شود.

نماینده مردم نهاوند در مجلس شورای اسلامی در پایان گفت: تلاش ما این است که به‌روزترین تجهیزات بیمارستانی با برندهای معتبر را وارد شهرستان کنیم.

انتهای پیام/غ

منبع فارس 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.