مدیرکل حفظ آثار و ارزش‌های دفاع مقدس استان همدان از راه‌اندازی یادمان کلان شهدای مدافع حرم با محوریت سردار شهید سلیمانی در باغ‌موزه دفاع مقدس همدان خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، مهدی ظفری، مدیرکل حفظ آثار و ارزش‌های دفاع مقدس استان همدان با بیان اینکه بزرگداشت شخصیت سردار سلیمانی نباید به یک هفته خلاصه شود، گفت: اندیشه جهانی ایشان باید در طول سال گفتمان سازی شده و حرکت‌های علمی، فرهنگی و پژوهشی برای شناختن ابعاد مختلف شخصیت ایشان باید شکل بگیرد.

او افزود: در حال حاضر ستاد بزرگداشت شهید سلیمانی شکل‌گرفته و اندیشکده‌ای در نیرو‌های مسلح ایجاد شده تا تفکر شهید سلیمانی بررسی شود.

مدیرکل حفظ آثار و ارزش‌های دفاع مقدس استان همدان بیان کرد: پرداختن به موضوع فعالیت‌های هنری و پژوهشی ایشان باید متفاوت دیده شود. یادمان کلان شهدای مدافع حرم که با محوریت سردار سلیمانی در باغ‌موزه استان همدان شکل می‌گیرد در حال حاضر طراحی‌های اولیه و کار‌های مقدماتی آن انجام شده و محل یادمان مشخص است و به شکل غرفه‌های مختلف اجرا خواهد شد.

ظفری ادامه داد: برای تهیه یادمان، خاطرات شهید سلیمانی از سطح کشور باید جمع‌آوری شود و تفکر و شخصیت ایشان بر اساس روایات و مبانی دینی و احادیث بررسی شود که این کار مستلزم مطالعه کارشناسان متعدد است.

مدیرکل حفظ آثار و ارزش‌های دفاع مقدس استان همدان عنوان کرد: تهیه و ایجاد این یادمان یک طرح کشوری است و تنها مربوط به استان همدان نیست، اتمام این کار نیز بستگی به فعالیت طراحان و کار‌های هنری آن‌ها دارد.

ظفری بیان کرد: با توجه به اینکه این یادمان یک طرح کشوری است، یادواره‌های مختلف کشوری نیز در این یادمان اجرا خواهد شد.

انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار