فرماندار اسدآباد گفت: ۲۰۰ هکتار جنگلکاری و توسعه دو برابری جنگلکاری‌ها را در شهرستان داشته ایم.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، سعید کتابی، فرماندار اسدآباد از تحقق ۲ برابری جنگل کاری این شهرستان در سال گذشته خبر داد و گفت: تعهد جنگل کاری شهرستان اسدآباد پارسال، ۱۰۰ هکتار بود که ۲۰۰ هکتار جنگل کاری را به انجام رساندیم.

او افزود: پارسال ۱۵۰ هکتار در شهر اسدآباد و ۵۰ هکتار در شهر آجین جنگلکاری داشتیم.

فرماندار اسدآباد با بیان اینکه هم اکنون در راستای طرح توسعه جنگل کاری کاشت نهال در ۸۰ هکتار از اراضی مجاور گردنه اسدآباد را اداره کل منابع طبیعی استان آغاز کرده است افزود: در این منطقه گونه‌هایی نظیر داغ داغان، راناس، انار وحشی، زالزالک، سنجد و سماق در حال کاشت است.

کتابی ادامه داد: این توسعه جنگل‌ها علاوه بر حفظ منابع آب و خاک و پاکیزگی هوا باعث شده تا چشم انداز زیبایی در گردنه اسدآباد و ورودی شهر داشته باشیم.

مدیر کل منابع طبیعی استان همدان  خاطر نشان کرد: از سال ۹۷ تاکنون ۹۵ میلیارد ریال اعتبار در زمینه جنگل، مرتع، واجرای طرح‌های آبخیزداری در شیلاندر علیا و سفلی شهرستان اسدآباد هزینه شده است.

اسفندیار خزائی با بیان اینکه منابع طبیعی استان همدان برای حفظ منابع آب امسال اعتباری ندارد افزود: انتظار داریم از اعتبارات ملی استانی اعتباری برای حفظ منابع آب در مراتع و اراضی ملی در نظر گرفته شود.

او نگهداری از درختکاری‌ها و جنگلکاری‌های انجام شده را بر عهده شهرداری دانست و بیان کرد: بر اساس تفاهم نامه‌ها شهرداری‌ها باید آبیاری و نگهداری این جنگل‌ها که به پارک جنگلی تبدیل شده اند را برعهده داشته باشد.

خزائی تصریح کرد: پارسال طرح ۵۰ هکتاری توسعه جنگل با کاشت نهال در شهر آجین از توابع اسدآباد پایان یافت، اما به واسطه شرایط جوی و نامناسب بودن زمین بخشی از این نهال‌ها از بین رفت که امسال با همکاری شهرداری آجین واکاری در این مناطق از سر گرفته شده و اداره منابع طبیعی  به تهیه نهال بلوط، زالزالک و انار وحشی و شهرداری نسبت به کاشت بذر و نهال در چاله درختان خشک شده اقدام کرد.

انتهای پیام/ا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.