فرماندار شهرستان ویژه مراغه گفت:امسال ۱۹۲ دانش آموز بازمانده از تحصیل در مراغه دوباره به مدرسه و سیستم آموزشی بازگشتند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران  جوان از تبریز،موسوی حسینی فرماندار شهرستان ویژه مراغه در جلسه شورای آموزش و پروش این شهرستان با بیان اینکه امسال ۱۹۲ دانش آموز بازمانده از تحصیل در مراغه دوباره به مدرسه و سیستم آموزشی بازگشتند گفت: بیشتر این دانش آموزان در روستا‌ها به علت کمبود امکانات از تحصیل بازمانده بودند.

موسوی حسینی گفت: امسال همچنین ۲۰۹ دانش آموز بازمانده از تحصیل در این شهرستان شناسایی شدند.

او افزود: با نصب دکل و پیگیری‌های صورت گرفته برای تکمیل زیرساخت‌های ارتباطی امیدواریم مشکل اینترنت در برخی روستا‌های مراغه به زودی رفع شود.

موسوی گفت: برای همه مدرسه‌های بالای ۵ نفر دانش آموز در مراغه معلم پیش بینی شده و در روستا‌های کمتر از ۵ دانش آموز نیز امکانات تحصیل در روستا‌های همجوار و مرکز بخش و شهرستان تامین شده است.

فرماندار مراغه گفت: امسال همچنین بیش از ۷۰ درصد دانش آموزان واجد شرایط پیش دبستانی به تعداد بیش از ۳ هزار نفر جذب آموزش شدند.

او افزود: با تعطیلی مدرسه‌ها به علت شیوع کرونا، زیرساخت‌های لازم از جمله اینترنت و معلم همیار برای تحصیل دانش آموزان در بیشتر روستا‌ها و شهر فراهم شده است.

مدیر آموزش و پرورش مراغه گفت: با جذب ۲۵۰ نفر معلم در سال تحصیلی گذشته و امسال مشکل کمبود کادر آموزشی در این شهرستان برطرف شده است.

آسیابی افزود: امسال با جذب ۶۵ میلیارد ریال اعتبار بخش زیادی از بدهی انشعاب مدرسه‌ها شامل آب، برق و گاز شهری پرداخت شده است.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.