احیای مناطق بیابانیِ جازموریان

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری جنوب کرمان از آغاز طرح احیای مناطق بیابانی جازموریان و روستای چاه بهمن شهرستان قلعه گنج خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، حمزه احمدی مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری جنوب استان کرمان امروز در بازدید از محل اجرای طرح احیای مناطق بیابانی جازموریان و حاشیه روستای چاه بهمن حوزه آبخیر چاه دادخدا با اعلام اینکه اجرای طرح احیای بیابانی مناطق جازموریان در سطح ۶۲۵ هکتار از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی، در منطقه جازموریان و حاشیه روستای چاه بهمن بخش چاه دادخدا در حال اجرایی شدن است، گفت: این اقدامات به منظور تثبیت خاک و مقابله با بیابانزایی تاکنون بیش از ۲ هزار هکتار عملیات جنگل کاری و نهال کاری بیابان در این شهرستان انجام شده است و عملیات آبیاری و مراقبت از آن در دستور کار قرار دارد.

او افزود: در بخش آبخیزداری و آبخوانداری نیز بیش از ۴۰ هزار مترمکعب عملیات آبخیزداری در این شهرستان در حال اجرا است.

احمدی با  اشاره به پروژه های آبخیزداری سال ۹۹ در این شهرستان، تصریح کرد: اجرای عملیات پخش سیلاب در حوزه آبخیز چاه دادخدا و همچنین عملیات سنگی ملاتی رمشک و مارز در دستور کار قرار دارد که عملیات اجرایی آن نیز آغاز شده است.

او بیان داشت:  اجرای این پروژه ها از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی و همچنین تفاهم نامه با بنیاد علوی در حال انجام است.

احمدی هدف از اجرای این پروژه ها را کنترل سیلاب، افزایش و تقویت سفره های آب زیرزمینی، پیشگیری و کاهش اثرات خشکسالی، کنترل رسوبات، تثبیت خاک و آبدهی چاه ها و قنوات عنوان کرد.

انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار