دستگیری قاچاقچیان چوب در رستم

با تلاش نیرو‌های یگان حفاظت منابع طبیعی شهرستان رستم طی چندین عملیات نفس گیر در شبانه روز گذشته تعدادی از قاچاقچیان چوب درختان جنگلی در رستم شناسایی و دستگیر شدند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، سید بهاء الدین سادات رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان رستم، گفت: در این عملیات‌ها سه هزار و ۷۰۰ کیلوگرم چوب آلات جنگلی و یک دستگاه اره موتوری از پنج دستگاه خودرو سواری و وانت بار کشف و ضبط شد.

او، با اشاره به سیر قضایی پرونده برای این متخلفان، بیان کرد: پس از انتقال خودرو‌ها به پارکینگ نیروی انتظامی متهمان برای سیرمراحل قانونی به مراجع قضایی ارجاع داده شدند.

سادات، با اشاره به استمرار برخورد قاطع و جدی با عوامل قطع درختان جنگلی بلوط و تخریب اراضی جنگلی با هشدار جدی به متجاوزان و قاچاقچیان چوب و زغال تصریح کرد: بر اساس ماده ۴۲ قانون حفاظت و بهره برداری از جنگل و مراتع، ساخت هر گونه کوره زغالی در مجاورت جنگل ممنوع و متخلف علاوه بر پرداخت جزای نقدی به یک تا شش ماه حبس تادیبی محکوم می شود.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان رستم، از همه مردم و طبیعت دوستان  درخواست  کرد در امر شناسایی قاچاقچیان چوب آلات جنگلی و مالکان کوره‌های زغالی غیر مجاز در عرصه‌های جنگلی با منابع طبیعی همکاری  کنند و در صورت مشاهده  هر گونه تخلف مراتب را با شماره تلفن ۱۵۰۴،  به یگان حفاظت منابع طبیعی اطلاع دهند.

انتهای پیام/ت

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار