مدیر سلامت کار استان یزد از تعطیلی ۴۰۰ مرکز عرضه قلیان در یزد خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد، وحید جعفری مدیر سلامت کار استان یزد در وبینار مدیریت و کنترل کووید ۱۹ استان با اشاره به به خطرآفرینی مراکز قلیان به خصوص در ایام شیوع کرونا، گفت: ۴۰۰  مراکز عرضه قلیان در شهر یزد تعطیل شد.

او با بیان اینکه وقتی بخواهیم سلامت محیطی را بررسی کنیم باید به شاخصه‌های آن محیط هم توجه کنیم، افزود: یزد با وجود آب و هوای گرم، سومین استان مهاجرپذیر کشور است و معادن بسیار زیادی دارد که سبب جذب نیروی کار مهاجر شده است.

جعفری ادامه داد: همچنین یزد به عنوان قطب توریسم سلامت و گردشگری تاریخی و فرهنگی کشور هم شناخته می‌شود که همین موضوع سبب شده شرایط یزد ویژه باشد.

مدیر سلامت کار استان یزد خاطرنشان کرد: در فاز صفر و زمانی که در حال ورود به فاز بیماری بودیم، دوره‌های آموزشی ویژه همه عوامل داخلی حوزه سلامت انجام شد و با توجه به اینکه دستورالعمل‌هایی خاصی نداشتیم خودمان اقدام به تدوین این موارد کردیم.

جعفری ادامه داد: در این مدت توانستیم مشارکت بین بخشی را در استان جلب کنیم و آموزش عمومی و مجازی را هم به صورت مرتب در دستور کار قرار دادیم و در شبکه‌های اجتماعی استفاده کردیم.

او با بیان اینکه بسته‌های آموزشی خاصی هم ویژه صنایع و معادن تهیه و در اختیار آن‌ها قرار گرفت گفت: یکی از شاخصه‌های موفقیت ما این است که با وجود تعطیل نشدن هیچ یک از واحد‌های صنعتی و معدنی، ما مورد خاصی در این حوزه نداشتیم.

مدیر سلامت کار استان یزد بیان کرد: بازرسی از واحد‌های صنعتی و معدنی، غربالگری مستمر شاغلین در واحد‌های صنعتی و معدنی از جمله اقدامات بسیار خوبی بود که در این ایام رخ داد و سبب کنترل بیماری در این واحد‌ها شد.

جعفری همچنین افزود: ۱۴۶۷ مدرسه در سطح استان یزد داشتیم که حداقل سه نوبت از این مدارس بازدید به عمل آمد تا بتوانیم بیماری را کنترل کرده و جلوی مشکلات را بگیریم.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار