رفع تصرف ۹۵ هکتار از اراضی ملی در زرند

دادستان عمومی و انقلاب زرند از رفع تصرف ۹۵ هکتار از اراضی ملی به ارزش بیش از ۹۵ میلیارد ریال در این شهرستان خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، حجت الاسلام اسماعیل بلوچ‌زاده دادستان عمومی و انقلاب شهرستان زرند با اشاره به رفع تصرف ۹۵ هکتار از اراضی ملی در شهرستان زرند گفت: به دنبال مبارزه با جرم زمین خواری، این اراضی که از طریق افراد سودجو اقدام به تصرف و دیوارکشی، تبدیل به اراضی کشاورزی، کانال برداری و احداث بنا شده بود، با هوشیاری نیرو‌های یگان حفاظت منابع طبیعی شهرستان زرند و اخذ دستور مقام قضایی و با همکاری نیروی انتظامی به ارزش بیش از ۹۵ میلیارد ریال به بیت المال بازگردانده شد.

او افزود: عملیات رفع تصرف این اراضی در زمینه ماده ۵۵ قانون حفاظت از جنگل‌ها و مراتع به مرحله اجرا در آمد و تمامی دیوارکشی‌ها و مستحدثات ایجاد شده روی این اراضی تخریب شد.

حجت الاسلام بلوچ‌زاده عمده زمین خواری را در مناطق خوش آب و هوا از جمله سرباغ شاهرمز به میزان بالغ بر ۴ هکتار و همچنین دیگر روستا‌های دهستان سربنان و مناطق ابپنگوئیه، باب تنگل، ابراهیم آباد، رحمت آباد، عنوان کرد و بیان داشت: مبارزه با زمین خواری، بستر و حریم رودخانه خواری در اولویت کار دستگاه قضایی این شهرستان است و بدون مماشات در این زمینه ورود می‌کنیم و برای رفع تصرف اراضی ملی با هیچ‌کس تعارف نداریم.

این مقام قضایی بر لزوم همکاری دهیاران و اعضای شورا‌های اسلامی زرند در زمینه صیانت از اراضی ملی تأکید و تصریح کرد: اراضی ملی به عنوان یک سرمایه بزرگ به عنوان امانت در اختیار ما قرار دارد که باید به آیندگان منتقل کنیم.

او گفت: اراضی ملی بخشی از اموال عمومی و متعلق به آحاد مختلف مردم است لذا پدیده تصرف عدوانی اراضی ملی و منابع طبیعی با جدیت از سوی دستگاه قضایی پیگیری می‌شود و در این زمینه با سودجویان و زمین خواران برخورد قاطع و قانونی صورت خواهد گرفت.

انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۲۵ ۰۲ دی ۱۳۹۹
کسانیکه پارتی دارند مشکل ندارد مثل روستای بابگهر در دهستان حتکن
آخرین اخبار